Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tottuuko lapsi kuntosalin lapsiparkkiin ikinä, jos alku hankalaa? Kokemuksia? ev

Vierailija
01.02.2011 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta parivuotiaana ensimmäisen kerran jäi itkemättä ja mielellään. nyt, nelivuotiaana, ei haluaisi lähteä ollenkaan pois.

Vierailija
2/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni kuulisin kokemuksia. Meidän vajaa kaksivuotias ei ole ollut juuri ollenkaan hoidossa ja olisi tarkoitus, että välillä alettaisiin jättää johonkin parkkeihin vähäksi aikaa. Ei siis vielä kokemusta, että huonosti menisi mutta vähän etukäteen jänskättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparkissa, jossa työskentelen on käytäntönä, että vanhemmat ilmoittavat aina tuodessaan lapsen hoitoon, minne ovat menossa. Eli siis esim, salille, johonkin jumppaan tai vaikka hierojalle. Jos lapsi ei millään rauhoitu/lopeta itkemistä vanhempi haetaan paikalle. Paikannus on siis helppoa kun tiedetään, missä kenenkin äiti tai isä on, eikä kyse ole mistään jättisuuresta kuntokeskuksesta. Asiakaspalvelun työntekijä kutsutaan siksi aikaa muiden lasten seuraksi.

Terv. Se aikaisemminkin ketjuun kirjoittanut lapsiparkin täti

Vierailija
4/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastani lapsiparkkiin, kun oli noin 8 kkn ikäinen. Tarkoituksella aloin viedä heti, kun jäsenyys alkoi, että tottuu.

Ei ole ollut mitään pahempaa vaikeutta parkkiin jättämisessä, varsinkaan aluksi. Nyt lapsi reilut 1 v 4 kk ja viime aikoina on ollut joskus vaikea jäädä ja kerran on itkenyt, kun olen pois hakenut.

Olemme iäkkäämpiä vanhempia eikä meillä ole lapselle juuri ketään muita kuin me itse, kuka katsoisi häntä, joten ajattelin, että hyvä totuttaa lastamme heti lapsiparkkiin.

Muutoinkin olemme pitäneet lastamme pienestä pitäen mukanamme erilaisissa paikoissa, että tottuu ja koska ei ole ketään muuta lähiomaista, joka häntä katsoisi.

Kuntosalin lapsiparkissa on kuitenkin se hyvä puoli, että on itse lähellä, jos lapselle tulee joku hätä.

Vierailija
5/17 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä. Ja meidän salin lapsiparkissa on se, että ne hoitajat ei mielestäni hirveästi innosta lasta sinne jäämäänkään. Eivät pyydä leikkiin tms, vaan istua tönöttävät vain. Kaipa poika sitten vaan on herkkä ja äidin perään. Inhottavaa vaan kun oon onnistunut pari kertaa jättämään, niin sitten paiikissa treenata ja miettiä, että miten se siellä pärjää. Toivottavasti alkais viihtymään, olis kiva käydä enemmänkin jumpissa. Ehkä on tosiaan ikäkysymys.

Vierailija
6/17 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mieltä minä olen. Miksi et harrasta liikuntaa lapsesi kanssa?

Nää on taas näitä ****** äitejä

Vierailija
7/17 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta nyt vastauksen aiemmin kyselemääni kysymykseen. Varmaan meilläkin uskaltaudutaan kokeilemaan.

Vierailija
8/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanoisin, että useimmissa tapauksissa tottuu ihan varmasti. Monesti auttaa se, että hoitaja ottaa syliin ja alkaa juttelemaan lapselle rauhallisesti, näyttää leluja jne. Itse olen sitä mieltä, ettei vanhemman ole tarpeellista jäädä paikalle, mitä kauemmin näin tehdään, sitä vaikeampaa eroaminen lapselle yleensä on. Jos mahdollista, niin kannattaa ehkä ensimmäisinä kertoina keskittää käynnit aamupäiviin, silloin monesti parkeissa rauhallisempaa ja hoitaja pystyy paremmin keskittymään yksittäiseen lapseen. Tsemppiä, hyvin se menee:) Ja tosiaan tässä on se hyvä puoli, että vanhempi on lähellä jos tarvitaan eikä kuitenkaan ole pitkistä ajoista kyse.

Terv. Lapsiparkin täti

Vierailija
9/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä arvon ysin meinasi lihaskuntoa kasvattaa? Lumityöt ja lasten kanniskelu ovat vääriä vastauksia. Tiesitkö myös ettei kuntosaleille saa viedä lapsia?

Meillä lapsi meni ekan kerran lapsiparkkiin n 8 kuukauden iässä. Tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Lapsi viihtyy siellä. Ensimmäisillä kerroilla hoitaja otti lapsen syliin ja keksi tälle tekemistä. Nopeasti hän innostui uusista leluista eikä edes huomannut poissaoloani. Joillakin se alku on vaikea, mutta kyllä lapsi vielä huomaa, että se parkki onkin kiva paikka. :)

10kg vauva antaa jo hyvää vastusta monelle naiselle käsipainosta.

Vierailija
10/17 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti parkissa työskentelevältä toimitaanko niisssä niin, että vanhemmalle soitetaan jos lapsi on kovin itkuinen tms? Itse en haluaisi turhaan huudattaa lasta ja olisi mukava tietää jos hänellä on hätä.

Meillä ei harrasteta mitään huudatusunikouluja ym. mutta en kyllä vertaisi parkkia siihen. Arvelen, että lapsi on hyvä jättää lyhyiksi ajoiksi hoitoon ennen päiväkotiin menoa ja parkki voisi ainakin meidän sosiaaliselle lapselle sopia, jolloin koti-isä sitten pääsisi kuntosalille. En ole siis ap mutta kirjoitin myös aiemmin ketjuun kuullakseni muiden kokemuksia.

Vierailija
11/17 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti parkissa työskentelevältä toimitaanko niisssä niin, että vanhemmalle soitetaan jos lapsi on kovin itkuinen tms? Itse en haluaisi turhaan huudattaa lasta ja olisi mukava tietää jos hänellä on hätä.

Meillä ei harrasteta mitään huudatusunikouluja ym. mutta en kyllä vertaisi parkkia siihen. Arvelen, että lapsi on hyvä jättää lyhyiksi ajoiksi hoitoon ennen päiväkotiin menoa ja parkki voisi ainakin meidän sosiaaliselle lapselle sopia, jolloin koti-isä sitten pääsisi kuntosalille. En ole siis ap mutta kirjoitin myös aiemmin ketjuun kuullakseni muiden kokemuksia.

jos lapsi ei lopeta itkemistä.

Vierailija
12/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudon kanssa tultiin pois :(

Vierailija
13/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mieltä minä olen. Miksi et harrasta liikuntaa lapsesi kanssa?

Vierailija
14/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa huutaa itsensä väsyksiin.

Toimii myös unikouluun sama metodhi. Ei siihen kuole.

Vierailija
15/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttaa lapsensa myös muihin lapsiin vähitelleen ja erossa oloon vanhemmista.

Vierailija
16/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä arvon ysin meinasi lihaskuntoa kasvattaa? Lumityöt ja lasten kanniskelu ovat vääriä vastauksia. Tiesitkö myös ettei kuntosaleille saa viedä lapsia?

Meillä lapsi meni ekan kerran lapsiparkkiin n 8 kuukauden iässä. Tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Lapsi viihtyy siellä. Ensimmäisillä kerroilla hoitaja otti lapsen syliin ja keksi tälle tekemistä. Nopeasti hän innostui uusista leluista eikä edes huomannut poissaoloani. Joillakin se alku on vaikea, mutta kyllä lapsi vielä huomaa, että se parkki onkin kiva paikka. :)

Vierailija
17/17 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö meni parkkiin 1.5 vuotiaana, tai silloin halusin alkaa käymään jumpissa useammin. Huusi ihan mielettömästi alussa, sittemmin kuitenkin tottui ja tykästyi paikkaan. Voi olla jokin ikä-asia?

Kokeile, että harjoittelet lapsen kanssa parkkia jonkun aikaa, eli menet kerran tai pari siten, että olet lapsen kanssa ensin koko ajan parkissa ja seur kerralla sitten esim puoli tuntia poissa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi