Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei mitään tekemistä

Vierailija
25.11.2024 |

Mitähän ihmettä voisi tehdä päivät ja illat läpeensä, kun ei ole rahaa mihinkään, ei autoa, ulkonakin pimeää ja sääolosuhteet, kuten lumi ja jää tekee ulkoilun haastavaksi, eikä oikein tunteja jaksa siihenkään kuluttaa. Kalvava ahdistus päällä koko ajan, joten mihinkään ei oikein pysty keskittymäänkään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka töihin?

Vierailija
2/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ikuisuus ongelma. Jos alkaisi tekemään kotiviiniä ja kasvattamaan kukkaa. Siinä voisi unohtaa parhaassa tapauksessa murheet ja jopa itsensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole rahaa eikä autoa enää. Treenaan, juoksen, pyöräilen, kävelen kelissä kuin kelissä. Vuodenajasta riippuen kalastan, marjastan, sienestän. Kirjoitan, valokuvaan, soitan kitaraa, teen kuvataidetta tai käsitöitä. Kokkaan, opiskelen kieliä, luen, kuuntelen podcasteja ja äänikirjoja. Jne. Silloin kun en näennäisesti tee mitään, ajattelen.

4/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka töihin?

Ei se mikään autuaaksi automaattisesti tekevä asia ole, vaikka toki toisi lisää rahaa kassaan.

Vierailija
5/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä aikoinaan valmistuttuani olin työtön ja rahaton, kävin joka päivä parin tunnin kävelyllä säähän katsomatta. Menin kansanopiston kurssille, kävin kirjastossa, luin, katselin telkkaria, tapasin kavereitani ja vietin aikaa avovaimoni kanssa. Viikonloppuna istuttiin iltaa ja juotiin kotiviiniä.

Nykyisin on vielä netti, mihin saa menemään rajattomasti aikaa. 

Vierailija
6/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ulkoilu auttaisi ahdistukseen ja parantaa unen laatua. Pari viikkoa menee alkuun, että täytyy vähän väkisin saada itsensä liikkeelle, sitten se alkaa olla kivaa. Toki jos joku huoli ja murhe taustalla, niin ne pitäisi saada selvitettyä.

Vierailija
7/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ulkoilu auttaisi ahdistukseen ja parantaa unen laatua. Pari viikkoa menee alkuun, että täytyy vähän väkisin saada itsensä liikkeelle, sitten se alkaa olla kivaa. Toki jos joku huoli ja murhe taustalla, niin ne pitäisi saada selvitettyä.

Toista vuotta olen ulkoillut melkein joka päivä. Ei niin mitään vaikutusta. Nyt viikonloppuna riitti ja aloin jumittaa sisällä.

Vierailija
8/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ulkoilen päivässä noin tunnin pari näillä keleillä. Käyn kolme kertaa viikossa monta tuntia kerralla salilla. Meinaa helposti mennä ylikuntontoon, niin siksi en enää voi liikkua enempää. Kansalaisopiston kurssilla käyn. Lukea haluaisin, mutta keskittyminen ei riitä. Käsityöt ei nappaa millään. Netissä olen niin paljon, että sitä pitäisi vähentää. Päihteitä ei terveys kestä, muuten joisin alkoholia lopun aikaa. -ap

Vierailija
9/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista vuotta olen ulkoillut melkein joka päivä. Ei niin mitään vaikutusta. Nyt viikonloppuna riitti ja aloin jumittaa sisällä.

Sama. Ei auta liikunta nukkumaan. -ap

Vierailija
10/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa jotakin. Siinä saa vähän mieltä aktivoitua, jos telkun katsominen kyllästyttää.

Vierailija
11/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaa

Vierailija
12/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaa jotakin. Siinä saa vähän mieltä aktivoitua, jos telkun katsominen kyllästyttää.

Tätä voisi kokeilla. Yrittää löytää jokin kehittävä peli.

Vierailija
13/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ulkoilen päivässä noin tunnin pari näillä keleillä. Käyn kolme kertaa viikossa monta tuntia kerralla salilla. Meinaa helposti mennä ylikuntontoon, niin siksi en enää voi liikkua enempää. Kansalaisopiston kurssilla käyn. Lukea haluaisin, mutta keskittyminen ei riitä. Käsityöt ei nappaa millään. Netissä olen niin paljon, että sitä pitäisi vähentää. Päihteitä ei terveys kestä, muuten joisin alkoholia lopun aikaa. -ap

Entäs ihmissuhteet? Seurusteletko? Onko ystäviä tai sukulaisia, joiden kanssa viettää aikaa? Harrastuksia tai jotain hyväntekeväisyystyötä?

Vierailija
14/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkaa

2x päivässä riittänee sitäkin. -ap

Vierailija
15/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ihmissuhteet? Seurusteletko? Onko ystäviä tai sukulaisia, joiden kanssa viettää aikaa? Harrastuksia tai jotain hyväntekeväisyystyötä?

Ei oikein ole mitään ihmissuhteita. Taas päättyi yksi yritys. Se tässä ahdistaakin. Enkä osaa niitä luoda. 

Vierailija
16/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää tieltä eläinten raatoja ja paista pannulla 👴🏻🥩

Vierailija
17/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää tieltä eläinten raatoja ja paista pannulla 👴🏻🥩

Keräilisin näitä ihan mielelläni, mutta eipä ole paljoa näkynyt. -ap

Vierailija
18/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko ajan pitäisi tehdä jotain?

Vierailija
19/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihän sitä opiskellessa tai töissä ollessa ihmettelee. Työttömyys vaikuttaa lomalta, ennen kuin se sattuu omalle kohdalle ja pitkittyy. Jossain vaiheessa suurin osa ihmisistä kaipaa jotain mielekästä tekemistä.

Vierailija
20/27 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihän sitä opiskellessa tai töissä ollessa ihmettelee. Työttömyys vaikuttaa lomalta, ennen kuin se sattuu omalle kohdalle ja pitkittyy. Jossain vaiheessa suurin osa ihmisistä kaipaa jotain mielekästä tekemistä.

"Niihän sitä opiskellessa tai töissä ollessa ihmettelee. Työttömyys vaikuttaa lomalta, ennen kuin se sattuu omalle kohdalle ja pitkittyy. Jossain vaiheessa suurin osa ihmisistä kaipaa jotain mielekästä tekemistä."

Olen pitkäaikaistyötön eikä minulla ole opiskelupaikkaa. -sama