Pari kananmunaa, makkara ja ruisleipäviipaletta jäljellä. Perustoimeentulotukipäätös saatu, ja samoin sossusta kielteinen
Perustoimeentulotukipäätös saatu, ja samoin sossusta kielteinen täydentävän toimeentulotuen päätös. Ajattelevat varmaan että syön hiekkaa?
Miten "hyvinvointivaltiossa" voidaan päästää tilanne tällaiseksi?
Mikä taho auttaa kun turvaverkot pettävät?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Jos toimeentulotukea ei myönnetä, sinulla on rahaa.
Perus tt tuki myönnettiin mutta ei täydentävää
ap
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella kielteiset?
Koska heidän mukaan asun liian kalliisti ja tuhlaan rahani muka
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus tt tuki myönnettiin mutta ei täydentävää
ap
Miksi olisi pitänyt myöntää? Perustoimeentulotuella maksetaan se ruoka.
Sillä perustoimeentulotuella saa kyllä perustarpeet. Muuhun ei ole varaa, mutta nälkää ei tarvitse nähdä
Konalan jauhelihamies jankutus pois! 🤬
No ,jos alkaisit elämään ,niinkuin mut ihmiset.Menet isoon markettiin hyllyttyjäksi. Palkka n 15e/ h. Käteen jää 2000e.
Okei, siitä menee vuokraan+sähköön ja veteen 800e, teet itse ruuan ja ostat kaupan omia tuotteita mm. Niin ruoaan ym talousmenoihin 200e ( meillä menee kahdelta ihmiseltä 250kk, teen ruuat isoissa satseissa ja todella todella terveellistä., mistään ei pihistellä).
Puhelinn+ nettikulut 50e, liikkumiskulut 60e ( kannattaa kävellä ja ajaa fillarilla).Vakuutus 20e/kk. Vaatteet max20e / kk ( osta vintedistä). Muut menot 100e/kk.
No niin,,,menot yht 1500e ja sinulla jää joka kuukausi 500 e säästöön puskurirahaa, jos jokin kodinkone menee rikki, tarvit lääkeitä, käyt terv keskuksessa tai hampilääkärissä.
Ihan turha kitistä. Äläkä jää sitten jatkuvasti saikulle flunssan tai kolotuksen takia. Kuntoilu ,,kävely,juoksu ja lihaskuntojumppa , jooga ym on ilmaista youtubista ks.
Mitä helvattia nämä ihmiset kitiseen. Näin me rikkaat toimitaan..
kuvalehdet ja kirjat + äänikirjat saa ilmaiseksi E-kirjastosta.
KROONISESTI SAIRAAT OVAT ERI ASIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Muuta halvemmalle alueelle , vuokrakämppiä on pilvin pimein siellä tarjolla ( ja on aivan sama missä asut ,kunnsinulla ei ole aikomustakaan tehdä töitä). Ja lkkaa tuhlaamasta rahaa. Elä niin kuin niinkuin me varakkaat. Rahaa jää aina säästöön paha varalle.
Lähikaupasta saat kilon ohrajauhoja 1,70e. Siihen et tari sekoittaa ,kuin vettä ja ripaus suolaa ja saat leivottua par pellillistä makeita ohrarieskasia pari pellillistä = 24 kpl alle puolen tunnin. Tuosta kilosta jauhoja leivot tuollaisen satsi ainakin3-4x.
ÄLY YMMÄRRYS HOI. Se on niin hellppoa,että lusikalla vaan sekoitat ainekset ja lapat uunipellile ,taputat jauhoja pikku kätösellä päääle sileäksi ja eiku uuniin 13 min 250 astn,nam.
Osta ensikerralla kun tuet saat niin makaronia 10 pussia maksaa kolme euroa.
Soijarouhepussi tai kaksi.
perunoita 10 kg säkki ja porkkanoita 5 kg säkki ja 5-10 purkkia halpaa tomaattimurskaa.
Noilla pötkii pitkälle ja ei maksa paljoa.
Lisäksi vehnäjauhoja, hiivaleipäjauhoja, kaurahiutaleita ja leivot sämpylät itse.
Voi noita aineista tehdä keitot, laatikot, jopa hampurilaisia.
Unohda valmisruuat ja tee ruokasi alusta asti itse, koska työttömällä sitä aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Nönnöönnöööö
Miten peruskoulussa menee?
Vierailija kirjoitti:
Suksi suohon
Kävin jo viime viikolla. Siel on ihania karpaloita. Tein siitä hyydykettä ja on herkullista hirvipaisin kylkeen. Kaikki ihan lähimetsistä ja soiila. On minulla lakkoja, musikoita ja siikaakin. Kaikki ihan ilmaista samoin kun se kuntoilu , kun haen ne kotiin.
Minä metsästän lähiseutujen hirvet pois, on autoilijoidenkin sitten turvallisempi ajella. Pakastin kukkuroillaan hirvenlihaa. Luut annan naapurien koirille.
VinkuVonkuSpämmiJankutus poistoon! Samoin aloittajan voisi jo poistaa kokonaan muonavahvuudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tottahan se on. Muuta halvempaan ja mene vaikka talousneuvojan juttusille joka auttaa budjetoimaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupasta saat kilon ohrajauhoja 1,70e. Siihen et tari sekoittaa ,kuin vettä ja ripaus suolaa ja saat leivottua par pellillistä makeita ohrarieskasia pari pellillistä = 24 kpl alle puolen tunnin. Tuosta kilosta jauhoja leivot tuollaisen satsi ainakin3-4x.
ÄLY YMMÄRRYS HOI. Se on niin hellppoa,että lusikalla vaan sekoitat ainekset ja lapat uunipellile ,taputat jauhoja pikku kätösellä päääle sileäksi ja eiku uuniin 13 min 250 astn,nam.
Minä käytän Lidlin täysjyväruisjauhoja noin euron kilo, siitä sitten lettutaikinan tapaista eli vettä ja suolaa. Aminohappokoostumusta täydentämään lisään keitettyjä linssejä (jotka ovat kylläkin kalliita, liki 4 € kilo - keitettyinä tosin veden lisäyksestä johtuen noin euron kilo nekin).
Sitä taikinaa voi sitten paistaa (ruskistamista välttäen) joko uunissa tai paistinpannulla tai laittaa klimppeinä keittoon.
Kustantaa kumminkin sähköineen kolmas- tai neljäsosan ostoleivästä. Makkara tietty jää kauppaan, kananmuna on sentään prosessoimaton ravinnonlähde.
Jos tuntuu liian kalliilta niin voi lisätä vehnäjauhoja, nehän ovat kovin halpoja. Kaurahiutaleita myös, itse kun en niin kaurapuurosta välitä... Tosin jo vanha kansa tiesi että "ken keitetyn paistaa hän makean maistaa".