Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä nimestä Lysti?

Vierailija
03.02.2011 |

Ja toisia nimiäkin saa ehdottaa.

Itse olen ajatellut

Lysti Aarre Elliot

Lysti Onni Topias

Lysti Eemi Sakari

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä jos ei aikuisena olekkaan lystikäs?

Vierailija
22/32 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänikäisen riesan pitäisi itsekin kohtuuden ja oikeudenmukaisuuden vuoksi vaihtaa nimensä joksikin typeräksi ja vaivalloiseksi. Ehdotuksia ap:n uudeksi nimeksi:

Vitsi

Kompa

Jekku

Läppä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekin tuli mielen toi "Jos sul lysti on"-laulu heti. Muut lapset varmaan rallattelisi sitä...

Vierailija
24/32 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sillä Lysti on!! :D Mitä jos Lystistä tulee nisti? Siinä ois Lysti nisti...

minkä ihmeen takia pitää lasta rangaista antamalla noin karseita ja outoja nimiä!?

Vierailija
25/32 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Eemun ja tiedän taidemaalari Eemu Myntin. Mun mielestä kiva, mutta maku-asia, myönnetään.

Se Eemun maininnut

vaikka onkin lysti sana. "Siell on lapsen lysti olla" (Kivi: Sydämeni laulu).

Veneelle se olisi hyvä nimi.

Toisaalta, kutsumanimenä ei ole pakko käyttää ensimmäistä nimeä. Noissa ap:n rimpsuissa on ihan kelpoja kutsumanimiä. Esim. Eemi ja Eemu ovat kivoja nimiä.

Ihan yhtä lystikäs kun tämä lysti..

Vierailija
26/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestörekisterikeskuksessa lukee että vain viidellä naisella on sukunimi lysti. Itse oon yks näistä. Lysti on vain meidän suvulla eikä kenelläkään ulkopuolisella siksi kannan tätä nimeä ylpeydellä ja aion nimetä omatkin lapset sen mukaan :) ei näin että kieltäisin.

Vierailija
27/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestörekisterikeskuksessa lukee että vain viidellä naisella on sukunimi lysti. Itse oon yks näistä. Lysti on vain meidän suvulla eikä kenelläkään ulkopuolisella siksi kannan tätä nimeä ylpeydellä ja aion nimetä omatkin lapset sen mukaan :) ei näin että kieltäisin.

Vierailija
28/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se sukunimenä paremmin menee. Etunimenä hirveä.

Vierailija
30/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei synny kädettömänä.

"Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö."

Vierailija
31/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lysti -> saksan sana Lust (ilo, hauskuus) - > englannin sana lust (into, himo, myös seksuaalinen) -> Lysti on seksuaalisesti kyltymätön.

Vierailija
32/32 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lysti on jo sukunimenä käytetty 1500-luvulta asti. Meitä on Suomessa alle 20 ja ulkomailla lisää. Nykyisen nimilaisäädännön kautta kaikki jo olevat sukunimet ovat suojattuja, joten Lysti nimen voi saada vain, jos sen nimiseen sukuun syntyy tai avioliiton kautta.