Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mistä ihmeestä minä sen tiedän, paljonko postikulut on mistäkin huuto.net:n kohteesta?

Vierailija
31.01.2011 |

En omista edes vaakaa, että voisin punnita tavaran. Kaikkea kanssa sitä tyhmä ihminen joutuu miettimään:o Auttaisko joku?Saa myös haukkua jos haluaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit heittää hatusta noi postikulut.

Vierailija
2/11 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voit myös käydä postissa punnitsemassa tuotteet..

Ja todellakin kannattaa ihan myynnin takia selvittää ne todelliset postikulut ennen kuin laittaa myyntiin, jos liiat isot kulut,ei huutajia,liian pienet kulut,itselle tappiota ja kaikkein rasittavimpia on ne ilmoitukset joissa postikuluissa lukee:kysy myyjältä,en koskaan huuda niitä kohteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä odotellessa, että jaksan perseeni raahata kauppaan asti, paljon suurinpiirtein yksi dvd painaa?

Vierailija
4/11 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt pelkkä DVD yksinään matkusta.

Vierailija
5/11 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis paljon yhdestä dvd:stä menee postikuluja?

Osta vaaka.

Vierailija
6/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haista vittu no money bitch

Vierailija
7/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se dvd

Vierailija
8/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rupeet postittamaan CD/DVD;itä pelkässä kirjekuoressa.Ne menee rikki jolloin joudut maksamaan ostajalle rahat takas."En vastaa postin rikkomista" pätee vain jos tuote on pakattu kunnolla.

Mä myyn niin et pyydän pikkasen yläkanttiin toimituskulut ja omakuvauksessa lukee et palautan ylimenevän ostajan pyynnöstä.Yli 200 kauppaa ja yksi on pyytänyt erotuksen.

Vierailija
9/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muut pyytävät.

Itse katsoin juuri dvd:n postikuluja ja vaihteli tosi paljon 1,2 eurosta yli kahteen euroon. Sama juttu usein vaatteilla

Vierailija
10/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin vaan jotkut pelkän valokuvan perusteella antaa ostajan itse pähkäillä postikuluja ja kantaa riskin, vaikka myyjälle toi on ihan helppo nakki.

- Ei ole kuin muutama painoluokka. Ota joku 250g:n tai se 500g:n ruokapaketti toiseen käteen ja myyntikohde toiseen käteen, niin sitten arvioit. Kolmen sentin paksuus taas on helppo mitata, tekemällä postilaatikon tapaisen aukon pahviin, josta työntää kirjeen läpi. Muista että kirjettä voi "venyttää" jatkopalalla aina 40 cm:n pituiseksi.

Ja jos epäilee rajatapauksessa kumpi on, alempi vai ylempi postikulu, niin laita ilmoitukseen ylempi ja ilmoita, että palautat erotuksen, jos onkin vähemmän.

Ja vielä tosi helppo vinkki, hae huutonetistä vastaava kohde, kuin mitä laitat myyntiin ja katsele, mikä niissä kohteissa yleensä on postikulu. Voit sitten vaikka laittaa, ettet palauta mitään, etkä peri lisää, niin menevät varmasti ajanoloa päittäin.

Ja vielä yksi tosi hyvä vinkki. Älä vie kirjettä syynättäväksi postin tiskille, vaan pudota se postilaatikkoon. Osta postimerkit etukäteen kotiin. 100 postimerkin rullasta saa jopa hieman alennusta. Jos se kirje menee sinne postilaatikkoon, niin on aika usein alle 3 cm:n paksuinen. Jos joskus sitten sattuu tulemaan "perintäkuluja" ostajalle, niin pahoitellen makselet ne sille. Kuitenkin tän menetelmän helppous on niin hyvä, että siitä jopa ottaa pikkaisen takkiinsa postikuluissa. Tuo kuittaantuu sillä, että kun saa laitettua postikulut jo ilmoitukseen, niin myynti kasvaa huikeasti.

Mä tykkään itse tästä viimeisestä menettelystä, ja olen postittanut yli 500 kohdetta näin. Kertaakaan ei ole tullut kuluja liian pienten postikulujen "perinnästä". Enkä maksaisi, ellen saisi kuitista kopiota (esim. valokuvaa s-postiini), että perintäkuluja on tullut.

Tässä monta vinkkiä.

Vierailija
11/11 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona vaaka ja se sapluuna jolla voi kokeilla, mahtuuko kirje postiluukusta. Sain sen ilmaiseksi postista. Niillä pystyn arvioimaan käytännössä kaikki postikulut kunnolla. Kyseessähän ovat sitten huutiksessa toimituskulut, ei postikulut, joten itse lisään postikuluihin mahdollisen pakkausmateriaalin kulut (kirjekuoret, teipit jne). Multa ostetaan paljon noudolla joten siksi en leivo pakkausmateriaalikuluja tuotteen hintaan.