Mitä tehdä 13-vuotiaan tytön tummille "viiksille"?
Nyt hyvät neuvot ovat tarpeen. Seiskaluokkalaisella tytöllämme on tummat viikset ja niistä on jo häntä kiusoiteltukin. Tytölle asia on erittäin vaikea.
Tyttö on tummatukkainen ja myös säärikarvat on tummia ja selvästi erottuvia ja niitä hän onkin jo sheivaillut pari vuotta. Käsivarsien karvat ovat myös runsaat, mutta tuskin mitkään poikkeukselliset kuitenkaan.
Mitä ihmettä tehdä noille viiksille, pois ne olisi kyllä saatava. Sheivata niitä ei voi, nypittäväksi niitä on aivan liikaa.. Onko olemassa jotain keinoa päästä niistä eroon?
Kiitos tuhannesti jos osaat neuvoa!
Kommentit (27)
TOsin pitää uusiakin. Onhan niitä jotain polttojuttujakin muistaakseni
voi käydä vahauttamassa, tai voi vahata itsekin esim. liuskoilla. Pysyviä tuloksia saa plastiikkakirurgilta.
Tehoaa kuulemma hyvin juuri tummiin karvoihin. Muutaman kerran pitää käydä poistattamassa, jotta kaikki karvatupit tuhoutuvat.
vaaleita karvoja, mutta leikkaan niitä silloin tällöin kulmakarvojen ohentamiseen tarkoitetuilla saksilla.
Kerro ensinnäkin tytöllesi, että tuo ei ole mitenkään harvinainen vaiva, eli sitä on muillakin. Mutta, jos kärsii niistä, niin suosittelen ehdottomasti niiden poistamista. menkää ensimmäiseksi kosmetologilel puhumaan asiasta ja täm osa varmaaan myös tehdä asialle jotain. Voitte myös kysyä jotain kotiohjeita asialle.
Turhaan tyttösi joutuu kärsimään asiasta, jonka eteen on mahdollista tehdä jotain.
Soitan heti huomenna kosmetologille! Ja yhdelle kysyjälle tiedoksi, ei ole tytössä romaniverta...
Ap
Minä ottaisin ajan tytölle sitten perjantaille, sillä itselläni on ainakin niin herkkä iho, että vahattu ihoalue punottaa kirkkaanpunaisena KAUAN! Olisi tosi noloa tytölle mennä kouluun niin että entisten viiksien alue helottaisi kirkkaanpunaisena.. Viikonlopun aikana ehtii ainakin tasoittua.
Ja "kiusoittelu" ei varmaan ole se sana, jota tyttäresi käyttäisi siitä mitä koulussa tapahtuu..
Jos karvoja tytöllä on huomattavan paljon, niin hirsutismikin on mahdollista, eli epänormaali karvankasvu. Esim. pco:n yksi oire.
kuin vahaus, koska se ei ole kuumaa. eli voi mennä ihan arkipäivänäkin ja seuraavaksi päiväksi on varmasti iho rauhoittunut.
t.se em.kosmetologi
Kirjoitin kiusoiteltu siksi, että vielä asia ei ole ollut yksittäistä kommentointia kummempaa ja nämäkin kommentit olivat tulleet tytön kavereilta. Mutta on vain ajan kysymys milloin aiheeseen tarttuu joku sellainen, että asia muuttuu kiusaamiseksi..
Ap
Olen itsekkin 13 ja täytän kohta 14. Minulla on ollut viikset melkein aina, koska olen perinyt ne äidiltäni. Kiusattu minua on monta kertaa, enkä pidä siitä että joudun käyttämään vaatteita, jotka ovat poikien tai tarpeeksi poikamaiset, koska haluisin käyttää myös naisellisempia vaatteita. Miekin haluisin nää viikset pois, ku en tykkää siitä, että kaverit huomauttelevat niistä koko ajan. Koulukin sujuisi paljon paremmin, jos en keskittyisi siihen, että peitän puolet naamastani kädellä. Äidin kanssa puhuin tästä ja hän vastasi siihen, että saisin mennä johonkin laserhoitoon vasta n. 20 vuotiaana, koska silloin minulla on kehon kaikki osat kehittyneet. Haluisin MAHDOLLISIMMAN nopeasti itsekkin johonkin hoitoon, jotta voisin keskittyä kouluun paremmin ja lukioonkin aion, joten olisin PALJON itsevarmempi itsestäni, jos minulla ei olisi näitä viiksejä.
vahaus ei ole tavallaan hoito, siinä vain poistetaan sun karvat. Kerro äidillesi kuinka pahalta sun mielestä ne karvat tuntuvat.
Ja jos se ei auta, niin voithan itse varata ajan ja mennä sinne bussilla.
kaupassa myydään semmoisia pieniä liuskoja, joilla voi poistaa juuri näitä huulien yläpuolella olevia karvoja. mullakin tulee joskus hieman tummahkoja karvoja, ei tosin viiksiä. vähän se sattuu, mutta pysyy poissa kauan. ihokarvojenpoistohyllyltä löytyy.
Mulla on onneksi vaaleat viikset joten sänkeä ei näe niin hyvin.
Haaveilen että kävisin laserhoidossa. Mitä se kustantaisi, en tiedä. Varmasti liikaa.. :(
Nypin kulmakarvojen välissä kasvavia karvoja ja ne hävisivät lopulta siitä kokonaan MUTTA:
viiksien kohdalla olevat karvat ovat nyppimisestä vahvistuneet todella paljon. Niitä täytyy nyppiä joka kolmas päivä. Silti pieniä alkuja näkyy ikävästi.
Vahaus on mekaaniseti ihan sama kuin nyppiminen. Siinä ne menee vaan kerrallaan, mutta minäkin siis joutuisin uusimaan vahauksen pari kertaa viikossa. Kallista.
Viikselliset naisethan on ihania. Miksi niitä poistamaan tai peittelemään? Itse ainakin pidän tummista ja karvaisista, mutta meitä on moneen junaan :D Olkaa omia itsejänne ihan sama mitä muut sanovat tai ajattelevat. Tykkäävät kuitenkin
Olen 12v ja minullekkin on huomauteltu koulussa tummista "viiksi" karvoista. Olen ainakin nyt vuoden ajan sheivannut niitä n. 2-3kertaa viikossa vaikka sitä ei suositella kun ne tulee aina entistä tummenpina mutta niin olen tehnyt...
piste