Mikäs peruukki ton uusimman Vauva-lehden kannen vauvalla on :D?
Kommentit (39)
omat vauvani olivat tuuheatukkaisia, mutta vaaleita.
Söpö naamasta, mut muuten erikoinen....
kaljuja vauvoja. Ne näyttävät nyt minun silmiini ihan sairailta, kun olen tottunut näkemään täällä ulkomailla vauvoja, joilla on hiukset.
Olen kaljuvauvojen suvusta: minulla, sisaruksillani tai serkuillani ei ole ollut vauvana tukkaa, ja kaikille neljälle omallekin alkoi kunnon tukka kasvaa vasta reilun vuoden ikäisenä.
Kaljut vauvat herättävät minussa erityisen suojeluvaiston ja hellyyden aallon, varmasti siksi kun olen tukattomia palleroita ikäni katsellut ja hoivannut. Tunnen ne "omikseni". Miehen siskon kuopus syntyi järkyttävä peruukki päässään, tukka oli jo vastasyntyneenä hartioille saakka :O Kyllä minä salaa ajattelin, että onpa karsean näköistä, jotenkin vähän kuin vammainen koko lapsi.. käytös ja kokoluokka on pikkuvauvan, mutta tukka saa näyttämään pään osalta 5-vuotiaalta. Vauvaan oli vaikea suhtautua avuttomana pikkuvauvana.
Enkä muuten ikinä kehtaisi näitä ajatuksia IRL esiin tuoda, saisin niin monen vihat päälleni kun viattomasta vauvasta voin edes ajatella noin, ja lisäksi tuottaa ylpeälle äidille mielipahaa. Osaan kyllä nimittäin hyvin kuvitella, että yhtä lailla "tukkavauvoihin" tottuneen mielestä runsaskarvaiset vauvat ovat suorastaan upeita.
Mutta niin se vaan tahtoo mennä, että se on kaunista mihin on silmä tottunut :)
On makuasia mistä pitää, ja minä en pidä kaljuista, joilla hyvällä tuurilla on vielä tuhti oranssi karsta päässä. * oks *
Makuasioitahan nää on, joku tykkää kaljusta, toinen tuuheatukkaisesta. Ei siinä mitään kateutta ole, vaan makuja vaan on erilaisia. Sitä olen aina ihmetellyt, että jos tykkää jostain erilaisesta kuin muut, niin on muka vain kateellinen. Eihän kaikkien tarvitse samasta tykätä.
mutta tosi oudolta ("vanhalta") näyttää meidän blondeihin verrattuna.
Kyllä minä salaa ajattelin, että onpa karsean näköistä, jotenkin vähän kuin vammainen koko lapsi.. käytös ja kokoluokka on pikkuvauvan, mutta tukka saa näyttämään pään osalta 5-vuotiaalta. Vauvaan oli vaikea suhtautua avuttomana pikkuvauvana.
Mulla sama kokemus. :) Enkä tietenkään ääneen sano tätä kellekään.
Mut toi näyttää Mauri Pekkariselta. :D
hänellä oli justiinsa tuollaiset hiukset, mutta mustat. Ne eivät koskaan lähteneet, vaan ainoastaan vaalenivat ensimmäisen vuoden aikana - niin ja kasvoivat pituutta, tottakai. Peruukiksi minäkin sitä hiuspehkoa kutsuin, kun ei sopivampaakaan nimitystä oikein ollut; "hiukset" olivat liian mieto ilmaisu. :)
Serkkuni lasten kaljuista päistä taas pystyi suunnilleen peilaamaan omaa kuvaansa, kun olivat kuin kiillotusaineella puunatut, joten aina nämä sukukuvauksetkaan eivät käy yks'yhteen, hehee.
Meitä on moneen junaan jo vauvaiästä lähtien ja hyvä niin, sillä tasapaksuus tylsistyttäisi itse kunkin jossain vaiheessa.
PS. Kansikuvan vauva on muuten tosi suloinen tapaus!
Keskimmäisellä oli peruspalstalaisen kelpuuttamat vaaleat hennot haivenet.
kerrankin on poikkeuksellisen kaunis lapsi kansikuvassa!
Kaljut vauvat joilla siniset verisuonet kuultaa päänahan läpi ja aukileen syke näkyy ei saa minussa "ihana!"-tuntemusta aikaiseksi vaan enemmänkin "yök!"-tunteen, mutta lakki päässä hekin on yleensä onneksi ihan suloisia.
muta ei kovin tummaa, nuorimalla oli punertavat hiukset, kyllä mietin tuleeko pojalle punainen tukka. Aika vaalea oli, mutta ei punainen.
Vauvan hiukset harjattu jotenkin hassusti sivulle päin. Jos ne rokkuisi normaalisti ei näyttäisi niin peruukilta.
Omilla lapsillani oli tuollaiset hiukset. Aika varhaisessa vaiheessa piti jo etuhiuksia lyhentää. Itsellänikin oli tuollaiset hiukset.
mutta ihan siisti lookhan tuo on lapselle:)
Omalla tytsyllä oli kans paljon mustaa hiusta syntyessään päässä, mutta se oli sellaista hieman hentosempaa. Siitä sai kyllä hienon irokeesin aina aikaiseksi:)
Miksihän ap haluaa antaa kuvan, että lapsessa olisi jotain vialla? Omituista.