Jos ne Egyptissä vakituisesti asuvat suomalaiset evakuoidaan niin
mekö sen maksamme?
En kyllä ole tyytyväinen jos noin käy. Eikö sieltä muka pääse itse pois tai ainakin omalla kustannuksella? Kohta päättävät asiasta!
Kommentit (50)
Ja se se vasta teidän otsasuomia pullistaakin että aikovat tuoda muita pohjoismaalaisia ja virolaisia samassa koneessa jos sekaan mahtuu!
Olisi kieltämättä aika epäinhimillinen ratkaisu todeta penkkien jäädessä tyhjiksi, että tää on ny vaan suomalaisille ;)
raahataan Suomeen niin missä ne oikein asuu? Kenen kotiin ne viedään? Meillekö? Teillekö?
Kuka joutuu ostamaan niille ruoat?
Kauheeta....lisää mamuja!!!!!!
sinä se vasta koulutettu ja parempiosainen oletkin..
ei voi olla totta että jotkut kateelliset mitäänsaamattomat paskat ovat katellisia toisen evakuoinneista!!!!
Vittu mitä luusereita sanon minä. Teillä lienee huono elämä joka pysyy sellaisena kuolemaanne saakka -ja se on hyvä asia.
Sivistysvaltio pitää tosiaankin huolen kansalaisistaan -vaikka nämä nyt sattuisivatkin olemaan parempiosaisia ja koulutetumpia ja ehkä ihan muuttaneet toiseen maahan.
Tajuatteko vittupäät ettei niitä kännyköitä, hissejä ja ties mitä myydä Suomesta käsin. Ette tajua. Sitä varten pitää joidenkin muuttaa toiseen maahan jotta kauppa kävisi.
Olisitte idiootit opiskelleet niin ei olisi pulaa kaikesta.
raahataan Suomeen niin missä ne oikein asuu? Kenen kotiin ne viedään? Meillekö? Teillekö?
Kuka joutuu ostamaan niille ruoat?Kauheeta....lisää mamuja!!!!!!
perustetaan pakolaiskeskus.
Kuka joutuu ostamaan niille ruoat?Kauheeta....lisää mamuja!!!!!!
perustetaan pakolaiskeskus.
sinne voi sitten mennä tarkkailemaan ja arvostelemaan niitä ja ottamaan valokuvia ja raportoimaan av:lle minkä näköisiä mamuja siellä oli ja miten huonoa suomea ne puhuu kun on asunut jo kaksi vuotta ulkomailla.
siellä on ihmisiä asiantuntijatehtävissä yrityksissä, opettajina, tutkijoina, toimittajia jne.
Vaikka miten yritän tätä logiikkaa hahmottaa, niin en tajua, kenen etu tässä maassa olisi, jos suomalaisia ei evakuoituaisi kriisitilanteissa kotimaahan??? Mikäs se sellainen valtio olisi, joka katkaisi suhteensa kansalaisiinsa, jos nämä lähtevät maasta muuhun kuin turistimatkalle. Joku diktatuuri lähinnä tulee mieleen.
Ajatteletteko, että nämä yhden tai kahden lentokoneen käytön kulut voisi siirtää sellaisenaan jonkun tappiokunnan vanhusten vuodeostaston toimintaan vai mitä te tällä pohdinnalla haette???
tuollaisesta hengenvaarallisesta maasta. Sehän nyt on itsestäänselvää, sivistysvaltio sentään!
sinä se vasta koulutettu ja parempiosainen oletkin..
nyt eksy aiheesta. Kommentoi mieluummin siihen, miten niitä hissejä ja kännyköitä saadaan kaupaksi jos myyntiporukka ei muuta asemamaahansa asumaan?
Vai menikö liian vaikeaksi tämäkin?
Kommentoi mieluummin siihen, miten niitä hissejä ja kännyköitä saadaan kaupaksi jos myyntiporukka ei muuta asemamaahansa asumaan?
se ole vähän sama juttu kuin niiden työttömienkin kanssa, että niitä tullaan kotoa vartavasten töihin houkuttelemaan?
vaikka konsulikyydillä palaisikin? Lasku seuraa perässä.
Järjetön ajatus, että maan kansalaiset jätettäisiin oman onnensa nojaan jos jotakin sattuu. Millä suomalaisia silloin saisi töihin maailmalle - ai niin, linnoittaudutaan me tänne kotisuomeen, suljetaan rajat ja eletään onnelassamme ilmän kaupankäyntiä ja diplomaattisuhteita.
Kuuluuko demokratiaan evakuoida verorahoilla idootit taikaisin?
sivistysvaltion tai mihinkään rationaalisiin toimintatapoihin jättää Suomelle ulkomailta talouskasvua hakevat ammattilaiset ulkomaille?
Onko egyptissä asuvat maamupatjat jotain ammatilaisia?
Kommentoi mieluummin siihen, miten niitä hissejä ja kännyköitä saadaan kaupaksi jos myyntiporukka ei muuta asemamaahansa asumaan?
se ole vähän sama juttu kuin niiden työttömienkin kanssa, että niitä tullaan kotoa vartavasten töihin houkuttelemaan?
tullut kunnon vastausta. Ei sillä että moista tosissani olisin odottanutkaan.
Lomalaiset on maksaneet paluulentonsa itse, ja matkavakuutus ja seuramatkan järjestäjä joutaa siis muuttuneet suunnitelmat maksamaan.
Työtätekevät ovat siellä työnantajiensa palveluksessa, komennuksella tms. joten työnantaja (hissi/kännykkä yms...) maksakoon. Käytänössä siis vakuutus.
Ulkomaisen työnantajan palveluksessa oleva suomen kansalainen sais saada samankohtelun kuin muutsen työnantajan palveluksessa olevat. Eihän se työ hyövää meitä somalaisia lainkaan, hyöty menee työnantajalle, verot ulkomaille. Eli työantaja huolehtikoon, tai vakuutus.
Egyptissä naimisissa tms. olevat on sen maan valinneet, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä eli pysyköön siellä tai tulkoon omalla rahalla pois.
Jos on vaikka tarjoilijana siellä, niin seikkailemaanhan sitä on lähdetty, ja seikkailu siellä nyt on tarjolla...
Lomalaiset on maksaneet paluulentonsa itse, ja matkavakuutus ja seuramatkan järjestäjä joutaa siis muuttuneet suunnitelmat maksamaan.
Työtätekevät ovat siellä työnantajiensa palveluksessa, komennuksella tms. joten työnantaja (hissi/kännykkä yms...) maksakoon. Käytänössä siis vakuutus.
Ulkomaisen työnantajan palveluksessa oleva suomen kansalainen sais saada samankohtelun kuin muutsen työnantajan palveluksessa olevat. Eihän se työ hyövää meitä somalaisia lainkaan, hyöty menee työnantajalle, verot ulkomaille. Eli työantaja huolehtikoon, tai vakuutus.
Egyptissä naimisissa tms. olevat on sen maan valinneet, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä eli pysyköön siellä tai tulkoon omalla rahalla pois.
Jos on vaikka tarjoilijana siellä, niin seikkailemaanhan sitä on lähdetty, ja seikkailu siellä nyt on tarjolla...
jos on poikkeustilanne ja kaikki reittilennot täynnä.
Haluaisitko silloin itse että valtio tulee apuun ja lähettää yhden lentokoneen apuun?
Ja mitä omat tuttavani, sukulaiseni ja minä itse ollaan tehty niillä rahoilla kun ulkomaan komennuksilla on hankittu?
Taloja on rakennettu ja autoja ostettu.
Onko yllämainituista
a) haittaa vai
b) hyötyä
kaikille Suomalaisille?
Kateelliset nyt tiedetään... Niille iso kivitalo ja iso Mersu pihassa saavat aikaan runsaasti pahaa mieltä.
Enpä olisi uskonut, että AV:lla on menty näin alas. Onko tästä tullut joku persujen workshop?
Heippa vaan teille peruskoulutetuille (vain ja ainoastaan). Huoh...
työttömät ja valtion kustannuksella elelevät suomalaiset pummit voisi laittaa vaikka fillareilla heitä noutamaan. Saisivat siitä päivärahaa ja ilmaisen, ihanan ulkomaan matkan sekä kulttuuripäläjäyksen halki Euroopan:)
Mun on pakko vähän epäillä, etten joudu ihan hirveen kognitiivisen kriisin kouriin...
Tällaiset evakuoinnit yms. ovat juuri sellaisia tilanteita, miksi maksan mielelläni veroja. Kun hätä on suurimmillaan, valtio tulee apuun. Minusta on jopa itsestäänselvyys, että valtio tekee kriisitilanteessa kaikkensa kansalaistensa auttamiseksi.
Olen suorastaan pöyrisynyt siitä, että on ihmisiä joiden mielestä tällainen toiminta on jotenkin väärin, epäreilua tms. Luuletteko te, että tuollaiset evakuointilennot juurikaan valtion budjettia heiluttavat?
Niin, joo, ja täytyy vielä lisätä että on erittäin epätodennäköistä että itse tulen koskaan asumaan ulkomailla. Silti se, että joku suomalainen näin tekee, ei ole minulta pois, eikä mielestäni aseta heidän kansallisuuttaan mitenkään kyseenalaiseksi.
Mun on pakko vähän epäillä, etten joudu ihan hirveen kognitiivisen kriisin kouriin...
Tällaiset evakuoinnit yms. ovat juuri sellaisia tilanteita, miksi maksan mielelläni veroja. Kun hätä on suurimmillaan, valtio tulee apuun. Minusta on jopa itsestäänselvyys, että valtio tekee kriisitilanteessa kaikkensa kansalaistensa auttamiseksi.
Olen suorastaan pöyrisynyt siitä, että on ihmisiä joiden mielestä tällainen toiminta on jotenkin väärin, epäreilua tms. Luuletteko te, että tuollaiset evakuointilennot juurikaan valtion budjettia heiluttavat?
Niin, joo, ja täytyy vielä lisätä että on erittäin epätodennäköistä että itse tulen koskaan asumaan ulkomailla. Silti se, että joku suomalainen näin tekee, ei ole minulta pois, eikä mielestäni aseta heidän kansallisuuttaan mitenkään kyseenalaiseksi.
ollakin provo, mutta moni on ihan oikeasti tuota mieltä.
Varmasti kurjaa olla niin vihainen ja kateellinen.
ei voi olla totta että jotkut kateelliset mitäänsaamattomat paskat ovat katellisia toisen evakuoinneista!!!!
Vittu mitä luusereita sanon minä. Teillä lienee huono elämä joka pysyy sellaisena kuolemaanne saakka -ja se on hyvä asia.
Sivistysvaltio pitää tosiaankin huolen kansalaisistaan -vaikka nämä nyt sattuisivatkin olemaan parempiosaisia ja koulutetumpia ja ehkä ihan muuttaneet toiseen maahan.
Tajuatteko vittupäät ettei niitä kännyköitä, hissejä ja ties mitä myydä Suomesta käsin. Ette tajua. Sitä varten pitää joidenkin muuttaa toiseen maahan jotta kauppa kävisi.
Olisitte idiootit opiskelleet niin ei olisi pulaa kaikesta.