Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan vahingossa rikkomani

Vierailija
01.02.2011 |

spagettikastikepurnukan. :(

Mutta kai se sitten on käytäntö. Siltikin tuntui vähän oudolta.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen väärinkäsitykseen,että en todellakaan yrittänyt piilotella asiaa, kun tiesin että sen kassa näki (joka oli muuten itse KAUPPIAS). Tapahtui nimittäin kassajonossa, ja olin vielä siinä jonossa toisena.

Mutta kuten sanoin, kauppaan en enää mene. Ja palautettakin ajattelin laittaa.

Kyseessä oli kuitenkin puhdas VAHINKO.

Vierailija
2/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka survoivat taskut täyteen namia ja arvatkaas lakkasiko toisen vanhemmat käymässä kaupassa, kun ilmoitin vanhemmille asiasta? Kyllä, olisi pitänyt kai palkita pojat kekseliäisyydestä. Onneksi sain hypättyä pois siitä oravanpyörästä. 5 vuoden aikana hajosi pari maitopurkkia ja muutama lasipurkki, en niitä laskuttanut, kun kyseessä oli ns. hyvät asiakkaat, jotka tekivät 90% ostoistaan kaupastani. Mitään vakuutuksia ei tuollaisen varalle olisi kannattanut ottaa. Jokaikinen vanhaksi mennyt/pilaantunut elintarvike meni ihan itse maksettavaksi. T. ex-kauppias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et yrittänyt piilotella, kun TIESIT että sen kassa näki..kertoo paljon sinusta

Vierailija
4/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jonkun päivä tosiaan pilalla josta parin euron kastikepurkista? Olisin kyllä itse tarjoutunut maksamaan ko.soosin ja siivosinpa kerran tiputtamani jogurtinkin.

Vierailija
5/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan lähellä kädestäni lipsahti jugurttipurkki (oma vika kun en ottanut koria), kävin pyytämässä paperia ja pussin ja siivosin itse sotkun. Hain uuden purkin tilalle ja kassalla muistutin vielä että yhden purkin rikoin.. ei ottanut siitä maksua.

Varmaan käytännöt vaihtelee.

Vierailija
6/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapset ovat ottaneet käteensä vaikkapa keksipaketin yms. hinkuamansa tuotteen ja jos tuo paketti on yhtään kärsinyt heidän käsittelyssään, nostan kärryyn. Yleensä eivät saa sitä keksiä yms. pitkään aikaan. Ylähyllylle menee 'unohdukseen'. En anna herkkuja kaupassa tuhmailemisesta. Kovasti ohjeistan lapsiani tietysti, ettei mihinkään saa koskea, ennenkuin minä päätän mitä ostetaan. Vahinkoja silti sattuu joskus valvonnasta huolimatta, minun vikahan se sitten on. En ole jättänyt hedelmiä, en mitään, mihin joku lapsistani on sattunut käpälöimään, kauppaan. Mielestäni ne on sitten pitänyt ottaa. Pienimpäni kerran tiputti jonkun lasipurkin, taisi olla joku lastenruoka purkki,maksoin sen myös. Näitä onneksi näitä on tapahtunut aika harvoin. Enemmän lapseni varmaan ovat kaupassa häirinneet toisia metelöimällä, valitettavaa sekin. Normi kauppariehumista on ollut joskus. Onneksi ei sitäkään aina. Joskus tulee tilanne, että väsyneidenkin lasten kanssa joutuu kauppaan menemään. Yleensä sitä välttelee viimeiseen asti, eiköhän niin ole kaukilla :)

.

Vierailija
7/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viisasta kauppiaalla maksattaa vahinkoa asiakkaalla. Jos haluaa eroon asiakkaasta, niin se on eri asia. Olisi toki ollut asiallista pahoitella tapahtunutta, vaikka vahinko olikin.

Itse tavaratalon myyjänä toivoisin asiakkaiden ilmoittavan jos jokin tuote on vahingossa hajonnut. Ihan vaan siitä syystä että mitä nopeammin sen saa siivottua, sitä nopeammin sotku ei häiritse muita asiakkaita. Korvausta ei kyllä tulisi mieleenkään pyytää, sillä asiakas joka ilmoittaa vahingostaan henkilökunnalle, tekee kaupalle palveluksen.

Vierailija
8/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka survoivat taskut täyteen namia ja arvatkaas lakkasiko toisen vanhemmat käymässä kaupassa, kun ilmoitin vanhemmille asiasta? Kyllä, olisi pitänyt kai palkita pojat kekseliäisyydestä.

Vierailija
9/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi asiakassuhde meni, vaikka oikein toiminkin. Kyllä ne hävikit päätyvät tuotteiden hintoihin ja asiakkaiden maksettavaksi.

Vierailija
10/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viisasta kauppiaalla maksattaa vahinkoa asiakkaalla. Jos haluaa eroon asiakkaasta, niin se on eri asia. Olisi toki ollut asiallista pahoitella tapahtunutta, vaikka vahinko olikin. Itse tavaratalon myyjänä toivoisin asiakkaiden ilmoittavan jos jokin tuote on vahingossa hajonnut. Ihan vaan siitä syystä että mitä nopeammin sen saa siivottua, sitä nopeammin sotku ei häiritse muita asiakkaita. Korvausta ei kyllä tulisi mieleenkään pyytää, sillä asiakas joka ilmoittaa vahingostaan henkilökunnalle, tekee kaupalle palveluksen.

ei sinulla olisikaan valtuuksia pyytää korvauksia.

Vierailija
11/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat hävikin määrän ja siltä osalta et joudu maksamaan muuten saamaasi voittoa. Mutta sen hinnan minkä olet tukulle maksanut maksat omasta pussistasi.Ja se kaikki on pois voitosta.

Vierailija
12/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viisasta kauppiaalla maksattaa vahinkoa asiakkaalla. Jos haluaa eroon asiakkaasta, niin se on eri asia. Olisi toki ollut asiallista pahoitella tapahtunutta, vaikka vahinko olikin. Itse tavaratalon myyjänä toivoisin asiakkaiden ilmoittavan jos jokin tuote on vahingossa hajonnut. Ihan vaan siitä syystä että mitä nopeammin sen saa siivottua, sitä nopeammin sotku ei häiritse muita asiakkaita. Korvausta ei kyllä tulisi mieleenkään pyytää, sillä asiakas joka ilmoittaa vahingostaan henkilökunnalle, tekee kaupalle palveluksen.

ei sinulla olisikaan valtuuksia pyytää korvauksia.

:)

Vierailija
13/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon salaatteja,hedelmiä,maitoja,lihaa,leipää yms. menee hävikkiin. Meilläkin joku luuli, ettei kauppiaan tarvitse niitä maksaa, mutta kaikki ne maksettiin, eikä pakastimeenkaan kauheasti mahtunut:) No, ei ruoka loppunut pöydästä, vaikka kalliiksi se yrittäminen muuten tulikin:) T.ex-kauppias

Vierailija
14/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tekee kaikki muutkin. äkkiä vaan toiselle puolelle kauppaa niin kukaan ei tajua kuka sen teki.

Vierailija
15/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä soitti siivojan paikalle ja käski mun hakea uuden purkin hyllystä. En tosiaankaan edes odottanut saavani uutta kun kerran jo maksetun, oman purkkini lattiaan tiputin.

Vierailija
16/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tunnustaa, ei tarvitse maksaa!?

Minusta näin ihan jees!

Vierailija
17/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE HUOMIOITU HÄVIKKIÄ KATETUOTTOON NIIN ON KYLLÄ IHAN OMA VIKA!!! en varmasti maksais koskaan mitään mikä hajoo vahingossa jossain ruokakaupassa... pitäisköhän multaki vähentäää palkasta KAIKKI rikkinäiset purkit, jotka olen kämmännyt niitä hyllyttäessäni.... t. yks kaupan työntekijä duunari (merkonomi)

Vierailija
18/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tunnustaa, ei tarvitse maksaa!?

Minusta näin ihan jees!

että lattialla on rikkinäinen pullo ja nesteet pitkin käytäviä. Palkaksi sain epäluuloista mulkoilua vaikka vakuutin, ettei ole minun jäljiltäni.

Kerran taas lapsi hajotti leipäpussin matkalla kassalle eikä myyjä meinannut myydä sitä, kun ei halunnut myydä rikkinäistä tuotetta. Siinä sitten jankattiin, että ihan meidän itse rikkoma, kyllä otetaan :)

Että tilanteet vaihtelee...

Vierailija
19/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisköhän multaki vähentäää palkasta KAIKKI rikkinäiset purkit, jotka olen kämmännyt niitä hyllyttäessäni.... t. yks kaupan työntekijä duunari (merkonomi)

Kohta vähennetäänkin, kiitos vinkistä!

t. Z-kauppias.

Vierailija
20/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistattaa sitä minulla...Olisin halunnut vain ottaa pullon mukaan ja maksaa kassalla, mutta mies vain vänkäsi ja vänkäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän