Mitä tehdä 13-vuotiaan tytön tummille "viiksille"?
Nyt hyvät neuvot ovat tarpeen. Seiskaluokkalaisella tytöllämme on tummat viikset ja niistä on jo häntä kiusoiteltukin. Tytölle asia on erittäin vaikea.
Tyttö on tummatukkainen ja myös säärikarvat on tummia ja selvästi erottuvia ja niitä hän onkin jo sheivaillut pari vuotta. Käsivarsien karvat ovat myös runsaat, mutta tuskin mitkään poikkeukselliset kuitenkaan.
Mitä ihmettä tehdä noille viiksille, pois ne olisi kyllä saatava. Sheivata niitä ei voi, nypittäväksi niitä on aivan liikaa.. Onko olemassa jotain keinoa päästä niistä eroon?
Kiitos tuhannesti jos osaat neuvoa!
Kommentit (27)
Mulla on myös vähän ja jotkin ystävät on minua kiusoitellut ja naureskellut. Vaikka ei pahaa tarkoittanutkaan niin mulle tulee tästä paha olo ja oon joskus pienempänä yrittänyt irroittaa niitä, joka vain pahensi asiaa En aijo tehdä niille mitään vielä, koska olen 12.v, mutta ehkä myöhemmin jos ne paljoa häiritsee!
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekkin 13 ja täytän kohta 14. Minulla on ollut viikset melkein aina, koska olen perinyt ne äidiltäni. Kiusattu minua on monta kertaa, enkä pidä siitä että joudun käyttämään vaatteita, jotka ovat poikien tai tarpeeksi poikamaiset, koska haluisin käyttää myös naisellisempia vaatteita. Miekin haluisin nää viikset pois, ku en tykkää siitä, että kaverit huomauttelevat niistä koko ajan. Koulukin sujuisi paljon paremmin, jos en keskittyisi siihen, että peitän puolet naamastani kädellä. Äidin kanssa puhuin tästä ja hän vastasi siihen, että saisin mennä johonkin laserhoitoon vasta n. 20 vuotiaana, koska silloin minulla on kehon kaikki osat kehittyneet. Haluisin MAHDOLLISIMMAN nopeasti itsekkin johonkin hoitoon, jotta voisin keskittyä kouluun paremmin ja lukioonkin aion, joten olisin PALJON itsevarmempi itsestäni, jos minulla ei olisi näitä viiksejä.
Ihme äitejä täällä.
Ne "kehon kaikki osat" voivat ehkä odottaa laserointia myöhempään teini-ikään mutta ylähuuli ei taatusti ole kehittymässä enää mihinkään.
Noita lasereita myydään parilla satasella kotikäyttöön vaikka Philips-merkkisenä ja suosittelen että et koske ainakaan Temun tuotteisiin jotka joko eivät tee mitään tai reiän betoniin.
Ei ne muutu, vaan samanlaisina kasvavat takaisin. Ihan kuin hiukset.
Vierailija kirjoitti:
vahataan:)
Tai sokeroidaan. Sokerointimassaa voi tehdä kotona ja vanhoista puuvillakankaisista tekstiileistä saa leikattua vahauslappuja, jotka voi pestä puhtaaksi seuraavaa kertaa varten. Valmistettu massa säilyy myös seuraavaa kertaa varten jääkaapissa.
Kannattaa pestä iho ja kuivata se. Sen jälkeen hieroa sokeroitavalle iholle hieman perunajauhoja, ettei sokerointimassa revi ihoa. Sen jälkeen lämmin sokerointimassa ja lappu tiukasti päälle. Sitten nopea veto ylöspäin ja viimeistely uusimalla perunajauhotus ja sokerimassan sekä kangaslapun laitto ja veto alaspäin.
Iho kannattaa pestä vielä kerran Lactolinella ja iholle voi laittaa vaikka apteekin Xylidermiä rauhoittamaan ihoa.
Flawless laite cittarista on toiminut mulla ihan jees. On kiva pieni puikko eikä mikään partakone.
mut veisin nuoren gynelle, hormonihäiriöt kantsii tarkistaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ne muutu, vaan samanlaisina kasvavat takaisin. Ihan kuin hiukset.
Epiloimalla tai pinseteillä nyppimällä saa karvat juurineen joten takaisin kasvaminen kestää ehkä pari viikkoa koska kärki on ohut, pehmeä ja vaalea eikä muodosta heti tummaa sänkeä kuten leikattu.
Ehdottomasti paras sellaisille ... huulille jouden pitää paitsi näyttää niin myös tuntua sileälle.
Paras vaihtoehto on laserointi joka kotikoneellakin lopettaa karvan kasvun suht kokonaan muutaman käsittelyn jälkeen. Kyllä näiden pitäisi olla täysin turvallisia nykyään.
Meillä tummaveriköillä tuo on ihan normaalia, sano sekin tytölle. Minä joudun aina kulmakarvojen lisäksi nyppimään tai ajamaan viikset, ja silti kauniiksi on sanottu. Yksi brasilialaisperäinen kauneushoitaja ottaa ne langalla. Muissa maissa tuo on ihan normi kauneusrutiini. Suomalaiset on moni vaan niin pullanvaaleita, että niiden karvatkin on läpikuultavia.
Tyttö vaan säännöllisesti kauneushoitolaan, ei tuollaisesta tarvitse kärsiä enempää kuin säärikarvoistakaan. Kulmakarvojen nypintä samalla kauniisti. Hän on varmasti näyttävä kun tuosta naisistuu, hänelle voisi kosmetologi antaa meikkausohjeet, niin jo menee pilkkaajilta luu kurkkuun, ja kateuden puolelle.
Jos on myös tuohon liittyen paksut kiharat hiukset, niin etsikää kunnon kampaaja joka osaa leikata sellaiset kauniisti, ei sitä että kastellaan ja leikataan kuin suorat, ja sitten suoristetaan.
Muutenkin kannattaa etsiä komeat, väreihin sopivat pukeutumis-ja meikkivärit, ehkä nettikaupasta. Suomen vaatekaupat on täynnä bloneille suunnattua uturoosaa, joka tummalla näyttää aivan mitäänsanomattomalta.