Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vuosaaren terveysasemalle saa lääkäriajan 6kk vauvalle?

Vierailija
03.02.2011 |

Olen soittanut eri kellonaikoina ja jos joku vastaa minulle annetaan puhelin-numero johon pitää soittaa tiettyyn kellonaikaan.Jokaisessa neljässä ( 4 ) puhelin-numerossa on vastaaja päällä myös niinä aikoina jolloin kehotettiin soittamaan.Neljäs päivä menossa enkä ole saanut aikaa .Nyt kun kello on yli 13:00 minulle sanottiin taas että soita huomenna aamulla 08:00.Juuri niin olen toiminut maanantaista lähtien.Mun ois pitänyt ryhtyä alalle jossa saa palkan noin helpolla.Vastata puhelimeen kerran viikossa ja silloinkin ohjata puhelu sinne missä kukaan ei vastaa.Perkele.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut aikoja neuvolan kautta. Ollaan kyllä eri puolella suomeakin, mutta olen soittanu neuvolaan terkalle kun on soittoaika ja pyytänyt sitä kautta aikaa. Yleensä käydään kyllä yksityisellä ja sinne on saanut aina hyvin ajan samalle päivälle tai viimeistään seuraavalle. Jos teillä on vakuutus niin mene ihmeessä yksityiselle lastenlääkärille niin saatte varmiten apua.

Vierailija
2/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut eri kellonaikoina ja jos joku vastaa minulle annetaan puhelin-numero johon pitää soittaa tiettyyn kellonaikaan.Jokaisessa neljässä ( 4 ) puhelin-numerossa on vastaaja päällä myös niinä aikoina jolloin kehotettiin soittamaan.Neljäs päivä menossa enkä ole saanut aikaa .Nyt kun kello on yli 13:00 minulle sanottiin taas että soita huomenna aamulla 08:00.Juuri niin olen toiminut maanantaista lähtien.Mun ois pitänyt ryhtyä alalle jossa saa palkan noin helpolla.Vastata puhelimeen kerran viikossa ja silloinkin ohjata puhelu sinne missä kukaan ei vastaa.Perkele.

minä nyt olisin lapsen vienyt lääkäriin jo, jos tosi hätä olisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yksityiselle puolelle mars, mars!

Minulle sanottiin jo synnytyssairaalasta lähtiessä, että vauvat lastenlääkäriin suoraan. Terveyskeskusten lääkärit eivät tiedä pienten lasten sairauksista mitään.

Vierailija
4/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen puolen ON toimittava kaikille.

noin pieni lapsi LASTENlääkärille

eli yksityiselle puolelle mars, mars! Minulle sanottiin jo synnytyssairaalasta lähtiessä, että vauvat lastenlääkäriin suoraan. Terveyskeskusten lääkärit eivät tiedä pienten lasten sairauksista mitään.

Vierailija
5/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mä olen käyttänyt yksityistä puolta mahdollisimman pitkälle. Esim. Itäkeskuksen Pikkujättiä suosittelen lämpimästi.

Tai Mehiläistä Töölössä.

Yks keino on kanssa että menet sinne aamulla kahdeksaksi istumaan sen vauvasi kanssa ajanvarausluukun eteen. Siellä ne mummot ja papatkin istuu rivissä, just siksi kun puhelimella ei aikaa saa.

Vierailija
6/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ole edes vakuutusta. Jos about kolmasti vuodessa käyttää, niin ei siinä tarvi vielä vakuutuksia omavastuineen. Perusterveet lapset.

Vierailija
7/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovelle ja pyytäisi ajan suoraan siitä luukulta. Todennäköisesti pääsette päivystysjonon ekaksi -> suoraan sisään.

Vierailija
8/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten niin, että menee sairaan lapsen/ lapsilauman kanssa aamulla sinne luukulle jonottamaan. Asiaa tehostaa huutava vauva ja yleinen onneton ilme, mielellään myös oma lievä itkuisuus. Mutta huom. ei kannata vetää överiksi, muuten voi kohta saada lastensuojelun tädit peräänsä ;)

t. eräs, joka myös perheineen on siirtynyt pääosin yksityiselle puolelle, niin kovasti kun julkistakin periaatteessa arvostamme (jos se vain toimisi, prkl)

Vierailija
9/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun ei toimi. Mä käytin kaks kertaa vauvani tk-lääkärissä, ekan kerran 2kk ja sitten 3kk. Rohisi ja räkä vuosi ja yski. Tutkivat korvat ja keuhkot ja sanoivat että ei mitään vaivaa, kunnossa on. Tukkosuus johtuu vaan pienistä rööreistä.

No, kun 4kk kyllästyin yskimiseen, vein tytön yksityiselle korvalääkärillä. Sieltähän löytyi jo kroonistunut tulehdus korvasta ja se valutti limaa kurkkuun. Saatiin kuuri, joka ei auttanut, saatiin toinen eikä auta sekään ja nyt sitten putkitusaika ens vikkoks. Vauvalla ikää reilu 5kk.

Eli, jos olisin antanut olla ja uskonut julkisen puolen lääkäriä, olisi lapsellani nyt ehkä kuulonalenema. Oon samaa mieltä, julkisten palvelujen pitäisi toimia, mutta ei nyt oikeen tunnu siltä!

Vierailija
10/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei yksinkertaisesti pysty näkemään sinne korviin yhtä hyvin kuin korvalääkäri korvamikroskoopillaan (se iso, jalallinen laite, jolla korvat tähystetään). Jo yksin tästä syystä parhaan hoidon korvaongemiin saa aina erikoislääkäriltä, joka toki muutenkin tietää oman erikoisalansa asioista moninkertaisesti yleislääkäriin verrattuna.

10

Vierailija
11/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten vein pikkuseni korvalääkärille. Johdattalin ajatuksen jo niin pitkälle että jos mulla ei oikeesti olisi varaa viedä yksityiselle, asiaa ei olisi hoidettu. Lapsella olisi kuulo alentunut ja se olisi turhautunut koulussa kun se ei olisi kuullut kunnolla. No, hänet olisi siirretty erityisluokalle jossa hän olisi saanut mahtavia uusia kavereita ja ajautunut huumeiden käyttäjäksi ja rikolliseksi.

Ehkä nyt "pikkusen" ammun yli, mutta oikeesti tämä yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen.

Vierailija
12/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään toimii työparimallina. Katuosoitteesi perusteella löydät oikean terv.hoit. ja neuv.tädin numeron sekä kellonajat, jolloin voit heille soittaa. Jos et silloin saa heitä kiinni, menisin suoraan Pikkujättiin Itäkeskukseen. Sinne saa aina ajan samalle päivälle lastenlääkärille, lääkärit ovat todella päteviä ja ihania!

http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Vuosaaren_ajanvarausnume…

Vierailija
13/16 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin akuutin sairauden vuoksi?

Jos nla-lääkäri, niin omalle th:lle soittoaikana klo 12-13. Jos akuuttiaika, niin terveysaseman ajanvarausnumeroon heti aamusta klo 8 alkaen. Myös se puh. nro löytyy neuvolakortista.

Vierailija
14/16 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin vuosaaren terveysasemalle, saadakseni ajan lääkärille. Mulle sanottiin, että lääkäriaikoja ei ole antaa ja lääkäreitä ei ole. Miten on mahdollista että lääkäriin ei pääse. Ihmisiä Vuosaaressa on niin paljon. Ketkä lääkärille pääsee sitten? Olen tosi huolissani toiminnasta. Olen eläkkeellä ja ei ole kyllä varaa mennä kalliisiin yksityisiin lääkäreille. Jota mulle ehdotettiin. Entäs nää jokavuotiset labrakokeet. Niitäkään ei enää ole. Mulla kolestrolilääkitys . Eli ei siis kontrolloida enää , miten voin? Mikä neuvoksi?

Vierailija
15/16 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujätti Itäkeskuksessa maksaa saman verran kaikille, köyhälle kallis.

Vierailija
16/16 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin-numero? Puhelin väliviiva numero? Ei välilyöntiä pisteen jälkeen? Mitä ihmettä?