Pystyttekö todellakin elämään lastenne kanssa huutamatta näille kertaakaan "turpa kiinni"?
Taitaa olla melko hyvin zombieksi lääkittyjä vanhempia ne, jotka sellaiseen kykenevät.
Kommentit (58)
"suu kiinni" toimii meillä ihan yhtä hyvin.
Ja ihan helposti. Ei ole tapana tuollaista kieltä käyttää, en ole varmaan eläessäni sanonut kenellekään noin. Eikä ole lääkitystä.
"Suu kiinni nyt!" on kyllä tullut sanottua/huudettua/karjuttua :D
napakasti olla hiljaa tai pitää päänsä kiinni? Ihan sama kai se millä sanoilla saa kakarat hiljaisiksi.
Komentanut kyllä olen tyyliin, että nyt riittää tai vienyt rauhoittumaan omaan huoneeseen.
Sanon "suu suppuun". Opetan lapsillenikin ettei ihmisellä ole turpaa, luulisi sen aikuisenkin jo tietävän. :>
Zombi.
Kun tekee lapset riittävällä ikäerolla (10v 1kk), ei tarvi hermojaan menettää.
Kolmelle vanhimmalle hajoilin joskus ihan epätoivon partaalla ja karjuin OLKAA HILJAA!!!!! ennen kuin repesin itkemään. Olin ihan lopussa yh:na.
Sain kaksi lasta myöhemmin ja ihan oikeasti en ole huutanut tai raivonnut kenellekään näistä viidestä yli kymmeneen vuoteen.
Kun itse jaksaa olla rauhallinen ja johdonmukainen, lapset pysyvät myös rauhallisina ja luottavaisina. Kyse onkin aikamoisesta jaksamisesta ajoittain, mutta se palkitaan myöhemmin.
Teini-ikäisten kanssa on myös mennyt tosi kivasti.
Vaikkei siinä kiroillakaan, niin sävyero on minusta samantyyppinen kuin mene pois-painu helvettiin.
napakasti olla hiljaa tai pitää päänsä kiinni? Ihan sama kai se millä sanoilla saa kakarat hiljaisiksi.
zombeja :D joo ei oo mun tarvinnu vielä noin huutaa ja tuskin tulen jatkossakaan huutamaan...
pentunne eivät osaa pitää turpaansa kiinni ja opettamisesta ei tule yhtään mitään.
en sinne päinkään :D toiset vaan osaa ja jaksaa nääs.
Lapset 10-, 13- ja 15-vuotiaita tyttöjä.
mutta jotain vastaavaa kyllä, kuten "nyt hiljaa ja vähän äkkiä". Pahin mitä olen huutanut oli "haistakaa paska". Silloin kyllä vähän nolotti. ;)
t. kolmen lapsen äiti
"Suu kiinni" tai "suu suppuun" on ihan sama minusta kuin "turpa kiinni". "Olehan nyt kultapieni mussukkarakkaani hieman hiljaisemmin" on sitten jo lässytystä, joka se vasta vahingollista onkin lapsille.
enkä koskaan kyseistä ilmaisua ole käyttänyt. Joten enpä usko tulevaisuudessakaan noin ala-arvoista tokaisua suustani päästävän.
Ole nyt hiljaa. Nyt riittäää sanontoja kyllä on suusta tullut.
Siellä on sitten se kova maailma, ja ne lapset joille on vain curling-lässytelty siihen asti, ovat melko järkyttyneitä, kun joku puhuu suoraan ja epähienosti.
minä ainakaan ole pystynyt.tulee sanottua myös muitakin ärräpäitä väsyneenä.