Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin aloittaa melonnan kajakilla kesällä.

Vierailija
02.02.2011 |

Asun pääkaupunkiseudula. Onko vinkkejä, että kuinka harastukseen pääsisi hyvin sisään? Olen muutaman kerran melonut erilaisissa tapahtumissa ja pidin siitä kovasti. Ajatuksissa olisi myös ostaa oma kajakki järvikäyttöön.

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on paljon melontaseuroja, jotka järjestävät koulutusta ja retkiä. Goolgeen vain hauksi melontaseura helsinki / melontakurssi helsintki jne.

:)

Vierailija
2/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hietsun lähellä on kai melontakeskus, jossa pitävät kursseja ja saa vuokrata kajakkeja. En ole itse käynyt kylläkään, vaan itse opetellut. Meillä on mökillä kajakit ja se on kyllä tosi ihanaa puuhaa ja hyvää liikuntaa myös, tekee selälle hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenisen vuotta harrastanut melontaa. Aloitin aikoinaan Bear & Waterin melontakurssilla. Myös melontaseurat järjestävät kursseja, Helsingissä esim. Merimelojat ja Helsingin Kanoottiklubi. Ehdottomasti kannattaa käydä melontakurssi. Siellä oppii oikeat tekniikat sekä pääsee kokeilemaan erilaisia kajakkeja. Mitä olen nähnyt monen "itseoppineen" melontaa, tekniikka ei todellakaan yleensä ole kunnossa. Silloin melonta on turhan raskasta ja tehotonta. Lisäksi oppii sen, millainen kajakki itselle sopii jne. Melontakurssi on halpa investointi uuden harrastuksen aloitukseen.

Sen jälkeen kannattaa harkita seuraan liittymistä. Silloin pääsee tosiaan kokeilemaan erilaisia kajakkeja. Vaikka meillä on mökillä pari kajakkia, tulee melontaa harrastettua paljon useamminkin, kun arkena pääsee myös melomaan. Lisäksi mun käsitys kotikaupungistani on muuttunut täysin, kun sen näkee kajakin tasolta vedestä. Helsinki on upea paikka!

Kun perustiedot ja -taidot on hallussa, voi miettiä sitä oman kajakin ostoa. Aloittelijalle löytyy suht halvalla ihan hyviä lajiin tutustuttavia muovisia kajakkeja, jotka voi olla ihan toimivia kevyessä "mökkikäytössä", mutta aktiiviseen melontaan niistä tuskin on. Jos olet tuossa vaiheessa innostunut lajista, haluat ehkä muutakin kuin halvan "muoviämpärin", eli jonkun nopeamman ja keveämmän lasikuitukajakin (joita kantsii käydä kokeilemassa tarpeeksi ennen ostopäätöstä, mahdollisesti siellä melontaseurassa sekä sitten melontaliikkeessä).

Vierailija
4/8 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kesäksi mietin.

Kaveriporukan kanssa ollaan käyty kerran kesässä yleensä melomassa.

Merelle suosittelen kuitenkin kuntosoutuvenettä, antaa kajakkia enemmän pelivaraa. Tämä siis tilanteessa, jos kokee, että taidoissa on epävarmuutta.

Pienemmillä sisävesillä kajakki on ok, eikä tosiaan oo toisensa poissulkevia harrastuksia.

Pääasia, että lähtee hyvillä ja aurinkoisilla keleillä vesille! On kivaa.

Ja pidän varsin edullisena harrastuksena.

Alle 300 €:n laitteella pääsee alkuun.

Vierailija
5/8 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melontakurssi jossain melontaseurassa. Sit ainaki osassa on seuran jäsenien käytössä olevaa kalustoa jota saa lainata (pitää olla se kurssi käytynä).

Vierailija
6/8 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se ilmatäytteinen. Ostettiin Kuntokaupasta. Ei ole halpa mutta hyvä on.

Kahden hengen ja ollaan iso ja painavia.

Se on kuitenkin avonainen niin ei ole vaikea mennä istumaan.

Kajakki ei myöskään kaadu.

Vierailija
7/8 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on se ilmatäytteinen. Ostettiin Kuntokaupasta. Ei ole halpa mutta hyvä on.

Kahden hengen ja ollaan iso ja painavia.

Se on kuitenkin avonainen niin ei ole vaikea mennä istumaan.

Kajakki ei myöskään kaadu.

Eikä tarvitse mitään opettelua. Meillä on vielä paukkuliivitkin. Merkki muistaakseni FitNord ja nyt maksaa 800 euroa.

Vierailija
8/8 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos melontakurssille Helsingissä jossain melontaseurassa mielii niin nyt on hyvä aika ilmoittautua, esim. https://www.marjaniemenmelojat.fi/koulutus/peruskurssit/

https://www.helsinginmelojat.fi/tule-jaseneksi/alkeiskurssi/

https://merimelojat.sporttisaitti.com/palvelut-muille/melontakoulut/

https://www.helsinginkanoottiklubi.fi/index.php/melontakurssit/aikuiste…

ja varmasti on muitakin

Seuran jäsenenä pääsee aloittamaan melontaharrastuksen ja jos nyt käy että melontapunkki puraisee kunnolla, ei enää tarvitse miettiä mitä vapaa-aikanaan tekee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän