Kuinka saan tehtyä elämänmuutoksen? :(
Elämäni ei ole mitään kivaa. Lähes koko ajan väsyttää mitään ei jaksa tehdä, kun on väsynyt ja uupunut, tai sitten ei halua tehdä, kun se tekeminen tuntuu niin pahalta ja vastenmieliseltä. Tai sitten ei kykene, kun ei pysty keskittymään.
Olen kärsinyt masennuksesta, mutta nyt tuntuu, että tämä on lähinnä väsymystä ja huonoja elintapoja. En liiku, syön huonosti ja nukun epäsäännöllisesti.
Mä olen 26-vuotias, enkä osaa rukata elämäntapojani kuntoon, vaikka kuinka yritän. Musta tuntuu, että mut pitäis pistää lukkojen taakse ja kovalla kurilla pakottaa tekemään asioita, muuten ei suju.
Mä en edes tiedä, mikä mun perimmäinen syy tähän kaikkeen on. Onko se ne huonot elintavat, itsekurin puute, vai kenties se keskittymiskyvyttömyys, joka on ollut lapsesta asti?
Olen vakavasti aloittanut lopullisen elämäntapamuutoksen muutaman kerran, mutta se ei ole onnistunut. :( Vaikka kuinka päättäisi mielessään, että nyt hoidan asiat kuntoon ja pysyvästi, niin ei, pelkkä mielikuvaharjoittelu ei riitä, kun käytännössä ei onnistu.
Mitä mä voin tehdä? Kuinka saan itseni pakotettua, kun en pysty keskittymään, en jaksa, eikä ole itsekuria?
Kommentit (2)
lukujärjestystä, ei toiminut. Ei taida ketään olla, kuka jaksaisi auttaa mua. Miesystävä varmaan voisi, mutta kun sekin unohtelee ja on samalainen laiskimus.
Pakko jotenkin pakottaa itse itsensä.
Ap
Heti aamulla syöt ensin aamupalan ja alat sitten tekemään listassa olevia asioita. Pyydä miestäsi tai jotain muuta läheistä ihmistä soittamaan ja tarkistamaan, että hommat tuli tehtyä. Kun otat muut ihmiset projektiin mukaan, et pääse luistamaan niin helposti. Ja jos illalla lukee ohjelmassa jumppa, myös lähdet sinne jumppaan. Ole oman elämäsi ankara pomo, mutta muista myös lepotauot. Silloin otat iisisti ja ihastelet, miten paljon olet jaksanut tehdä.