Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhdistetään täysipäiväinen työ+työmatkat, lapset ja lisäopiskelu?

Vierailija
30.01.2011 |

Ja työssäni en saa ns vapaapäiviä minkään opiskelun vuoksi, en hevillä edes palkattomia sellaisia.

Ja lapset ovat 1-ja 3-luokalla ja tosiaankin tarvitsevat äitiään päivien päälle.

Ja koulu jossa pitäisi tietyt määrät suorittaa sijaitsee 35km kotoa ja minulla ei ole ajokorttia, ilta-aikaan on sitten lasten kanssa oloa ja heidän iltapuuhanasa ja nukkumaan menonsa yms.

En tajua:((

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillasi on nyt pääosa, muu tulee sitten 10 - 15 vuoden päästä.

Vierailija
2/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä opiskeluasia toisi minulle mahdollisuuden vakituiseen työpaikkaan ja sen tarvekin olisi huutava.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako työnantaja, että opiskelet jotain vai olisiko omaa intoa? Selvitä verkko-opintojen mahdollisuus. Ei tarvii autoa, kun saa kotona opiskella.

Mutta eihän se ole helppo yhtälö siltikään. Jokin osa-alue aina kärsii, jos on työ+opinnot+perhe ja yleensä se on perhe/lapset, joiden ajasta se on pois.

Vierailija
4/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt miettiä jokin järjestys ennne lapsia, eikä nyt panna heitä kärsimään.

Ei vanhempi voi mitenkään olla töissä, tehdä työmatkoja ja vielä päälle opiskella ilman että lapset kärsivät.

Vierailija
5/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia osa-alueita pitäisi tehdä ja toteuttaa koulun tiloissa ja milloin missäkin, nuorisotalollakin jossakin.

ap

Vierailija
6/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt opintojani pääosin iltaisin klo 20.30 - 23 välillä. Lapsille on aikaa jäänyt kuten ennenkin, mutta kaikki ns. oma aika on nyt opiskelua.

Olisi pitänyt miettiä jokin järjestys ennne lapsia, eikä nyt panna heitä kärsimään.

Ei vanhempi voi mitenkään olla töissä, tehdä työmatkoja ja vielä päälle opiskella ilman että lapset kärsivät.

Vierailija
7/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tiedoksi että minä opiskelin ja valmistuin ja elin yli 10v niin että tämän lisäopiskelun tarvetta ei ollut!! sitten kunnat muutti vaatimuksiaan (laki ei) jolloin kys lisäopintojen suorittaminen tehtiin pakolliseksi jotta saisi vakituisen työpaikan.

Ja SILLOIN minulla jo oli lapsia.

Eli vedäpäs tuo ilkeämielinen ja ei totuudellinen irvaisusi takaisin, kiitos.

ap

Vierailija
8/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen etten jaksa tätä elämää ja arkea jos kaikki ilta-aika lasten mentyä nukkumaan olisi koulunkäyntiä yms velvoitetta.

Kyllä on ihmisellä oltava myös rentoumista ja "vain olemista".

ap

Vierailija
9/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita opintoja/tenttejä ym, jospa heiltä löytyisi joustoa

Vierailija
10/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten siinä jaksamisessa ennen pitkää.

Lapsilla on kärttyinen, väsynyt ja poissaoleva (ainakin henkisesti) äiti.

Sitäpaitsi itseltäänhään tuossa myös ryövää sen levollisen ja rauhallisen, koko lailla parhaan ajan lasten elämässä!

Itselläni on lapset nyt 8 ja 6 ja tämä on juuri ihanin vaihe. Ja niiiin nopeasti ohi ja vaihtuu teini-iän myrskyihin.

Vierailija
11/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mättää varmaan päässä, kun koen etten jaksa tätä elämää ja arkea jos kaikki ilta-aika lasten mentyä nukkumaan olisi koulunkäyntiä yms velvoitetta.

Kyllä on ihmisellä oltava myös rentoumista ja "vain olemista".

ap

Vierailija
12/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatko opinnot vai työn. Eli jos opiskelet, et sitten enää tee töitä.

Totuus ei ole mitään irvaisuja.

Opettele sinä nyt itse aikuiseksi ja ota vaikka taskulaskin käteen niin näet oman kysymyksesi typeryyden.

Vierailija
13/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos mieheni.

Ja tietysti itsekin haluaisin vakituisen työpaikan.

Tällä hetkellä tämä vain tuntuu niin mahdottomalta dilmemalta että yöunet on menneet:´(

ap

Vierailija
14/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vain ilkeämielisesti oletit että en ole ajatellut lapsiani ensin vaikka olen kuten kirjoituksessnai kävi ilmi.

otatko opinnot vai työn. Eli jos opiskelet, et sitten enää tee töitä.

Totuus ei ole mitään irvaisuja.

Opettele sinä nyt itse aikuiseksi ja ota vaikka taskulaskin käteen niin näet oman kysymyksesi typeryyden.

Vierailija
15/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla myös läsnäoleva äiti!

Ennen opiskelua käytin illat lasten nukkumaanmenon jälkeen tv:n katseluun. Mielekäs opiskelu oli tälle mainio vaihtoehto, eikä edes väsyttänyt erityisemmin (opinnot olivat itselleni helpohkoja). Lapset tuskin huomasivat opiskeluani, vain muutaman kerran kävin lauantaisin tenteissä.

7, se iltaisin lasten nukkuessa opiskellut

Paitsi että tuollainen kostautuu sitten siinä jaksamisessa ennen pitkää.

Lapsilla on kärttyinen, väsynyt ja poissaoleva (ainakin henkisesti) äiti.

Sitäpaitsi itseltäänhään tuossa myös ryövää sen levollisen ja rauhallisen, koko lailla parhaan ajan lasten elämässä!

Itselläni on lapset nyt 8 ja 6 ja tämä on juuri ihanin vaihe. Ja niiiin nopeasti ohi ja vaihtuu teini-iän myrskyihin.

Vierailija
16/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ethän sinä ole.

Sinä kuvittelet että voit hamuta kaiken.

Eikähän sinulla ole edes mitään vakituista työtä, vaan roikut vissiin jossain pätkäsuhteessa.

Jos olisi vakituinen työ, voisit hakea virka- tai opintovapaata ja koko tämä täällä kyseleminen olisi turhaa.

Vai mitä?

Vierailija
17/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätöitä, ei edes ajokorttia vissiin jne.

Vierailija
18/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittää hyvästit omalle ajalle. Etäopinnoissa vaatii omaa opiskelua paljon enemmän kuin jos kävisi päiväopintoina.

Mutta joskushan se on pakko, jos ap:n tapauksessakin pitää opiskella, jotta saa sen vakinaisen työpaikan. Silloin se vaan pitää. Onhan se lasten kannaltakin ajateltuna paljon parempi, että vanhemmalla on vakipaikka, kuin määräaikainen ja tulevaisuus epävarma.

Vierailija
19/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistä suorastaan huokuu halveksunta ihmistä kohtaan, joka käy pätkätyössä. Sitähän se tämä päivä monellakin naisella on pätkätöitä. Jos olisi vakituinen duuni, niin toisaalta olisi turha kysellä tuon opiskelun perään, jota ap tarvitsee jotta saisi työstään sen vakituisen sopimuksen. Hohhoijjaa!!!

mutta ethän sinä ole.

Sinä kuvittelet että voit hamuta kaiken.

Eikähän sinulla ole edes mitään vakituista työtä, vaan roikut vissiin jossain pätkäsuhteessa.

Jos olisi vakituinen työ, voisit hakea virka- tai opintovapaata ja koko tämä täällä kyseleminen olisi turhaa.

Vai mitä?

Vierailija
20/26 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työssäni en saa ns vapaapäiviä minkään opiskelun vuoksi, en hevillä edes palkattomia sellaisia.