Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamaidolla ruokitut

Vierailija
31.01.2011 |

on mun kokemuksella(lähipiirissä) koliikkivauvoja/huutajia muuten vaan/eivät pysty yksin olemaan hetkeäkään/ nukkuvat vain vanhempien vieressä/ voisin jatkaa tätä ikuisuuksiin....

mun lapset eivät ole onneksi sellaisia! vaikka olen imettänyt, mutta en ole sellainen himoimettäjä vaan ihan pulloakin on vauvat saaneet :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että äidinmaito on vauvalle parasta ravintoa, mutta kyllä korvikkeella olevat käsittääkseni usein nukkuvat paljon paremmin ja ovat muutenkin hiljaisempia tapauksia.

Itse olen täysimettänyt.

Vierailija
2/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niitä on viisi. On aika ahdasta sängyssä, kun pitää kaikki saada sinne vanhempien viereen. Kotoa poismuuttaneenkin pitää aina illasta tulla kylään, jotta pärjää. Armeijassa olijalle pyysin komppanian päälliköltä, että josko mä saisin tulla mukaan esim. ensi viikon maastoretkelle. Ei päästänyt, ja nyt on sitten tosi hankalaa kun huutaa se lapsi sitten suoraa huutoa koko ajan.

On muutenkin tosi hankalaa ollut nämä vuodet, kun ei ole yksikään pystynyt olemaan yksin hetkeäkään. Hankalinta oli siinä kohtaa, kun piti jakautua useampaan kouluun samanaikaisesti olemaan pikkukullanmurujen vieressä. Mutta kyllä siitäkin selvittiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuivat 5-7 tunnin päikkäreitä alle puolivuotiaana, yölläkin pitkän pätkän ja imetyksen jälkeen toisen hyvän pätkän.

Kahta lasta imetin liki kaksivuotiaiksi kumpaakin.

Nukkuivat tosin perhepedissä yönsä mutta vaikka missä muuten. Sisarusten leikkiessä vieressä, autossa, rattaissa, riippukeinussa ruohonleikkurin päristessä vieressä, sylissä, lattialla täkin päällä jne. Missä vaan missä sattui nukuttamaan.

Tyytyväisiä, rauhallisia ja itsekseenviihtyviäkin todella.

Mun mielestä se ei niinkään ole kiinni siitä mistä ruokansa saa vaan muuten siitä kuinka varmaotteisesti ja rauhallisesti vauvan kanssa arkea elää. Kun sain itse unta tarpeeksi, maitoa riitti hyvin ja jaksoin vastata vauvan tarpeisiin vaikka olikin isompia sisaruksia hoidettavana.

Vierailija
4/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sen olevan parempaa ravintoa kuin minun sairaan maito. Mutta tosiaan, ei yövalvomisia ollut ollenkaan ja D-vitamiinitkin turvatut. Ei allergioita, ei korvatulehduksia tms. Kaikki kolme lasta terveitä aina. Nyt jo 10-20 -vuotiaat, eikä läkäri- tai varsinkaan sairaalakäyntejä.

Vierailija
5/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamin tissimaidot!

Eläimet kun eivät käytä noita lisäaineita kuten me ihmiset.

Vierailija
6/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa korviketta, jos haluatte säästyä kaikelta!!!

a)eläimillä ei ole allergioita

b)eläimet eivät ole syöneet lisäaineilla kyllästettyjä ruokia

c) salaa sanon neuvolantätinä, että allergiat tosiaan kulkevat imettävien äitien mukana, pulloruokituilla niitä on harvemmin, todella harvemmin.

Vierailija
7/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei neiti huoli ollenkaan pulloa eikä tuttiakaan eli imetetty on nyt 6kk.

Silti nukkuu yöunet 8+2 tuntia, on nukkunut jo pari kuukautta noin ja aiemminkin hyvin. Ei ollut koliikkia, ei itke oikeastaan ollenkaan muutenkaan, viihtyy hyvin leikkimatolla itsekseenkin, nukkuu yön tuota yhtä imetyshetkeä lukuunottamatta omassa pinnasängyssä jne.

Että semmoista.

Vierailija
8/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehan ei sano mitään...

Minulla yksi pulloruokittu levoton ja ylivilkas, allerginen esikoinen.

Sekä 6kuukautiseks rintaruokittu (vanhempana, viisaampana ja kärsivällisempänä äitinä saatu) rauhallinen, tyytyväinen, kömpelö, kaikkiruokainen vauva.

Molemmilla lapsilla oma luonne, esikoinen on temperamenttinen ja itsepäinen urheilullinen lapsi ja kuopus kotia ja rauhaa rakastava, uusia tilanteita jännittävä hiljaisista hetkistä ja musiikista sekä satutuokioista pitävä taapero.

Näin molempien lasten äitinä uskallan epäillä, että vaikka pieniä vivahteita kehitykselle on antanut myös ravinto, niin suurin osa tulee luonteesta ja perimästä- lapsilla on eri isät, mikä osaltaan vaikuttaa heidän persoonaansa.

Itselläni on imetyksestä hyvä kokemus, vaikka yhden kerran se epäonnistuikin.

Ehkäpä äitien pitäisi olla vähemmän nipoja? Koliikkivauva ei ole mikään legenda. Vaikka itselläni ei sellaista ole ollut, niin pikkusiskoni oli sellainen. Olin hänen syntyessään kolmetoistavuotias ja muistan elävästi kuinka kaikki perheenjäsenet kantoi vuorotellen häntä sylisssään ympäri asuntoa öisin ja hän huusi, huusi, huusi ja huusi. Siinä ei paljon varmat otteet, rauhallisuus, pullo/tissiruoka mitään paranna.

Luonnetta ei voi muokata ruualla. Sanokaa mitä sanotte!

PS. Mitä väliä sillä on, nukkuuko vauva kenen sängyssä ja kuinka kauan tai monta vaippaa yössä vaihtaa/antaako maitoa. Jos se saa vanhempien arjen sujumaan helpommin ja joustavammin, niin mitä kritisoitavaa siinä voi olla?

Vierailija
9/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa korviketta, jos haluatte säästyä kaikelta!!! a)eläimillä ei ole allergioita b)eläimet eivät ole syöneet lisäaineilla kyllästettyjä ruokia c) salaa sanon neuvolantätinä, että allergiat tosiaan kulkevat imettävien äitien mukana, pulloruokituilla niitä on harvemmin, todella harvemmin.

Ehdottomasti EI siis kannata imettää. Allergiatkin kun tosiaan kulkevat imettävien äitien mukana - niitä on pulloruokituilla niin paljon harvemmin.

Mielenkiintoista sinällään kuulla, että allergiat "kulkevat" imettävien äitien mukana. Kun siis Suomessa vuonna 2005 täysimetettiin nelikuisista vauvoista 34 prosenttia ja kuuden kuukauden ikään täysimetettiin 1 % vauvoista. Eli allergiat sitten ilmeisesti keskittyvät, neuvolantäti, noille 34 prosentille? Ja erityisesti tuolla 1 prosentille? Näinkö?

Vierailija
10/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa korviketta, jos haluatte säästyä kaikelta!!!

a)eläimillä ei ole allergioita

b)eläimet eivät ole syöneet lisäaineilla kyllästettyjä ruokia

c) salaa sanon neuvolantätinä, että allergiat tosiaan kulkevat imettävien äitien mukana, pulloruokituilla niitä on harvemmin, todella harvemmin.

Mites arvon neuvolantäti, kun ihan vastikään taas löytyi vauvanruoista, mm. korvikkeista MYRKKYJÄ??

Ja ihan itsekin olen joutunut joskus palauttamaan kauppaan tuttelia, jonka tuote-erä oli viallinen. Hirveän harvoin sitä kuulee, että tissimaitoon olisi ihan suoranaisesti myrkkyä päässyt, saati että se olisi vallan pilaantunut?

Ja ethän sä nyt ihan tosissasi selitä, että ELÄIMILLE syötetään jotain puhdasta luomuruokaa? Ihan tosissasi vielä?

PS. Eläimilläkin on allergioita.

T: Yhden pulloruokitun ja kahden pitkään imetetyn lapsen äiti. Tai sai se ekakin ekat 4kk rintamaitoa pääasiallisesti. Ei allergioita, ei koliikkia, ei huutamista...

Vierailija
11/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman viimeaikaisia uutisia

Vierailija
12/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ongelma pulloruokinta vastaan imetys

vai äidinmaito vastaan korvike?

Kumpi ap:n mielestä sitä koliikkia aiheuttaa?

Kovin ristiriitanen homma vaan.

Nimimerkillä itse vauvana ekasta päivästä lähtien pulloruokittu äidinmaidolla koska en pystynyt normaalisti imemään.

ja ei kyl ikinä ollu koliikkia, olin ainakin kertoman ukaan varsinainen enkeli vauvana.

Vierailija
13/13 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten pulloravinto ei valttamatta ole ainakaan epapuhtaampaa. Rintaruokinnassa on sitten taas omat etunsa.

2 rintaruokittua lasta (6kk taysimetys), toinen terve, toisella kaikenlaista allergiaa, astmaa, koliikkia jne. Luonteetkin on kuin yo ja paiva. Lapsi on syntyessaan jo oma persoona ja tietynlaisella keholla ja hermojarjestelmalla varustettu. Kaikkeen ei edes ruokintatapa voi vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän