Miten yhdistetään täysipäiväinen työ+työmatkat, lapset ja lisäopiskelu?
Ja työssäni en saa ns vapaapäiviä minkään opiskelun vuoksi, en hevillä edes palkattomia sellaisia.
Ja lapset ovat 1-ja 3-luokalla ja tosiaankin tarvitsevat äitiään päivien päälle.
Ja koulu jossa pitäisi tietyt määrät suorittaa sijaitsee 35km kotoa ja minulla ei ole ajokorttia, ilta-aikaan on sitten lasten kanssa oloa ja heidän iltapuuhanasa ja nukkumaan menonsa yms.
En tajua:((
Kommentit (26)
ps pätkätyöpaikat eivät ole oma valintani vaan ne aina pätkäistään tällä alalla kesiksi ja uudelleen ei useinkaan samaan paikkaan palkata kun säästävät ja säästävät hlöstössä.
pps, ajokorttia ei ole koska muutin kotoa 17v iässä maksettuani sitä ennen äidilleni 2v vuokraa ja omilleni muuton jälk otin opintolainaa elämiseen ja opiskeluun eli ei ollut mielessä ajokorttiarahareikä.
ap *kiitos taas paljon ja heippa*
muulloinkin kuin 18-vuotiaana... Esimerkiksi jonakin sellaisena kesänä kun sinulta on pätkäisty ne työt.
Minä suoritin ajokortin yksi kesä. Siihen meni tasan kuukausi.
Ei siis ole ylivoimainen asia.
Ja jos kerran ne työt on joka kesä katkaistu, etkö olisi voinut ajoittaa mitään opintoja niihin kesiin??
Ajokortin voi suorittaa, eihän sen suorittaminen mikään ylivoimainen ole normaaliälyiselle ihmiselle,
Mutta sehän on helvatin kallis!! Ensin pitäisi säästää ja säästää, ja jos on pätkätöissä, niin mistä helkutista sen säästää kun elämiseen menee ja sitten pitää jättää tilille jemmaan, siltä varalta että työt loppuu ja joutuu odottamaan työttömyysrahoja!?
HALOO HERÄTYS HYVÄT NAISET !!
Suoritin itse ajokortin 18 vuotiaana, mutta sainkin asua kotona ilmaiseksi juuri siksi, että säästän sitä ajokorttia varten kesätöistäni ja tein kotona kaiken kotityön, olin siis "pikkuäiti". Isä oli reilu kun antoi asua ja syödä ilmaiseksi.
Jos olisi poitänyt kotiin maksaa, minulla tuskina jokorttia olisi.
Elikkä en ole ap, ihmettelen vain teidän vastauksianne naiset.
Tämä palsta on aivan uskomaton, mutta täällä kiteytyy se, mikä nainen / äiti todellisuudessa on toiselle äidille / naiselle. Ei suinkaan susi, vaan hirviö.
pakkoko se on vetää perheen talous tuollaiseen jamaan ettei mihinkään ole varaa?
Onko se ap:n mieskin jokin pätkätöiden kunkku?
Eikö ap ollut ollenkaan töissä ennen lapsia?
Ei se ajokortti nyt niiiiin kallis ole. Olisihan ap voinut heittää jotain hanttihommaa kakkostyönä varsinaisen työnsä ohella ennen lapsia ja säästää siitä. Niin minäkin kaiken hankin. Tein kahta tai kolmea työtä ja hankin säästöjä.
Olen elättänyt itseni 14-vuotiaasta, eikä ole tehnyt tiukkaa hankkia ajokorttia - tai opiskella mm. ennen lapsia kokopäivätyön ohella tai vanhempain- ja hoitovapailla, kun on jäänyt rutkasti luppoaikaa.
pakkoko se on vetää perheen talous tuollaiseen jamaan ettei mihinkään ole varaa?
Onko se ap:n mieskin jokin pätkätöiden kunkku?
Eikö ap ollut ollenkaan töissä ennen lapsia?
Ei se ajokortti nyt niiiiin kallis ole. Olisihan ap voinut heittää jotain hanttihommaa kakkostyönä varsinaisen työnsä ohella ennen lapsia ja säästää siitä. Niin minäkin kaiken hankin. Tein kahta tai kolmea työtä ja hankin säästöjä.
Olen elättänyt itseni 14-vuotiaasta, eikä ole tehnyt tiukkaa hankkia ajokorttia - tai opiskella mm. ennen lapsia kokopäivätyön ohella tai vanhempain- ja hoitovapailla, kun on jäänyt rutkasti luppoaikaa.
On se hienoa, että sinä olet onnistunut tekemään oikeat valinnat elämässäsi. Tänä päivänä ei taida 14v oikein löytyä töitä, kun 20v:kin on työnsaanti lehtien mukaan vaikeaa ja nurisotyttömyys lisääntyy koko ajan.
Kuten joku mainitsikin nainen on toiselle naiselle hirviö! On se hyvä että te olette niin täydellisiä.
AP-lle. Yhtälösi kuulostaa aika mahdottomalta, jos et saa mieheltäsi täyttä tukea. Tuo osa-aikatyö voisi olla iso apu, niinkuin joku ehdotti. Itse olen opiskellut uuden tutkinnon työn ohessa 4:n alle 8v lapsen kanssa, mutta tein opettajan hommia, joten työpäivät oli melko lyhyitä ja kesät olivat vapaata.
Tsemppiä!
AP:lla on ilmeisesti mies = lasten isä kuvioissa mukana?
Mies auttamaan. Koti ja lapset jää miehen vastuulle.
Ja ap tekee osa-aikatyötä, esim. viikko-viikko tai 6 tuntia per päivä. Sano työnantajalle, että olet kiinnostunut ja innokas ja halukas ja kyvykäs opiskelemaan, mutta et saa yhtälöä toimimaan muutoin kun siirtymällä opiskelujen ajakasi osa-aikatyöhön. Sinulla on perhe ja lapset, ja kokopäivätyön ohessa opiskelu on vaativaa lapsettomallekin.
Ja mies siellä kotona ottaa isomman siivun tai koko potin lapsista ja kodista.
Olen itse opiskellut kouluasteen tutkinnon kokopäiväsenä opiskelijana kun lapset oli alle kouluikäisiä, olin yh. Oli raskasta, kun koulupäivän jälkeen piti tehdä koulutehtävät ja vielä jotenkin viettää aikaa lastenkin kassa. Kotihommat oli vähäisiä kun asunto oli pieni, mutta silti.
Lapset kärsi.
Siksi en mennytkään sitten jatkamaan. Olisin saanut opiskelupaikan opistoasteelta mutta jätin menemättä, ajattelin että lapsille liian rankkaa jos koko heidän lapsuutensa äiti vaan opiskelee.
Ja joo, mulla oli koulutus ja ammattitutkinto jo ennen lapsia, mutta en saanut siltä alalta töitä. Oli joko lähdettävä jatkamaan tai sitten opiskeltava uusi ala. Valitsin väärin ja valitstin jälkimmäisen. Luulin, ettei minusta ole esimiestehtäviin, ja todellisuudessa juuri niihin minusta olisi.