Suosittele mulle jotain klassikkokirjaa!
Luen useimmiten dekkareita laidasta laitaan, osin raakaakin tai kevyttä, esim. Ahernista tykkään, Tuija Lehtisestä taas en kun menee liian höpöhöpöksi. Joskus lukiossa olen lukenut Sieppari ruispellossa, mutta siihen on mun klassikkojen lukeminen jäänyt.
Kommentit (29)
pikku naisia (Little women). Oli hyvä, vaikkakin 1800-lopussa kirjoitettu,niin asiat ja ihmissuhteet ne ei vain muutu. Sisältää mielenkiintoisen tarinan lisäksi hyvää elämän filosofiaa ja arvoja, jotka nykyään tuntuu olevan hukassa. Sain ajattelemisen aihetta ja rupesin kehittämään itseäni himpun verran paremmaksi ihmiseksi.
Luen useimmiten dekkareita laidasta laitaan, osin raakaakin tai kevyttä, esim. Ahernista tykkään, Tuija Lehtisestä taas en kun menee liian höpöhöpöksi. Joskus lukiossa olen lukenut Sieppari ruispellossa, mutta siihen on mun klassikkojen lukeminen jäänyt.
Lukaiseppa Mika Waltari: Felix onnellinen.
Mukavan ihmisläheinen tarina. Ajaton.
Lukaiseppa Mika Waltari: Felix onnellinen.
Mukavan ihmisläheinen tarina. Ajaton.
Mika Waltari: Feliks onnellinen.
Tarkistin kirjahyllystä nimen.
Felix lienee ketsuppia...vai olisiko jotain muuta?
Alexandre Dumasìn (jr)teokset kaiketi mielletään klassikoiksi? vaikka kevyttä luettavaa ovatkin.
Suosittelen kuitenkin!
John Irving: Garpin maailma tai Oman elämänsä sankari tai mikä vaan
Isaac Bashevis Singer: Lublinin taikuri, Sosha
John Steinbeck: Torstai on toivoa täynnä, Hyvien ihmisten juhla
Henry Miller: Kravun kääntöpiiri, Kauriin kääntöpiiri
Stanislav Lem: Futurologinen kongressi
Waltari: Sinuhe egyptiläinen
Leon Uris: ihan mikä vaan tältä
Pidän tällaisista vähän väkevähenkisistä kirjoista. Noi Steinbeckit on mustaa huumoria.
Se kirja antaa sulle eniten moniulotteista sivistystä kuin kaikki maailman kirjat yhteensä.
Suosittelen lämpimästi.
jaksaa aina naurattaa varsinkin jos on pienia poikia.
Tolstoin Anna Karenina
Victor Hugon Les Miserables
Cervantesin Don Quijote
Umberto Econ Ruusun nimi
Sopiva sekoitus klassikkoa ja dekkaria :)