Kuuluuko kerrostalossa niin selvään äänet, tytär kertoi
miten hän säikähti, kun yläpuolelta kuului hirveä pauke ja voihke. Ajatteli kun heräsi siihen ,että joku tulee oven läpi. Onneksi pojat jo nukkuivat sikeästi. Minä en ole asunut kerostalossa, niin en voi tietää.
Kommentit (37)
Naapurissa asuu nuori nainen jonka poikaystävä välittää sitäkin enemmän. Jos huudahdan vaikka puhelimessa: "Eikä!?" Niin seinän takaa saattaa kuulua sellasella äänellä ku mies matkii naista "Kyllä!" ja kerran kun piereskelin kovaa niin kuului pierun matkimisääniä ja naurua. Lapsellista :((.
Miten kestät?? Kyllä omassa kodissa pitäis saada olla niinkuin haluaa :/ Jopa piereskellä miten haluaa! :D Ite en pystyis asua tommosessa :(
En kuule oikein mitään.
Joskus harvoin sienänaapureista kuulee kun esim vasaroivat jotakin, tai vauvan itkua, tai koiran haukahdus.
Yllättävän vähän kyl mitään kuuluu.
Ja ainakin toivon että äänieristys on hyvä, ku mulla on metelii kyllä (eläinlaumakotona eli satunaisilta haukahduksilta, rottien yöllisiltä häkinkolistelubileiltä sun muilta ei täysin välty).
Mul tosin on lievä kuulonalenema eli en kuule matalii äänii kovin hyvin... Mutta eipä kukaa vierasillakaa ollu ole sanonu et mitää erikoista ois koskaan kuulunu.
Olen asunut 30-, 40-, 50- ja 00-luvulla rakennetuissa taloissa. 70-luvulla rakennetussa rivarissa oli kyllä todella huono äänieristys, oikeasti välillä tuntui kuin olisi asunut seinänaapurien kanssa samassa asunnossa.
talo on vm 62. Seinät on paksut eikä mitään kuulu. Ei myöskään vanhemmillani, joka on vm 68. Toki,jos yläkerrassa kävellään korkokengillä, se kuuluu. Tai jos lapsi juoksee, niin kevyt töminä kuuluu. Mutta 1990 ja 2000-lukujen talot ovat aivan kauheita. Nyt on kuulemma taas alettu eristämään paremmin.
talo rakennettu 2004.
Talo rakennettu 60-luvulla. Kerran ihmettelin makkarissa, että mikäs ääni tuo on kun kuului jotain ihme ääntä - ulkona joku skrapasi autoa. Ja me tosiaan asumme 4 kerroksessa :D että sillee... Ulkoa taitaa kuulua paremmin äänet kuin toisista asunnoista, tosin jos vähänkin meluaa niin ne kyllä kuuluu.
oon asunnut jo useamman vuoden tässä asunnossa eikä toisesta seinänaapurista kuulu koskaan ääniä. Rapussa tai pihalla heihin törmää joten hieman tuo kuollut-teoria siinä kohtaa rakoilee. Toinen seinänaapuri on lapsiperhe ja sieltä harvoin kuuluu lasten pomppimista tms. Huippunaapurit siis tai hyvin eristetty talo.
kerrostalossa, jos noin olet kauhistunut.
Ihan oikeasti: jos asuu kerrostalossa, elämän ääniä kuuluu ympäriltä. Joissakin taloissa paremmin, toisissa huonommin. Noihin ääniin tottuu asuessa niin, ettei niitä edes huomaa. Ja sitten tulee kauhisteltua, miten tuttujen omakotitaloissa vieraillessa on aivan liian hiljaista.
Kerrostaloelämä on minun valintani, rahaa olisi omakotitaloonkin, mutta halua ei.
miten hän säikähti, kun yläpuolelta kuului hirveä pauke ja voihke. Ajatteli kun heräsi siihen ,että joku tulee oven läpi. Onneksi pojat jo nukkuivat sikeästi. Minä en ole asunut kerostalossa, niin en voi tietää.
ja toiselta puolelta kuuluu päivittäin vaikka mitä, huutoa, koiran haukkua ja ulvontaa, joskus sängyn narinaa, sekä etu- että takaoven käyttö kuuluu.. Toiselta puolelta ei kuulu oikeastaan koskaan mitään, vaikka sielläkin asuu lapsiperhe. Aika erikoista. Ja toisen naapurin etu- tai takaoveakaan ei kuule meille, vaikka ihan yhtä lähellä ne ovat kuin toisenkin naapurin.
ei kuulunut mitään, ellei sitten vessassa, ja yläkerran tyyppi myös vessassa. Mutta ihan kaikki kuuluu 2001 rivarissa... huoh!
Joskus on tullut kuultua naapurista ei niin mukavia huutoja. "Mä ammun sut %#!?/%¤ ihan just, haen makkarista ton kohta ja mä !?%&#%! oikeesti tuun ja ammun!!!" Alakerrassa asuu entinen linnakundi.....Hui. :/
välillä voi kuunnella toisten puheluita ja lasten mekastusta, sekä äidin huutoa lapsilleen.
nimimerkillä asumisäänten takia kotirauhan rikkomisesta syytetty (syytteet hylättiin)
talo on vm 62. Seinät on paksut eikä mitään kuulu. Ei myöskään vanhemmillani, joka on vm 68.
Toki,jos yläkerrassa kävellään korkokengillä, se kuuluu. Tai jos lapsi juoksee, niin kevyt töminä kuuluu.
Mutta 1990 ja 2000-lukujen talot ovat aivan kauheita. Nyt on kuulemma taas alettu eristämään paremmin.
avara tila, ei verhoja, paljon paljasta kaikupohjaa, niin varmasti kuuluu helpommin. Kannattaa sisustuksessa jonkun verran käyttää ääntä "imeviä" materiaaleja.
Kasari-talo, eikä juurikaan kuulu mitään naapureista. Tyytyväisiä ollaan oltu.
Meidän kerrostalossa kuuluu alakerrankin äänet, 2011 rakennettu.
talossa naapurista kuului jopa tavallinen, hieman kovaäänisempi puhe :O
Myös 1970-luvulla rakennetussa kt;ssa olen asunut, ja kyllä sielläkin kuuluivat wc-äänet ja naapurin herätyskello, tv jne.
Nyt onneksi asumme omakotitalossa.