Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös postipaketin päällä oleva summa ole postituskulut?

Vierailija
04.02.2011 |

Eilen kirjoitin palstalle että yksi nuori huutismyyjä möi 5 kpl lehtiä vähän liian halvalla (euron kappale "osta heti" -hinnalla kun antikassa sama lehti 6 €), postituskuluiksi antoi 4,30 joten siirsin hänen tilille 9,30. Nyt hain paketin ja tuossa hintalapussa on se 9,30 eli eihän tästä myyjä saanut voittoa ollenkaan?

Eilen jo mietin että tuntuu että riistän tätä myyjää kun olen kuitenkin työssäkäyvä aikuinen ihminen ja hän käsittääkseni joku nuori tyttö. Mitähän se on nyt oikein ajatellut? Laitoin hänelle vielä sähköpostiin samalla kun ilmoitin että olin laittanut rahat tilille että ilmoita jos tuo 4,30 ei riitä niin laitan puuttuvan osuuden tilille perästä päin, niin tyttö vastasi siihen vain että paketti laitettu postiin ;) niin kai hän nyt on postissa huomannut että tulikin kalliimmaksi kuin piti?

Siirrän nyt hänen tililleen vielä kympin, sillä tavara on täysin priimaa, ei siis yhtään kärsinytkään tms.

Mitä ihmettä tuo tyttö puuhaa kun viitsii nähdä myymisen ja pakkaamisen ja postittamisen vaivan eikä ottaisi mitään kuluja edes itse tuotteesta?

Mun eka huutisostos ja näin kävi :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvioi väärin postikulut. Ei voi eikä kehtaa pyytää sinulta lisää. Itsellenikin on joskus käynyt niin että olen arvioinut jonkun tuotteen menevän vaikka neljällä eurolla, mutta sitten postissa onkin sanottu että menee pakettina 8,50 tms. Jolloin tuotteesta ei ole jäänyt itselleen välttämättä muuta kuin myymisen ja postittamisen "ilo".

Vierailija
22/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että menee kirjeenä, mutta menikin maksikirjeeksi ja maksoi parin euron sijaan melkein 7 e. Samoin arvioin yhdessä tuotteessa painon päin prinkkalaa ja postikuluiksi arvioin 3-4 e, mutta olikin myös tuon lähemmäs 7 e. Siksi tykkäisin myydä vain noutokohteita, mutta se rajoittaa aika hyvin kaupankäyntiä. Vaakaakaan ei viitsisi ostaa, kun ei sille ole tilaa ja myyn Huutonetissä vain satunnaisesti, eikä Postikaan ole meillä minkään kulkureitin varrella, vaan pitäisi erikseen lähteä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva lukea että joku ajattelee muidenkin etua, tuli hyvä mieli itsellekin :)

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
24/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin on joskus käynyt niin että olen arvioinut jonkun tuotteen menevän vaikka neljällä eurolla, mutta sitten postissa onkin sanottu että menee pakettina 8,50 tms. Jolloin tuotteesta ei ole jäänyt itselleen välttämättä muuta kuin myymisen ja postittamisen "ilo".

Luulin että menee kirjeenä, mutta menikin maksikirjeeksi ja maksoi parin euron sijaan melkein 7 e. Samoin arvioin yhdessä tuotteessa painon päin prinkkalaa ja postikuluiksi arvioin 3-4 e, mutta olikin myös tuon lähemmäs 7 e. Siksi tykkäisin myydä vain noutokohteita, mutta se rajoittaa aika hyvin kaupankäyntiä. Vaakaakaan ei viitsisi ostaa, kun ei sille ole tilaa ja myyn Huutonetissä vain satunnaisesti, eikä Postikaan ole meillä minkään kulkureitin varrella, vaan pitäisi erikseen lähteä sinne.

Minusta vaan olis äärimmäisen noloa pitää tuote jos näkee paketin päältä että hetkinen, tuollahan myyjällä on koko summa mennytkin postiin. Eihän myyty tavara sitten käytännössä ole minun kun en ole siitä mitään maksanut. ap

Vierailija
25/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva joskus että jotain tällaistakin. Hyvää viikonloppua

ihan normaalia umpirehellisen ja vähän liian kiltin ihmisen toimintaa :) ap

Vierailija
26/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin on joskus käynyt niin että olen arvioinut jonkun tuotteen menevän vaikka neljällä eurolla, mutta sitten postissa onkin sanottu että menee pakettina 8,50 tms. Jolloin tuotteesta ei ole jäänyt itselleen välttämättä muuta kuin myymisen ja postittamisen "ilo".

Minusta vaan olis äärimmäisen noloa pitää tuote jos näkee paketin päältä että hetkinen, tuollahan myyjällä on koko summa mennytkin postiin. Eihän myyty tavara sitten käytännössä ole minun kun en ole siitä mitään maksanut. ap

Että olen arvioinut postikulut väärin ja onkin mennyt tuplasti enemmän. Ja se tuote on maksanut vaan 1-3 euroa joten olen jäänyt "tappiolle". Mutta ei ne ostajat ole mitään postikuluja palautellut, en ole tietenkään pyytänytkään kun minun virhehän se on jos kirjoitan liian pienet postikulut. Mutta kyllä se saa varovaiseksi, jos teen joka kerta saman virheen niin ei todella kannata myydä tuolla huutonetissä mitään!

Vierailija
27/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hieno ihminen.

Olisipa kaltaisiasi enemmänkin tällä maapallolla!

Samat sanat!!!!

Vierailija
28/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä raskaana, kun mulle kihosi oikein hyvän mielen kyynelet silmiini tästä... :) Vau!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan