Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä kuuro nainen, kysy mitä haluat

Vierailija
01.02.2011 |

Kaikki kelpaa :)

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät matkustellessa?

Vierailija
42/107 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan oppia viittomakieltä todella paljon ja osaankin siitä jo hieman alkeita.Viittomiseni on kuitenkin huonoa ja välillä ilmeisesti vaikeaa ymmärtää. Käytänkö mieluummin hyvin huonoja ja vaillinaisia viittomia vai pyydänkö jotakuta tulkkaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saimme esikoisemme :)

Miten kuurot kuulevat jos vauva itkee?

Päiväunitilanteessa voi tietenkin käyttää itkuhälytintä jossa syttyy valo, mutta entä kun lapsi on hereillä. Pitävätkö kuurot vain tiukasti silmällä vauvaa?

Vierailija
44/107 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest kaikkien ei tarvitse osata viittomakieltä, eihän kaikki osaa saameakaan.

Käytä viittomia niin paljon kuin osaat, kyllä sua sitten korjataan. Jos sua on vaikea ymmärtää viito hitaasti. Itse ymmärrän kyllä tosi huonoakin viittomista, ymmärrättehän tekin huonoa Suomea.

Osaan viittoa Suomen, Ruotsin, Amerikan ja kansainvälistä viittomakieltä..

Vierailija
45/107 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitäituhälyä voi käyttää kotona jatkuvasti, mutta yleensä kuuroilla on ns. Laajempi näkökenttä niin huomaan kun lapsi itkee.. Ihan normaalisti pidän lasta silmällä :)

Vierailija
46/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko lukea ja kirjoittaa myös muita kieliä kuin suomea; esim. englanti ja ruotsi?

Vierailija
47/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kysytään kuuron kuulevalta seuralaiselta kovaan ääneen) ;-D

Vierailija
48/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen on kuuro ja kaikki sen kaverit kirjottaa sanat kuinka sattuu fiksu->fisku jne jne. Sitten sanat laitetaan ikään kuin peräkkäin, taivutusmuodot puuttuu aikamuodot kaikki.

Vierailija
49/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kuurot toimivat tällaisessa tilanteessa?

jos kuuron pitää soittaa hätäkeskukseen niin hän rääkyy sinne luuriin niin kovalla äänellä kuin osaa että suuhun alkaa sattua ja kyllä ne paikantaa mistä se soitto tuli ja ambulanssi on pian ovella!

kyllä kuurot osaa jotain ääniä päästellä!

Vierailija
50/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen on kuuro ja kaikki sen kaverit kirjottaa sanat kuinka sattuu fiksu->fisku jne jne. Sitten sanat laitetaan ikään kuin peräkkäin, taivutusmuodot puuttuu aikamuodot kaikki.

Kuuroille suomi on vieras kieli, toisille sen oppiminen on helppoa ja toisille ei. Tunnen esimerkiksi kuulevia suomalaisia ihmisiä, jotka kirjoittavat virheetöntä englantia!! Miten tää nyt on niin vaikee tajuta? Kuurous ei aiheuta hankaluutta suomen opiskelussa, vaan on kaikille vieraiden kielten opettelu on kiinni oppimistaidoista, opetustaidoista ja kiinnostuksesta.

Vierailija
51/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä sinun että miehesi äidinkieli on viittomakieli, oletettavasti se on sitä myös lapsellesi? Entä miten olet huolehtinut lapsesi suomen (tai ruotsin) kielen opiskelusta ja onko se ollut hankalaa? Siis tarkoitan että jos vaikkapa kuulevat isovanhemmat asuvat kaukana ja iso osa ystävistännekin on kuuroja, niin eikö lapsi kuule aika vähän suomea ja jää kielipuolen asemaan?

Vierailija
52/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs teidän lapsi sen puhumisen mallin saa?

käykö esmes puheterapiassa?

Vierailija
53/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pikkusiskonsa oli muistaakseni myös kuuro ja ainakin molemmat vanhemmat. Olisi kiva nähdä hänet taas. Oltiin yhdessä hoidossa.

Vierailija
54/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä puhuvia kielenmalleja.. Lapsi on päiväkodissa ja myöhemmin koulussa, osa sukulaisista on kuulevia. Ei se lapsi miksikään kielipuoleksi kasva vaan kaksikieliseksi. Äidinkieli on viittomakieli. Näistä lapsista käytetään nimitystä coda.

Vierailija
55/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan sujuvasti Suomea, ruotsia ja englantia. Minulla on ystäviä ympäri maailmaa ja olen oppinut hyvin, kuten sanoin olen aina ollut opiskeluissa motivoitunut.

Vierailija
56/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka heillä eri kansalaisuus? Olen aina miettinyt tuota. Että eikö ne viittomat ole samat jokaisella kielellä? Vai miten ne viittomat eroavat toisistaan? Eikö esimerkiksi kirjaimet viitota samoin joka kielellä?

Vierailija
57/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kuuleva lapsi oppii sekä puhutun kielen ja viittomakielen, ja on kaksikielinen niin miksi kummassa muka ei kuuro lapsi implantin kera opi molempia? Kun kerran implantteja sillä perusteella vastustit....

Maailma on täynnä puhuvia kielenmalleja.. Lapsi on päiväkodissa ja myöhemmin koulussa, osa sukulaisista on kuulevia. Ei se lapsi miksikään kielipuoleksi kasva vaan kaksikieliseksi. Äidinkieli on viittomakieli. Näistä lapsista käytetään nimitystä coda.

Vierailija
58/107 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos implantti ei sovikkaan, ei ole enää apua kuulolaitteestakaan. Yleensähän kuurollakin on hieman kuuloa jäljellä, mutta implantin jälkeen ei ole.

Vierailija
59/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täyskuuro veli ja hänen myötään myös tuttavia muiden kuulovammaisten parissa.

Osa kuuroista, ja varsinkin kuulovammaisista, on kirjoitetun suomenkielen suhteen kutakuinkin samalla tasolla kuin muutkin suomenkieliset. Paljon vaikuttaa se, lukeeko paljon vaiko ei. Ihan sama muuten, mitä lukee. Täyskuuroilla tietty vaikeampaa omaksua kirjoitetun kielen rakenteet.

Mitä implanttiin tulee, itse kuulevana en välttämättä olisi sitä ihan suin päin mahdolliselle kuulovammaiselle lapselleni vaatimassa.

Implantti tuo kuuloa, mutta missä mittakaavassa/laadussa kenellekin? Joillekin nappi juttu, toinen saa vähän kuuloa ja kenties siinä menettää muiden aistien hyvin tärkeän korostuneen herkkyyden. Olis ehkä implantin kanssa osittain kuuleva, mutta ehkä pikkuhiljaa kadottaisi herkistyneiden näkö- ja tuntoaistien tuoman informaation, mistä te/me kuulevat emme ole tietoisia. Implantti voi antaa, mutta myös ottaa!!!

Vierailija
60/107 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kuurot opettelee lukemaan?