Pystyttekö todellakin elämään lastenne kanssa huutamatta näille kertaakaan "turpa kiinni"?
Taitaa olla melko hyvin zombieksi lääkittyjä vanhempia ne, jotka sellaiseen kykenevät.
Kommentit (58)
kukaan ole sanonut minullekaan niin.
Onneksi kolmonen, iltatähti olikin toista maata tai makaisin varmaan jo lataamossa.
En käytä tuollaista kieltä. Nähtävästi Multivita-monivitamiinipillereissä on zombie-lääkeainetta, kun ei ole tullut mieleenkään huutaa tuolla tavalla.
Harvemmin tulee karjuttua "turpa kii!". Ehkä kolme kertaa olen sen huutanut. Yleensä "nyt hiljaa!" riittää.
kaikenlaista kiroilua ym. ei niin sivistynyttä, on tullut harrastettua väsyneenä yh:na.
Enkä kyllä ole lääkittykään. Luulen että nimenomaan lääkitys korreloi ton huutamisen kanssa.
hyviin tapoihin kuuluu ettei kiroilla eikä menetetä malttia. Maltti on valttia.
T: 11cm mies
Tässä mun suosikkeja:
Turvat tukkoon!
Turpa kii apinat!
Nyt vittu oikeesti!
Jumalauta, järki käteen!
Haloo, onko järki jättänyt?
Jumalauta, toi pelleily loppuu nyt välittömästi!
Terkkuja naapureille, t. poikien äiti
Ihan samalla lailla kuin pystyn palstailemaan av:lla päivätolkulla ja kirjoittamaan tänne vain totuuksia. Ja kiltillä kielellä.
Yleensä sanon "suu suppuun!" ja sekin tepsii.
Lapsia on kolme biologista (poikaa), joista vanhin 8v. Lisäksi olemme sijaisperhe todella vilkkaalle pojalle.
Omien kanssa hermostun ehkä kerran kuukaudessa parin minuutin ajan, mutta sijoitettu poika koettelee tempuillaan ja (häiriö)käyttäytymisellään useamman kerran viikossa hermoja. Silti väitän, että mulla on äärettömän pitkä pinna ja osaan selvittää tilanteet hyvin ilman halventavaa huutamista :-)
silti osasin koulussa olla hiljaa, keskiarvokin reilusti yli ysin. Eipä ole omallekaan lapselle tullut noin karjaistua, yleensä riittää tiukemoaan sävyyn sanutti "nyt hiljaa" ja ääritapauksissa "nyt hiljaa tai jäät ilman X", huutaa ei ole tarvinnut.
Lapsi omaksuu vanhempien käyttäytymisen.
Omissa ajatuksissaan voi kirota ja huutaa. Ei tarvitse huutaa ja olla huonona esimerkkinä matkiville pienokaisille.
En ole kertaakaan puhunut tai huutanut lapsilleni noin. Ei tulis pieneen mieleenkään. Ei ole vain mun tapasta. Jokainen taplaa tyylillään, mitäpä siitä. Mä lähinnä huudan että "NYT SAA RIITTÄÄ" tai "NYT LOPPU"!!! En näe mitään syytä alkaa alistaa tai halveeraamaan omia lapsia moisilla herjauksilla kuten tossa joku luetteli oikein listan koottuja! Mä rakastan mun lapsia yli kaiken ja nyt viimesta kuukautta kotona vielä lasteni kanssa ja otan kaiken irti tästä. Käymme yhdessä bussiajeluilla, metrotellaan, mennään hoploppiin jnejne. Meillä on syy-seuraus järjestelmä käytössä ja se toimii! ei ole syytä käydä rähjäämään lapsille. Jokapäiväinen ulkoilukin kyllä jeesaa siihen kotona riekkumiseen. Voi jestas rakastakaa niitä lapsia ja kohdelkaa heitä kunnioituksella. Sen he ovat ansainneet, ei yhtään sen vähempää!!!!
Vanhin lapsi 17 vuotta.
Mutta en noilla sanoilla ole montaa kertaa sanonut.
Suu kiinni tai nyt hiljaa kyllä useammin. Turpa kiinni ehkä kerran...
Tuntui kamalalta sanoa niin.
Käsken kyllä olemaan hiljaa. "Hiljaa nyt" on mun komento.
tai "Nyt hiljaa/riittää!" toimivat ihan hyvin. Ei ole tarvinnut vielä käskeä turpaansa rullaamaan...
olen sortunut tuohon yhden tai korkeintaan kaksi kertaa. Autossa oli se ensimmäinen kerta, karjaisin ilmoille noi ihanat sanat.. hävettäähän se. Myös hävettää, kun olen tukistanut (en nyt mitenkään rajusti, mutta kuitenkin) tyttöäni muutamia kertoja (nyt just 4v), viimeksi viikko sitten. Edellisestä kerrasta on onneksi aikaa. Kamala tunne, kun oma itsehillintä pettää ja rajusti. Häpeän, vaikka tehtyä ei tekemättömäksi saa.
kohta 17 vuotta. Yhteensä lapsia on kolme, vanhimman ja nuorimman ikäero vähän päälle neljä vuotta. Lääkitystä en ole käyttänyt koskaan.
On mahdollista, että olen pari kertaa sanonut lapsille vähän päättäväisempään sävyyn "Hiljaa!", mutta siihen se on jäänyt.
Koulussa lapsemme ovat aina saaneet kiitosta hyvästä käytöksestään.
Meillä käytetään muotoa: HILIAA NY!
Täytyy kyllä myäs tunnustaa että "ny turvak kiinni" on myös tullut äräistyä.
en tiedä, miten seuraavat 17 vuotta sujuvat.