Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselni on epilepsia, onko kysyttävää?

Vierailija
03.02.2011 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ensimmäinen kohtaus? Mitä tutkimuksia tehtiin? Tuleeko lääkitys heti ekan kohtauksen jälkeen?2

Vierailija
2/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon tiedät epilepsiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ensimmäinen kohtaus? Mitä tutkimuksia tehtiin? Tuleeko lääkitys heti ekan kohtauksen jälkeen?2

Seuraava olikin jo kunnon kohtaus, jolloin kääntyivät silmät sivulle yläviistoon, hengityskatkoksia -> suunympärystö sinertyi. Tärisi, meni jäykäksi, suusta tuli sylkeä, kädet nykivät

Vierailija
4/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sellainen että kohtaus on hyvin ennakoitavissa.

Vierailija
5/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon tiedät epilepsiasta?

epilepsia on ollut reilun vuoden päivät. Lääkitystä ei saatu heti, kun lääkärit eivät uskoneet että lapsi saa kohtauksia, kun eivät itse nähneet.

Perusasiat tiedän epilepsiasta, lääkitys asiat, ensiavun pitkittyneeseen kohtaukseen jne jne

Vierailija
6/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla ap jotain kysyttävää?

Vierailija
7/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivon, että saatte sairauden kuriin lääkityksellä. Siskollani on epilepsia ja sitä ei olla saatu millään kuriin ja kohtaukset on todella pahoja, silloin kun niitä tulee. =(

Vierailija
8/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen epilepia on ollut täysin oireeton lääkityksellä. Toivottavasti siskollesikin löytyisi oikea lääkitys.

T: 7

Vierailija
9/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse jaksat? Pidathan huolta myos itsestasi? Voimia!

Vierailija
10/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myös epileptikon läheinen

Vierailija
12/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4-vuotias epileptikko, ja sairaus kulkee mukana ihan luonnollisena ominaisuutena. Kohtaukset pysyvät pois lääkityksellä ja osaamme välttää asioita, jotka sille altistavat. Emme pelkää hoitaa lasta tai soittaa ambulanssia, jos kohtaus ei laukea.

Pahin laukaisija on liikaväsymys. Samalle päivälle ei voi tehdä uimahallireissua ja jotain muuta uuvuttavaa.

Olen iloinen siitä, että kohtaukset ovat noinkin hallinnassa, ettei synny enempää aivovauriota niiden takia.

Vierailija
13/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kohdannut MITÄÄN. Lähinnä ihmisille on tullut opeettua mistä näkee alkavan kohtauksen ja mitä sitten tehdä. Ihan tyynesti mennyt kaikki.

Vierailija
14/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytätkö lapsesi epilepsiasta sikarokotetta?

lapseni sairastui alle 6kk ikäisenä epilepsiaan, joten sikarokotetta tuskin on syyttäminen... :)

Vierailija
15/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kroonisesti sairaan lapsen aitina haluaisin kysya sinulta, etta miten itse jaksat? Pidathan huolta myos itsestasi? Voimia!

Lapsi on lapsi sairaudestaan huolimatta... Toki, ainakin yritetään pitää myös itsestään huolta että myös jaksaa lapsen kanssa :)

Vierailija
16/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://eemu.vuodatus.net/blog/archive?&y=2010&m=12

blogiin joka kertoo Eemu-pojasta. Aivan ihastuttavan suloisen näköinen lapsi jolla on vaikea epilepsia.

Luin äidin kirjoituksia itkusilmässä.

Toivottavasti teidän pikkuinen ei sairastu näin vakavasti.

Kysymys kuuluukin miten vaikea-asteinen lapsesi epilepsia on?

Vierailija
17/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekö lapsen sairaus sinulta voimia? Meillä on 4-vuotias epileptikko, ja sairaus kulkee mukana ihan luonnollisena ominaisuutena. Kohtaukset pysyvät pois lääkityksellä ja osaamme välttää asioita, jotka sille altistavat. Emme pelkää hoitaa lasta tai soittaa ambulanssia, jos kohtaus ei laukea.

Pahin laukaisija on liikaväsymys. Samalle päivälle ei voi tehdä uimahallireissua ja jotain muuta uuvuttavaa.

Olen iloinen siitä, että kohtaukset ovat noinkin hallinnassa, ettei synny enempää aivovauriota niiden takia.

Tai no, jatkuva lääkkeiden jakaminen/puolitteleminen eri annoksiin, on jokseenkin aikaavievää, koska on kapselin muodossa ja rakeet pitäisi saada jaettua sieltä ja antaa...

Vierailija
18/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mikstuuramuotoa ole vai eikö sillä saada riittävää pitoisuutta?Mikä lääke? Meillä Neurotol. (paikallisalkuinen, yleistyvä kohtaustyyppi)? Mikä sinun lapsesi kohtaustyyppi on, näkyykö se EEG:ssä? Unessa, valveilla? Meillä ongelmana se, että hoitotaso saadaan niukin naukin mikstuuralla.

4v:n mamma

Vierailija
19/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://eemu.vuodatus.net/blog/archive?&y=2010&m=12" alt="http://eemu.vuodatus.net/blog/archive?&y=2010&m=12">http://eemu.vuodatus.net/blog/archive?&y=2010&m=12</a&gt;

blogiin joka kertoo Eemu-pojasta. Aivan ihastuttavan suloisen näköinen lapsi jolla on vaikea epilepsia.

Luin äidin kirjoituksia itkusilmässä.

Toivottavasti teidän pikkuinen ei sairastu näin vakavasti.

Kysymys kuuluukin miten vaikea-asteinen lapsesi epilepsia on?

Lapsella on nyt toistaiseksi, kehitysviivästymää motoristen taitojen osalta -> fysioterapia. Myöskin puheen tuotto on viivästynyttä -> aloitamme tässä puheterapia jakson. Käden ja silmän yhteistyö on ok -> vielä ei tarvita toimintaterapiaa -> uusi kontrolli tehdään kun lapsi on noin 3v, jolloin kartoitetaan tilanne

Vierailija
20/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille! Meillä lapsen (2v 4kk) lääkitys saatu lopetettua 4kk sitten kun kohtauksia ei tullut vuoteen. Eli osa lapsuusiän epilepsioista "parantuu" kun lapsi kasvaa. Meillä kyllä saattoi olla vika diagnoosikin kun vauvaiällä oli epäilyjä aineenvaihdunnallisesta sairaudestakin.

Mielenkiinnosta kysyisin mikä lääke teillä käytössä ja millä annostuksella?