Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ujo, arka ja pelokas saisi töitä?

Vierailija
03.02.2011 |

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enemmän huono itsetunto ja epäsosiaalisuus kuin ujous. Hyväksytkö itsesi sellaisena kuin olet? Kyllä sinullekin on paikka tässä maailmassa; kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan.

epäsosiaalinen olen kyllä. Lisäksi ujo. Kerropa, missä työssä minua erityisesti tarvittaisiin sinun mielestäsi.

ap

Vierailija
22/44 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki helposti ohjeistetut työt, jossa ei joudu tekemään päätelmiä, ovat yleensä ohjelmoitu tietokoneelle. Miten olisi jokin taiteellinen ura esim. kirjailijaksi ryhtyminen tai jotain missä saisit tunteitasi laittaa johonkin formaattiin. Joku muu sitten myy niitä. Sulla kun on selvästi voimakkaampia tuntemuksia ja herkkyyttä sekä herkkiä aisteja niin voisit tarjota niistä tuntemuksia muillekin esim. jonkin taiteenlajin muodossa. Niin monet meistä on melko tunteettomia elämässään, sulla olisi vaikka muille jakaa. Voi kun keksisi miten. Veikkaan, että voisit saada vaikka herkkiä akvarelleja tai käsitöitä aikaiseksi vaikkapa korutaidetta, poppanaliinoja ja sukkien kutomista, valokuvausta, kirjoittamista, runoja vaikka ... minulla on aavistus, että voisit onnistua tällaisessa. Tätähän sä voit jo kokeilla omin voimin, kun kuitenkin on työkkärin listoilla varmaan "aika pitkään". Sun pitäisi vain saada jokin myyntikanava, kokeile vaikka paikallista pientä matkamuisto- tai käsityömyymälää, jos ottaisi valikoimiinsa. Ja sitten isommasta erästä jokin taidenäyttelyn järjestämistä ystävien kera kunnan johonkin kerhotilaan.

niin että sillä eläisi, niin sehän olisi hienoa. Ei ole kuitenkaan kovin realistista, että saisin markkinoitua teoksiani niin että eläisin sillä. Markkinoinnissakin törmään ujouteen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen miettinyt omaa yritystä. Mulla olisi muutama idea, mutta en tiedä uskallanko ryhtyä mitään toteuttamaan.

Vierailija
24/44 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat juosta itseksesi aamuyön tunteina pitkin pihoja ja rappukäytäviä?

Postin lajittelija?

kirjaaja? Siis esim kuljetusfirman kuormakirjojen kirjaaja, he vain naputtelevat niitä koneelle koko päivän.

pakkaaja? Esim jonkun postimyyntifirman pakkaaja?

Vierailija
25/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit varmastikin "vaikka seisoa koko aika päälläsi", jos työpaikan haluat. Eli lähde sillä asenteella, että "nyt soitellen sotaan" tai "se mikä ei tapa, karaisee", tai "kerran tässä eletään" tai "kerran se vain kirpaisee". Eli tsemppaa itsesi, tee mielikuvaharjoittelua työhaastattelusta, treenaa sitä peilin edessä tai ystävän kanssa. Mittaa kuinka lyhyestä ajasta on kysymys, jaa se varttin osiin ja ota osa kerrallaan. Ajatteleppa vaikka mäkihyppääjien valmennusta mielikuvaharjoittelusta. Ja muista: varmasti et ole ainoa ujo tässä maailmassa. Onnea työnhakuun! Valitse työ jossa luulet sitten myös viihtyvästi. Jos työpaikka on totaalisesti vastoin luonnettasi, niin sairastut siellä.

haastattelijoiden silmistä sen säälin ja myötähäpeän minua kohtaan, kun käyttäydyn haastattelussa niin jäykästi ja jännitän.

ap

Tämä kommentti paljasti sinut provoksi. Olet joku psykomamma joka kuvittelee haastattelijoiden tuntevan myötähäpeää. Miksi et pidä ujoista ihmisistä? Miksi kuvittelet heillä olevan vaikeuksia saada töitä? Pidätkö "raukkoina" vaikket ymmärrä asiaa sisältä päin? Jos pidät niin miksi "raukkaa" pitää vihata? Mikä kasvatuksessasi on mennyt pieleen?

Mikä tää oli?

Vierailija
26/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hesarin jakaja? saat juosta itseksesi aamuyön tunteina pitkin pihoja ja rappukäytäviä? Postin lajittelija? kirjaaja? Siis esim kuljetusfirman kuormakirjojen kirjaaja, he vain naputtelevat niitä koneelle koko päivän. pakkaaja? Esim jonkun postimyyntifirman pakkaaja?

pelkään koiria ja jotain hiippareita joita aamuyöllä kulkee. Postin lajittelukin alkaa olla nykyään vaarallista hommaa kun ei tiedä mitä jauhekirjeitä ihmisetä lähettelevät. Meilläpäin ei postimyyntifirmoja ole.

ap

Vierailija
27/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enemmän huono itsetunto ja epäsosiaalisuus kuin ujous. Hyväksytkö itsesi sellaisena kuin olet? Kyllä sinullekin on paikka tässä maailmassa; kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan.

epäsosiaalinen olen kyllä. Lisäksi ujo. Kerropa, missä työssä minua erityisesti tarvittaisiin sinun mielestäsi. ap

Sähän vaikutat juuri sopivalta soskun hommiin toimeentulotukipuolelle. Siellähän kaikki ne on pohjimmiltaan juuri tuommoisia ujoja ja epäsosiaalisia "mussukoita".No okei, tämähän oli tietysti vitsi.Etkä ole ainoa, jota ei työmarkkinat nykyisin tarvitse mihinkään. Tsemppiä silti elämääsi.

mutta kun ei taida olla riittävästi koulutusta sille alalle.

Vierailija
28/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hesarin jakaja? saat juosta itseksesi aamuyön tunteina pitkin pihoja ja rappukäytäviä? Postin lajittelija? kirjaaja? Siis esim kuljetusfirman kuormakirjojen kirjaaja, he vain naputtelevat niitä koneelle koko päivän. pakkaaja? Esim jonkun postimyyntifirman pakkaaja?

pelkään koiria ja jotain hiippareita joita aamuyöllä kulkee. Postin lajittelukin alkaa olla nykyään vaarallista hommaa kun ei tiedä mitä jauhekirjeitä ihmisetä lähettelevät. Meilläpäin ei postimyyntifirmoja ole.

ap

että sulla on ihan liiaksi noita pelkoja ja neurooseja tuon ujouden lisäksi. Ei hyvä MISSÄÄN työssä.

Vierailija
29/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään koiria ja jotain hiippareita joita aamuyöllä kulkee. Postin lajittelukin alkaa olla nykyään vaarallista hommaa kun ei tiedä mitä jauhekirjeitä ihmisetä lähettelevät. Meilläpäin ei postimyyntifirmoja ole. ap

että sulla on ihan liiaksi noita pelkoja ja neurooseja tuon ujouden lisäksi. Ei hyvä MISSÄÄN työssä.

70- ja 80-luvuilla vielä oli pilvin pimein työtehtäviä joissa meikäläinen ui kuin kala vedessä ja viihtyi. Nykyään on toisin. Koneet ovat vieneet työni.

ap

Vierailija
30/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nopeaksi kirjoittajaksi oppii pian, lääketieteellisiä termejä voit opiskella itseksesi etukäteen...

Laskuttaja jossain yrityksessä?

Vierailija
31/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntäjä tosin tähän vaaditaan pitkä koulutus

Vierailija
32/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujo välttämättä ole hyvä tulkitsemaan muita. Ap tuntuu enemmän ajattelevan itseään koko ajan ja "mitä tuo ajattelee minusta" ja kasaavan tielleen esteitä.

Kirjailijaksi ei ryhdytä noin vain. Työ vaatii lahjakkuutta, näkemystä, sitkeyttä, lujaa luottamusta itseen, kykyä sietää pettymyksiä ja taitoa vakuuttaa muut (esim kustantajat) omasta hyvyydestään.

Postin lajittelukeskusta olin minäkin ehdottamassa. "Jauhokirjeitä" ei kai nyt ihan hirveän usein lähetellä sentään?

Koska olen ujo, olen hyvin taitava tulkitsemaan ihmisten tunteita, käyttäytymistä ja eleitä. Kyllä minä huomaan, jos joku tuntee itsensä vaivaantuneeksi kun jännitän kovasti haastattelussa.

ap

Vierailija
33/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisin jopa sanoa, että nysvö. Mutta kouluttauduin sairaanhoitajaksi ja nyt uran edetessä työ on tekijäänsä kouluttanut. Puhelinta joudun käyttämään joka päivä ja ihmisiä haastattelemaan. Potilas- ja opiskelijaohjauskin kuuluvat arkipäivään. Suupaltti en ole vieläkään, mutta olen oppinut tulemaan toimeen hyvin erilaisten ihmisten kanssa.

Siispä opiskele rohkeasti lähihoitajaksi. Siellä kun on pakko kommunikoida ihmisten kanssa niin se itseluottamuskin siitä kasvaa.

terv. tällähetkellä vakituisessa työsuhteessa oleva sh

Vierailija
34/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon ihmisten kanssa tekemisissä, että ujolle se saattaa olla liikaa pidemmän päälle. Pitää olla niin varma tilanteessa kuin tilanteessa ja joutuu paljon olemaan omaistenkin kanssa tekemisissä.

missä nimenomaan voisi päästä eroon ujoudesta ja arkuudesta.

Kannattaa opiskella lähihoitajaksi, sillä se koulutus kasvattaa ihmisenä ja töihin päsee varmasti. Ujoista ja aroista kehkeytyy hyviä lähihoitajia, kun oppivat hyväksymään itsensä ja siten muutkin.

Vierailija
35/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisin jopa sanoa, että nysvö. Mutta kouluttauduin sairaanhoitajaksi ja nyt uran edetessä työ on tekijäänsä kouluttanut. Puhelinta joudun käyttämään joka päivä ja ihmisiä haastattelemaan. Potilas- ja opiskelijaohjauskin kuuluvat arkipäivään. Suupaltti en ole vieläkään, mutta olen oppinut tulemaan toimeen hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Siispä opiskele rohkeasti lähihoitajaksi. Siellä kun on pakko kommunikoida ihmisten kanssa niin se itseluottamuskin siitä kasvaa. terv. tällähetkellä vakituisessa työsuhteessa oleva sh

lähäriksi ryhtyä?

Vierailija
36/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa saisi purkaa omia estojaan estoitta.

Terveyskeskuksen/hammashoitolan ajanvaraus, koulun kanslisti - ja unelmajobi: lastensuojelun työntekijä. Saisi käyttäytyä ihan miten vain ja suolta kymmeniä sivuja valheellistapaskaa paperille, eikä kukaan perään katsoisi.

Vierailija
37/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vaativassa työssäni vuosien mittaan muodostunut aika ikäväksi haitaksi (syön siihen tilapäistä lääkitystä esiintymistilanteissa). Teenkin etätöitä, netin yli nykyään. Hyvä palkka ja ei tarvi jatkuvaluontoisesti olla ihmisten kanssa tekemisissä :)

Vierailija
38/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä tapaamani ihmiset (naiset) ovat kirjanpitäjiä. Palkkakin on aika hyvä, seura kaltaista :) Ja jos sinulla ei ole koulutusta, koulutus perus taitoihin ei kestä montaa vuotta. Aivan ehdottomasti suosittelen.

Vierailija
39/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen minäkin perustaisin, jos vain keksisin jotain myytävää.

Vierailija
40/44 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen työ, jossa työn toimivalta on tarkkaan säädetty ja jossa ei ole hyvä sooloilla. Jos asiakas valittaa, voi vedota lakipykäliin ja osoittaa viralliset valitustiet. Tärkeisiin päätöksiin voi pyytää viraston, esimiehen tai asiantuntijan hyväksynnän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi