Voi itku, mikä vauvaa vaivaa :( ?
On syönyt tänään ihmellisesti (pääosin imetän), nukkunut ja herännyt vaan syömään. Hereilläoloajan (ollut nyt illalla hereillä 1.5h) on rauhoittunut rinnalle, ei mitenkään muuten.
Nyt sai hirveän huutoitkuraivarin ja huusi kaksi nyrkkiä suussa - no niin paljon kuin kaksi nyrkkiä suussa voi huutaa...
Olisikohan se nyt sitten hammas? Ikää 3.5kk.
Kommentit (5)
hampaita tod.näkösesti.
nuorimmaisella oli 2 hammasta 4 kk iässä.
En tosin tiedä, tulevatko sisaruksilla hampaat mitenkään samaan aikaan. Taidan antaa kipulääkettä, ei kai se turhaan niitä kumpaakin kättä sinne suuhun työnnä. Kai siellä joku on kipeä... hmm...
Voi olla tulossa kipeäksikin, kuten joku ehdotti, mutta yleensä silloinhan vauva on lähinnä vaan väsynyt ja itkuinen - ei ehkä tällaisia huutoraivareita...
ap
hampaita tod.näkösesti.
nuorimmaisella oli 2 hammasta 4 kk iässä.
Kolmen kuukauden iässä tulee usein sellainen tiheän imun kausi jossa vauva tilaa lisää maitoa herätellen useammin öisin syömään. Kaksi nyrkkiä poskilla/suussa on syömissignaali, eli vauvalla voi olla nälkä. Anna rintaa usein ja etenkin yösyötöt klo 2-4 parantavat maidontuloasi.
Voi toki olla kyse hampaistakin.
Kiitos viestistä, mutta vähän se valitettavasti ärsyttää, kun sitä ehdotetaan joka asiaan. Olen jopa miettinyt, että se imetysfanaatikkojen keksintö koko asia, jotta voivat jollain perustella tapaukset, joissa maito ei riitä ja vauva on itkuinen ja syö jatkuvasti.
Nyrkit suussa ei ole minun vauvallani syömissignaali - ei itse asiassa silloin suostu edes syömään, tarjoan kyllä ja loukkaantuu vaan, kun tissiä tuputan. Imee peukkua lutsuttaen, jos tulee nälkä. Itkukin on sellaista kipuitkua. Kirjoitin tämän tosin eilen, tänään ei ole vielä itkenyt.
t, ap