Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette tämän elämäntaparemontin minulle tekevän?

Vierailija
30.01.2011 |

Olen lievästi ylipainoinen 3-kymppinen nainen, bmi n. 27.

Takana syömishäiriötaustaa, joten en aio/halua laihduttaa.

Tähän saakka olen viimeisen vuoden ajan harrastanut lenkkeilyä (rauhallisenpuoleista kävelyä) ehkä kerran viikossa-kahdessa, ja muuten ihan vaan hyötyliikuntaa. En hirveästi ole ulkoillut, joitakin päiviä on voinut mennä kokonaan sisällä istuen, siis montakin päivää putkeen.

Syömiset on vähän retuperällä, en syö tarpeeksi kasviksia ja joka päivä syön jotain herkkuja kuten sipsejä, jäätelöä, pullaa, keksejä, suklaata, ja määrät ovat melko isoja.

Ajattelin tehdä sellaisen elämäntaparemontin, että alan harrastamaan liikuntaa vähintään 3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan, yritän etsiä kävelyn lisäksi myös muuta, esim. tanssituntia tai nyt talvella hiihtoa.

Aion myös alkaa syödä kasviksia enemmän. En tiedä pääsenkö puoleen kiloon päivässä, mutta se on tavoite.

Sen lisäksi yritän vähentää herkkujen määrää.

Kaloreita en aio laskea, ja aion edelleen syödä määrällisesti paljon, mutta yritän siis kiinnittää huomiota syömisen laatuun.

Mitä luulette, mitä muutoksia käytännössä alan huomata, esim. kuukauden tai puolen vuoden kuluttua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen hyvinvointi paranee ulkoilun/urheilun myota.

Vierailija
2/2 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiataso nousi huimasti! Uni parani, päänsäryt ja flunssat loppui, mieliala kohosi. Minulla ei ollut ylipainoa, mutta kyllä painokin vähän laski ja kunto koheni.

En edes pitänyt itseäni huonokuntoisena tai huonosti voivana, mutta nyt sen eroan tajuaa. Olen aina liikkunut vähintään koulu- ja työmatkani (pyöräillen 3km/suunta) ja käynyt kävelylenkillä silloin tällöin, ruokailukin oli suurin piirtein kunnossa (en ole millään eineksillä elänyt vaan ihan normaalilla kotiruualla, mitä nyt tuli vähän liikaa herkuteltua). Flunssa oli ennen kerran vuodessa, nyt ei ole ollut vuosiin. Päätä särki melkein joka ilta, enää en edes muista edellistä kertaa. Olin väsynyt ja apaattinen, nukuin huonosti.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi