Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemuksia silmän laserleikkauksesta?

Vierailija
31.01.2011 |

Lasik ja mitä muita niitä on..

Lähes koko elämäni oon ollut rillipää, ne tuntuu suorastaan osalta identiteettiäni. Lisäksi mietityttää riskit, kun nyt kuitenkin näen ja asiat on hyvin ja näin on ollut aina, niin mitä jos.....

Mutta sitten toisaalta kiehtoo kovasti se, että pääsis laseista eroon, ns. normaalitilaan :)

Pitäis nyt tutkia mitä riskejä siihen kuuluu, kun edut nyt sinänsä tietää...Ootteko kukaan käyny, ootteko miettinyt, missä ootte käynyt jne..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itseänikin kiinnostaa :)

Vierailija
2/4 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät leikattu Lasicilla. Tampereella, olikohan se kirurgipalvelu, kosken vieressä se paikka oli. Siitä on jo melkein kymmenen vuotta niin en oikein muista.

Kyllähän se jännitti mennä, mut ei ollut mitenkään paha juttu. Sen jälkeen piti tippoja tiputella aika pitkään ja jotain ikävää tunntta vähän silmissä.

Olin saanut rillit alaasteella, mutta yläasteikäisestä käyttänyt piilareita. Inhosin silmälaseja, ne ei sopineet mun "imagoon" yhtään. Oli aika rasittavaa se piilarien käyttö, ärsyttävätkin silmiä ja kova homma hoitaa. Kertakäyttöiset eivät sopineet. Nykyään ovat varmaan jo parempia.

Isäni makso leikkauksen, niin mikäs siinä oli mennessä. Tyytyväinen olen. Hämäränäkö ehkä vähän huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät toimivat hyvin edelleen. En ole laseja kaivannut päivääkään, urheilu ja ihan kaikki on kivempaa. Maksoi koko silloisen opintolainani mutta kannatti! Nykytekniikka on sitä paitsi paljon kehittyneempää, paranemisaika on huomattavasti lyhyempi. Mulla kesti pari viikkoa hämäryyttä ja kipua.

Vierailija
4/4 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin Lasik-leikkaus Helsingissä Terveystalossa.

Leikkauspäivänä silmät oli tosi kipeät, nukuin panacodin voimalla koko päivän.

Seuraavina 2-3 päivänä piti laitella tippoja, kun silmät kuivuivat koko ajan ja kuivuminen aiheutti kipua.

Muutamassa viikossa tilanne rauhottui ok:ksi.

2viikkoa piti nukkua sellaisten laskettelulasien kanssa, ettei vahingossakaan yöllä hieroisi silmiä.

6kk ajan silmät saattavat olla kuivat, mutta niihin sitten laittaa tippoja. Lähinäkö mulla oli aluksi hieman huono, mutta se tuntuu korjautuneen nyt. Hämäränäkö on ollut ennallaan.

Nyt siis näen hyvin, ei ole kipuja, kaikki ok.

Leikkaus sinänsä ei ollut ihan hirmuinen kokemus, vähän oli kipua lähinnä siinä kohdassa, kun silmään laitettiin jonkinlainen imukuppi, joka piti silmän paikoillaan. Eli siis vaikka olisi yrittänyt silmää liikuttaa ja sulkea, niin ei onnistu.

Itse leikkaus kesti noin 35 sekuntia/silmä. Sinä aikana silmä tietenkin oli auki, ja se, mitä näki, näytti joltain psykedeeliseltä musavideolta. Erilaisia värejä ja kuvioita... Ja siinä piti yrittää katsoa jotain punaista pistettä. Leikkaus on koneen tekemä, ja keskeytyy heti, jos silmä liikahtaa jostain syystä, virheiden todennäköisyys on siis todella pieni.

Antavat kipulääkkeen ja rauhoittavan ennen leikkausta, ja se on kyllä hyvä. Siinä vaiheessa, kun nenään tulee palaneen käryä, on aika kiitollinen kuitenkin siitä diapamista!

Minä voin oman kokemukseni perusteella suositella Lasik-leikkausta, mutta kannattaa olla kuitenkin tietoinen riskeistä. Jollakin leikkaus voi mennä pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan