Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä keinolla puuttua ekaluokkalaisen kiroiluun ja tuhmiin puheisiin?

Vierailija
30.01.2011 |

Tulee tällaista pippeli-pimppi-juttua ja kakka-pissa-tyhmä-hullu ja ties mitä, jos lapsi suuttuu tai haluaa ärsyttää sisaruksiaan tai vanhempiaan. Ja sitten ihan myös kirosanoja hihityksen kera.

Miten teillä reagoidaan asiaan?

Olen kyllä keksinyt jo keinot.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on paljolti kausittaista ja riippuu siitä, kenen kanssa aikaa on vietetty. Ihan selvästi tiettyjen kavereiden kanssa olemisen jälkeen tämä lisääntyy.

Minä en jokaiseen paskaan ja perseeseen jaksa kiinnittää edes huomiota. Osittain siksi, että uhoaminen ja machoilu kuuluu tuo ikäisen kehitykseen.

Mutta jos jatkuvalla syötöllä alkaa tulla painokelvotonta tekstiä, niin yleensä otan käyttöön jonkin sellaisen uhkauksen, jonka tiedän tehoavan kunnolla, esim. "huomaan että olet taas ollut tekemisissä X:n kanssa, kun juttu on sen tasoista. Lähdetkin sitten tällä vkolla iltiksestä puolta tuntia myöhemmin, niin ette kulje samaa matkaa." Kyllä siistiytyy kielenkäyttö äkkiä.

Vierailija
2/4 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoi sitten aikansa ja lopetti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiltiltä ekaluokkalaiselta tulee etenkin pierujuttuja kaiken aikaa.

Vierailija
4/4 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan hänen suustaan kuullut. Itse emme puhu rumia ja olemme pienestä asti lapselle aina kertoneet, jos joku on jossain sanonut ruman sanan, että mitä tuo sana tarkoittaa ja miksi sellaista sanaa ei ole soveliasta käyttää.