Mielipiteitä nimestä Lysti?
Ja toisia nimiäkin saa ehdottaa.
Itse olen ajatellut
Lysti Aarre Elliot
Lysti Onni Topias
Lysti Eemi Sakari
Kommentit (32)
elämänikäisen riesan pitäisi itsekin kohtuuden ja oikeudenmukaisuuden vuoksi vaihtaa nimensä joksikin typeräksi ja vaivalloiseksi. Ehdotuksia ap:n uudeksi nimeksi:
Vitsi
Kompa
Jekku
Läppä
ja itsekin tuli mielen toi "Jos sul lysti on"-laulu heti. Muut lapset varmaan rallattelisi sitä...
kun sillä Lysti on!! :D Mitä jos Lystistä tulee nisti? Siinä ois Lysti nisti...
minkä ihmeen takia pitää lasta rangaista antamalla noin karseita ja outoja nimiä!?
Tunnen yhden Eemun ja tiedän taidemaalari Eemu Myntin. Mun mielestä kiva, mutta maku-asia, myönnetään.
Se Eemun maininnut
vaikka onkin lysti sana. "Siell on lapsen lysti olla" (Kivi: Sydämeni laulu).
Veneelle se olisi hyvä nimi.
Toisaalta, kutsumanimenä ei ole pakko käyttää ensimmäistä nimeä. Noissa ap:n rimpsuissa on ihan kelpoja kutsumanimiä. Esim. Eemi ja Eemu ovat kivoja nimiä.Ihan yhtä lystikäs kun tämä lysti..
väestörekisterikeskuksessa lukee että vain viidellä naisella on sukunimi lysti. Itse oon yks näistä. Lysti on vain meidän suvulla eikä kenelläkään ulkopuolisella siksi kannan tätä nimeä ylpeydellä ja aion nimetä omatkin lapset sen mukaan :) ei näin että kieltäisin.
väestörekisterikeskuksessa lukee että vain viidellä naisella on sukunimi lysti. Itse oon yks näistä. Lysti on vain meidän suvulla eikä kenelläkään ulkopuolisella siksi kannan tätä nimeä ylpeydellä ja aion nimetä omatkin lapset sen mukaan :) ei näin että kieltäisin.
No kyllä se sukunimenä paremmin menee. Etunimenä hirveä.
Toivottavasti ei synny kädettömänä.
"Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö."
Lysti -> saksan sana Lust (ilo, hauskuus) - > englannin sana lust (into, himo, myös seksuaalinen) -> Lysti on seksuaalisesti kyltymätön.
Lysti on jo sukunimenä käytetty 1500-luvulta asti. Meitä on Suomessa alle 20 ja ulkomailla lisää. Nykyisen nimilaisäädännön kautta kaikki jo olevat sukunimet ovat suojattuja, joten Lysti nimen voi saada vain, jos sen nimiseen sukuun syntyy tai avioliiton kautta.
mitäpä jos ei aikuisena olekkaan lystikäs?