Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaakohan mun lapset koskaan anteeksi, että puhuin heidät

Vierailija
01.02.2011 |

ympäri ja menemään siihen rokotukseen?

Nuorin on 13v. Kaikki pitivät rokotetta huonona mutta minä jankutin heille niitä "hyviä" asioita joita netistä luin.

Mulla on kamala olo!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin en ymmärrä, mitä syytä lapsillasi olisi olla katkeria.

Vierailija
2/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin sitä mieltä että lapsia (7 ja 4 -v) ei rokoteta, mutta painostus ja paniikki-ilmapiiri oli sellainen, että taivuin. Tuntuu todella pahalta. Haluaisin, että joku voisi varmuudella sanoa että lapset eivät tule saamaan piikistä komplikaatioita, koska eivät tähän mennessä ole saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko heillä narkolepsia?

Jos ei ole, ei mitään syytä syytellä itseään.



Minäkin rokotutin lapset, eivätkä saaneet sikainfluenssaa vaikka se puolelle saman päiväkodin lapsista tuli. Enemmän syyttäisin jos olisivat rokottamattomina sairastuneet SI:hin ja saaneet esim. arpia keuhkoihin.

Vierailija
4/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhjeta vaikka vuosien päästä!

Vierailija
5/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähän, jos tytärten papilloomavirusrokotuksista tuleekin jotain haittaa

en antais ikinä itselleni anteeks



sikapiikkejä ei ottanut kukaan

Vierailija
6/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin tuskinpa vaan enää sairastuvat siihen kun tosta sikainfluenssarokotuksesta on jo noinkin pitkä aika. Ja sitäpaitsi, mistäs sitä tavallinen ihminen kaikkea voi etukäteen tietää, kun ihmisille vaan jankutettiin koko ajan, että kaikkien pitää ottaa rokote. Se olisi viranomaisten asia tutkia ja ottaa selville mahdolliset riskit ja myös ottaa vastuu siitä, ettei rokotukset ole vaarallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitipä "pakotti" ottamaan.

On todella väsynyt ja nukkuu kellon ympäri. Ei jaksa aina kouluun lähteä yms.

Vierailija
8/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni myös (16) oli tätä vastaan

mutta äitipä "pakotti" ottamaan.

On todella väsynyt ja nukkuu kellon ympäri. Ei jaksa aina kouluun lähteä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhjeta vaikka vuosien päästä!

Onko tämä sanottu luotettavalta taholta, että sikapiikin ja ihmisen taipumuksen yhteisvaikutuksesta narkolepsia voi puhjeta vuosienkin päästä piikistä?

Vierailija
10/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia, paitsi ehkä teillä, joilla lapset amiksessa, jos sielläkään.

opiskeluhan on turhaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tiedä mainkalisia mahdollisia pitkän ajan kuluessa mahdollisesti tulevia seuraamuskai tuosta rokotteesta on. Niille ei mahda mitään, tulee jos tulee. Jokainen on tehnyt päätökset sen hetkisen parhaan tietonsa mukaan.

Vierailija
12/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähän, jos tytärten papilloomavirusrokotuksista tuleekin jotain haittaa

en antais ikinä itselleni anteeks

sikapiikkejä ei ottanut kukaan

papilloomavirusrokote on IHAN eri asia. Sitä on kuitenkin tutkittu jo todella pitkään, tuo papilloomavirus on todella yleinen, ja aiheuttaa kohdunkaulansyöpää.

Mä tulen rokottamaan omat poikanikin tuolla rokotteella, jotta eivät koskaan sitä turhaan levittäisi.

Sikaflunssahysteria oli just sitä: turhanpäiväistä hysteriaa. Meillä ei piikkejä otettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhjeta vaikka vuosien päästä!

Onko tämä sanottu luotettavalta taholta, että sikapiikin ja ihmisen taipumuksen yhteisvaikutuksesta narkolepsia voi puhjeta vuosienkin päästä piikistä?

Vierailija
14/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun hoiput kuolinvuoteellasi 80 vuotiaana, 60-vuotiaat lapsesi lähettävätä asianajansa välityksellä viestin, että juu odotellaan nyt vielä sitä narkolepsiaa, että kymnenen vuoden päästä ehkä oltais oltu puheväleissä. Että hasta la vista vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pieni murto-osa on saanut narkolepsian OSIN rokotteen takia, ei kannata ruveta hysteeriseksi. Tästä otetaan opiksi ja samaa rokotetta ei Suomessa varmaan enää käytetä.



Täytyy muistaa, että rokotteella on ollut hyviäkin vaikutuksia. Ilman rokotetta lapsia ja nuoria olisi kuollut itse tautiin enemmän. Nuo rokottamattomat ovat tavallaan vapaamatkustajia, kun tauti ei pääse epidemiaksi rokotettujen ansiosta.



Onhan tuo tuo narkolepsia tragedia sairastuneiden perheissä, mutta kun pelkkä rokote ei tautia aiheuta, lapset olisivat mahdollisesti saaneet sen vaikka itse sikainfluenssasta. Tai sitten muusta tekijästä, ennemmin tai myöhemmin.



Narkolepsia on käsittääkseni tullut parin kuukauden sisällä rokottamisesta, joten kaipa se olisi tähän mennessä jo ilmaantunut.

Vierailija
16/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uutisessa sanotaan että on 9 kertainen riski sairastua!

Voi puhjeta vaikka vuosien päästä!

Onko tämä sanottu luotettavalta taholta, että sikapiikin ja ihmisen taipumuksen yhteisvaikutuksesta narkolepsia voi puhjeta vuosienkin päästä piikistä?

"Sikainfluenssarokotetta vuosi sitten saaneilla 4-19-vuotiailla oli yhdeksänkertainen riski sairastua narkolepsiaan rokotusta seuranneiden kahdeksan kuukauden aikana verrattuna samanikäisiin rokottamattomiin. Kansallinen narkolepsiatyöryhmä selvitti asiaa."

Tuo YLE:n sivuilta.

Eli hieman sisälukutaitoa kehiin pliis. OLI riski sairastua 8 KK:n SISÄLLÄ.

Vierailija
17/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pieni murto-osa on saanut narkolepsian OSIN rokotteen takia, ei kannata ruveta hysteeriseksi. Tästä otetaan opiksi ja samaa rokotetta ei Suomessa varmaan enää käytetä. Täytyy muistaa, että rokotteella on ollut hyviäkin vaikutuksia. Ilman rokotetta lapsia ja nuoria olisi kuollut itse tautiin enemmän. Nuo rokottamattomat ovat tavallaan vapaamatkustajia, kun tauti ei pääse epidemiaksi rokotettujen ansiosta. Onhan tuo tuo narkolepsia tragedia sairastuneiden perheissä, mutta kun pelkkä rokote ei tautia aiheuta, lapset olisivat mahdollisesti saaneet sen vaikka itse sikainfluenssasta. Tai sitten muusta tekijästä, ennemmin tai myöhemmin. Narkolepsia on käsittääkseni tullut parin kuukauden sisällä rokottamisesta, joten kaipa se olisi tähän mennessä jo ilmaantunut.

Komppi tälle.

On tottakai jokaisen sairastuneen lapsen ja hänen perheensä kohdalla todella kamalaa, että tauti on heille puhjenut. Ja jos viranomaisilla olisi sama tieto kuin nyt, rokotuksia tuskin olisi annettu.

Mutta turha meidän satojen tuhansien rokotettujen, ei sairastuneiden, on kuitenkaan miettiä, tuleeko sitä narkolepsiaa joskus vai ei. Niin monia muitakin sairauksia voi puhjeta ja ilman syytä. Turha menettää yöuniaan asian takia.

Vierailija
18/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Eli hieman sisälukutaitoa kehiin pliis. OLI riski sairastua 8 KK:n SISÄLLÄ.

"Sikainfluenssarokotetta vuosi sitten saaneilla 4-19-vuotiailla oli yhdeksänkertainen riski sairastua narkolepsiaan rokotusta seuranneiden kahdeksan kuukauden aikana verrattuna samanikäisiin rokottamattomiin."

Tulkinta: Väite ei sulje pois mahdollisutta, että riski sairastua olisi vielä esim. kuusinkertainen yli kahdehdan kuukautta rokotuksen jälkeen.

Vierailija
19/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu varmasti todella kamalalle. Sitä kun luottaa viranomaisiin ja asiantuntijoihin.

Mutta ei kaikki kuitenkaan sairastu. Myöhemminkään.

Vierailija
20/30 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan?


Eli hieman sisälukutaitoa kehiin pliis. OLI riski sairastua 8 KK:n SISÄLLÄ.

"Sikainfluenssarokotetta vuosi sitten saaneilla 4-19-vuotiailla oli yhdeksänkertainen riski sairastua narkolepsiaan rokotusta seuranneiden kahdeksan kuukauden aikana verrattuna samanikäisiin rokottamattomiin."

Tulkinta: Väite ei sulje pois mahdollisutta, että riski sairastua olisi vielä esim. kuusinkertainen yli kahdehdan kuukautta rokotuksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän