Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ne Egyptissä vakituisesti asuvat suomalaiset evakuoidaan niin

Vierailija
31.01.2011 |

mekö sen maksamme?

En kyllä ole tyytyväinen jos noin käy. Eikö sieltä muka pääse itse pois tai ainakin omalla kustannuksella? Kohta päättävät asiasta!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka konsulikyydillä palaisikin? Lasku seuraa perässä. Järjetön ajatus, että maan kansalaiset jätettäisiin oman onnensa nojaan jos jotakin sattuu. Millä suomalaisia silloin saisi töihin maailmalle - ai niin, linnoittaudutaan me tänne kotisuomeen, suljetaan rajat ja eletään onnelassamme ilmän kaupankäyntiä ja diplomaattisuhteita.

ei teidan taskusta mene mitaan, ihan itse se evakuointimatka on maksettava. Pohjoismaat myos auttavat toisiaan, jos maassa ei ole Suomen edustusta niin ruotsalaiset auttavat. Tuollaisessa tilanteessa ei kukaan lenna koneella jossa on tyhjia paikkoja.

Vierailija
42/50 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kyllä todella avomielistä porukkaa :)

Egyptissä ja muuallakin maailmassa on paljon työtä tekeviä Suomalaisia. Esim. freelancer työntekijät maksavat verosa Suomeen, mutta ovat ilman suuren yrityksen koneistoa. Minä taas teen Kairossa töitä, joita en pysty missään muualla maailmaa tekemään. Joten näitä elämäntilanteita on monia.

Ulkoministeriön evakuiointilento oli 400e. Yhdensuuntainen, vain käsimatkatavarat. Jos asuu Kairossa, ei Suomessa välttämättä ole kotia johon palata ja jossa olisi edes perustarvikkeet elämiseen. Suomen talvi ei houkuttele ilman vaatteita. Hintavertailun vuoksi Helsinki-Kairo-Helsinki monilla yhtiöillä 350 e.

Lauantai-illan 29.1 kokeneena voin aavistaa mitä sota on. Miesjoukkoja aseineen ryöstämässä ja tuhoamssa kaikkialla Kairossa. Siinä vaihessa tapettiin ensin ja kysyttiin vasta sitten. Onneksi tilanne rauhoittui sen jälkeen, joten evakuointilennon aikaan keskiviikkona 2.2. ei ollut enää sellainen hätä pois maasta.

Nim. yhä Kairossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä maksan mielelläni suomalaiset suomeen kaaoksen keskeltä jos he sieltä pois haluavat.kyllä niitä verorahoja käytetään paljon huonomminkin, ei ole minulta pois kun kumminkin veroja pitää maksaa.

Vierailija
44/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä asuvat suomalaiset ovat olleet tyrmistyneitä siitä, että evakuointilento Suomeen onkin maksullinen.

IS kysyi asiasta Ulkoministeriön konsuliasiain päälliköltä Pasi Tuomiselta.

Paljonko lento lento Kairosta evakuointikoneella takaisin Suomeen maksaa?

- Hinta tulee olemaan kohtuullinen. Tarkkaa hintaa ei tiedossa ole. Se, miksi lento on maksullinen, perustuu lakiin.

Miten maksu hoidetaan?

- Maksu hoidetaan käytäntöön sopivalla tavalla. Lennolle osallistuville annetaan täytettäväksi maksusitoumus. Ei siellä luottokortteja aleta höyläämään.

- Hätätilanteessa luotamme siihen, että ihmiset kyllä maksavat laskunsa.

Onko hinta yli vai alle tuhat euroa?

- On alle tonnin. Tällä ei pyritä tavoittelemaan voittoa.

IS.fi

Harmi kun ei ole. Toisaalta ei kukaan sinne Egyptiin pakottanut muuttamaan.

Vierailija
45/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko pääsi pakenemaan ammuskelevaa väkijoukkoa konsulaattiin ja on nyt Amsterdamissa etsimässä hotellia. Ehti pakata vain tärkeimmät vaatteet mukaansa. Kodista vedet ja sähköt poikki, netti ei toimi eikä puhelin. Sai onneks lennon. Miehen olinpaikasta ei tietoa.

Vierailija
46/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammat tulituksen ja pommituksen alle muutamaksi paivaksi. Sitten olisi kiva heita haastatella.

t.evakuoinnin kokenut ja itse laskun maksanut.

Vierailija
47/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joutuvat maksamaan matkasta! ap

Vierailija
48/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka prosenttiyksikön korkeampi vero niinmonta vuotta kun on tukien varassa elänyt.

Vierailija
49/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joutuvat maksamaan matkasta! ap

ansiosta nautin verosuunnittelusta entistä enemmän:)

Vierailija
50/50 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin iltiksessä luki, että he maksaisivat sen ihan itse. Ihan oikein mun mielestä, sillä he eivät edes maksa veroja suomeen, niin miksi suomen kansalaisten pitäisi maksaa heidän lentonsa tänne? Sen ymmärrän, että lomalaiset ovat jo maksaneet sen lentonsa etukäteen. Mutta sitä en ymmärtäisi, että jos niille maksettaisiin jotka siellä pysyvästi asuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme