Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeavan näköinen lapsi. Olen miettinyt

Vierailija
03.02.2011 |

miten ihmiset suhtautuvat lapseen, jolla esim. huulihalkio tai jokin vastaava poikkeama ulkonäössä. Ovatko niin kuin eivät huomaisi asiaa vai kauhistelevatko vai mitä? Tuli vaan mieleen, että kun ihmiset kurkkivat vauvaa vaunuihin että voi kun söpö ja sitten jos olisikin jotain poikkeavaa niin miten reagosisvat? Tämä maailam kun on niin hirveän ulkonäkökeskeinen, että jos vauvat joutuvat arvioinnin kohteeksi.

Onko kokemusta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältä voi toki kysyä asiasta asiallisesti. Kauhistelua tuskin kuitenkaan kaipaavat. Varmasti jokaisessa vauvassa on kuitenkin jotain suloistakin.

Tuntemattomien tai puolituttujen vanhempien lapsen tapauksessa yritän olla kuin en huomaisi, siis en tuijota tai kommentoi.

Vierailija
2/2 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsella on ollut esim. kasvojen alueen epämuodostuma. Varmasti vanhemmat ovat huomanneet ensijärkytykseni, eipä sille mitään voi.

Mutta koskaan en ole mitään tietenkään sanonut tai ruvennut kyselemään. Ei ole mun asiani saada tietää, mikä se diagnoosi on, jollei vanhempi itse oma-aloitteisesti rupea kertomaan.

Lasta olen kohdellut ihan samaan tapaan ystävällisesti, aurinkoisesti mutta varovaisesti kuin ketä tahansa muutakin lasta. Joskus olen ehkä hymyillyt jopa pikkuisen tavallista enemmän ja osoittanut vielä enemmän kiinnostusta - vähän niin kuin naivina yrityksenä "kompensoida" sitä jos jotkut ihmiset suhtautuvat ikävästi. Voi olla noloa ja läpinäkyvää, mutta aina sille ei mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän