Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä veikkaan, että kymmenen vuoden päästä naureskellaan ja kauhistellaan karppaukselle

Vierailija
29.01.2011 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, olen siis lukenut väärin.

Vierailija
2/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sen todellekin myönnetään olevan hyväksi kaikille. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ei naureta vaan säälitään niitä kaikkia lihavia sydänsairauksiin kuolevia patalaiskoja, jotka luulivat pääsevänsä elämässään (tästäkin) helpolla.

Ja julkinen tervydenhuolto kiittää, kun ei tiedetä mihin ne kaikki saataisiin hoitoon tai missä sängyissä ne ylipäätään hoidettais, kun painorajat ne on niilläkin vehkeillä...

Vierailija
4/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä rasvaa ei liho, jos ei syö sen kyytipojaksi hilihydraatteja.

Vierailija
5/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä karppaajat saavat B-vitamiininsa?

Vierailija
6/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos tapahtuu hitaasti eikä sitä valtaväestö edes huomaa. Muutamien vuosien aikana on tarkennettu jatkuvasti hiilihydraattien LAATUA ja nyt myös monet "viralliset" lähteet suosittelevat hiilihydraattimäärän osittaista rajoittamista.

Mielestäni on todella väärin/propagandaa että esim Leipätiedotus(viljelijoiden asialla) käskee kaikkia syömään leipää 6-9 palaa päivässä,ja että näitä neuvoja sitten jaetaan mm. lastenneuvoloissa

Vierailija
7/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinöistä ja leseistä

Vierailija
8/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ei naureta vaan säälitään niitä kaikkia lihavia sydänsairauksiin kuolevia patalaiskoja, jotka luulivat pääsevänsä elämässään (tästäkin) helpolla.

Ja julkinen tervydenhuolto kiittää, kun ei tiedetä mihin ne kaikki saataisiin hoitoon tai missä sängyissä ne ylipäätään hoidettais, kun painorajat ne on niilläkin vehkeillä...

Karppauksella paino laskee, veren rasva-arvot normalisoituvat, verenpaine sekä verensokeri laskevat. Ja nämä omakohtaisia kokemuksia, mites nuo sydänsairaudet siis karppaukseen liittyvät?

t. ex-insuliinin suurkuluttaja joka popsi myös verenpainelääkkeitä jo 3-kymppisenä ja eli vähärasvaisella ruualla ja ruisleivällä ( siis ennen)

Vierailija
9/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä rasvaa ei liho, jos ei syö sen kyytipojaksi hilihydraatteja.

Mutta kun ne karppaajat tuntuvat kaikki olevan juuri niitä, joilla syömisen hallinta on ns. entisessä elämässä ihan perseestä. Eletään pizzalla ja kebabilla, joita ei muuten siellä ravintopyramidissa juuri missään kohdassa näy! Ei edes siellä hiilihydraattien kohdalla. Eli siis syödään ihan liikaa ja juuri noita rasvoja, sokereita ja yleensäkin huonoja hiilareita, ei liikuta eikä muutenkaan pidetä ravinnosta tai kunnosta ollenkaan huolta.

Sitten juuri ne ihmiset saadaan hetkellisesti huokuteltua juuri tällaiseen "syö rasvaa niin paljon kuin haluat"-elämäntapaan. Että elämäntapoja ei muka tarvitse muuttaa kuin sen hiilihydraattien suhteen?! Niinpä ne sitten vetää sitä rasvaa, minkä sielu sietää muutaman vuoden ja mitäs sitten, kun se alkaa kyrsiä?! Syödään edelleen sama määrä rasvaa ja lisätään siihen hiilihydraatit päälle, niin johan on taas hyväkuntoista porukkaa meillä täällä tk:den ovien takana jonossa!

Vierailija
10/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ei naureta vaan säälitään niitä kaikkia lihavia sydänsairauksiin kuolevia patalaiskoja, jotka luulivat pääsevänsä elämässään (tästäkin) helpolla. Ja julkinen tervydenhuolto kiittää, kun ei tiedetä mihin ne kaikki saataisiin hoitoon tai missä sängyissä ne ylipäätään hoidettais, kun painorajat ne on niilläkin vehkeillä...

Karppauksella paino laskee, veren rasva-arvot normalisoituvat, verenpaine sekä verensokeri laskevat. Ja nämä omakohtaisia kokemuksia, mites nuo sydänsairaudet siis karppaukseen liittyvät? t. ex-insuliinin suurkuluttaja joka popsi myös verenpainelääkkeitä jo 3-kymppisenä ja eli vähärasvaisella ruualla ja ruisleivällä ( siis ennen)

Jota söit siis ihan LIIKAA ja VÄÄRÄSSÄ SUHTEESSA!!

Vierailija
11/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasviksia (kaikki kasvikset eivät ole hyviä B-vitamiinin lähteitä, esim. parsakaali on) tarpeeksi korvatakseen täysviljatuotteet, varsinkin leivän? Tietävätkö he miksi B-vitamiini on niin tärkeä vitamiini?

"Hyviä B-vitamiinien lähteitä ovat esimerkiksi hiiva, maksa, muna, liha ja täysjyväviljatuotteet."

Leivän syöminen ei ole tärkeää ainoastaan kuitujensa takia.

Vierailija
12/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasviksia (kaikki kasvikset eivät ole hyviä B-vitamiinin lähteitä, esim. parsakaali on) tarpeeksi korvatakseen täysviljatuotteet, varsinkin leivän? Tietävätkö he miksi B-vitamiini on niin tärkeä vitamiini? "Hyviä B-vitamiinien lähteitä ovat esimerkiksi hiiva, maksa, muna, liha ja täysjyväviljatuotteet." Leivän syöminen ei ole tärkeää ainoastaan kuitujensa takia.

Koska suurin osa niistä on juuri niitä entisiä läskejä suursyömäreitä, jotka ovat täysin pihalla ravintosisällöistä, -aineista ja -määristä :(

Vierailija
13/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ei naureta vaan säälitään niitä kaikkia lihavia sydänsairauksiin kuolevia patalaiskoja, jotka luulivat pääsevänsä elämässään (tästäkin) helpolla. Ja julkinen tervydenhuolto kiittää, kun ei tiedetä mihin ne kaikki saataisiin hoitoon tai missä sängyissä ne ylipäätään hoidettais, kun painorajat ne on niilläkin vehkeillä...

Karppauksella paino laskee, veren rasva-arvot normalisoituvat, verenpaine sekä verensokeri laskevat. Ja nämä omakohtaisia kokemuksia, mites nuo sydänsairaudet siis karppaukseen liittyvät? t. ex-insuliinin suurkuluttaja joka popsi myös verenpainelääkkeitä jo 3-kymppisenä ja eli vähärasvaisella ruualla ja ruisleivällä ( siis ennen)

Itse asiassa ravintoneuvoja oli aina ihmeissään kuinka vähällä ruualla tulen toimeen ja vernsokerit jatkoivat vain nousuaan.

Karppauksen myötä olo on paljon parempi ja olen päässyt lääkkeistä eroon, mites sen selität? Väsymys on poissa samoin kuin inhottavat sairaudet.

Ja miksi se että joku paranee ja saa laadukkaamman elämän tällä keinolla, on ongelma joillekkin? Itse rasitan sitä terveydenhuoltoakin paljon vähemmän nykyään kuin ennen, mikä on siis se ongelma?

Ehkä alan kuitenkin syömään taas sitä puuroa ja ruisleipää että saan yleisen hyväksynnän ruokavaliolleni. :D

Vierailija
14/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasviksia (kaikki kasvikset eivät ole hyviä B-vitamiinin lähteitä, esim. parsakaali on) tarpeeksi korvatakseen täysviljatuotteet, varsinkin leivän? Tietävätkö he miksi B-vitamiini on niin tärkeä vitamiini?

"Hyviä B-vitamiinien lähteitä ovat esimerkiksi hiiva, maksa, muna, liha ja täysjyväviljatuotteet."

Niin, karppaajathan eivät syö munia tai lihaa..

Vierailija
15/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ravintoneuvoja oli aina ihmeissään kuinka vähällä ruualla tulen toimeen ja vernsokerit jatkoivat vain nousuaan. Karppauksen myötä olo on paljon parempi ja olen päässyt lääkkeistä eroon, mites sen selität? Väsymys on poissa samoin kuin inhottavat sairaudet. Ja miksi se että joku paranee ja saa laadukkaamman elämän tällä keinolla, on ongelma joillekkin? Itse rasitan sitä terveydenhuoltoakin paljon vähemmän nykyään kuin ennen, mikä on siis se ongelma? Ehkä alan kuitenkin syömään taas sitä puuroa ja ruisleipää että saan yleisen hyväksynnän ruokavaliolleni. :D

joku siinä mättäsi! Sanoo Antti Heikkilä tai Mr. Atkins haudan takaa ihan mitä tahansa, niin ihmisen perusfysiologia ei koskaan muutu! Eli jos energiansaanti on suurempaa kuin sen kulutus pitkällä aikavälillä --> lihoo ja toisinpäin.

Niin, tai oikeestaan aloin miettiä tota perusfysiologia-ajatusta. Onhan ihminen noussut pystyasentoonkin maailman muuttuessa tosi pitkällä aikavälillä, niin mistä sitä tosiaan tietää, jos vaikka geenitkin muuttuu laiskuuden lisääntyessä niin, että vuosien saatossa toi perusfysilogia menee ihan päälaelleen ;)!?

Vierailija
16/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ravintoneuvoja oli aina ihmeissään kuinka vähällä ruualla tulen toimeen ja vernsokerit jatkoivat vain nousuaan. Karppauksen myötä olo on paljon parempi ja olen päässyt lääkkeistä eroon, mites sen selität? Väsymys on poissa samoin kuin inhottavat sairaudet. Ja miksi se että joku paranee ja saa laadukkaamman elämän tällä keinolla, on ongelma joillekkin? Itse rasitan sitä terveydenhuoltoakin paljon vähemmän nykyään kuin ennen, mikä on siis se ongelma? Ehkä alan kuitenkin syömään taas sitä puuroa ja ruisleipää että saan yleisen hyväksynnän ruokavaliolleni. :D

joku siinä mättäsi! Sanoo Antti Heikkilä tai Mr. Atkins haudan takaa ihan mitä tahansa, niin ihmisen perusfysiologia ei koskaan muutu! Eli jos energiansaanti on suurempaa kuin sen kulutus pitkällä aikavälillä --> lihoo ja toisinpäin.

Niin, tai oikeestaan aloin miettiä tota perusfysiologia-ajatusta. Onhan ihminen noussut pystyasentoonkin maailman muuttuessa tosi pitkällä aikavälillä, niin mistä sitä tosiaan tietää, jos vaikka geenitkin muuttuu laiskuuden lisääntyessä niin, että vuosien saatossa toi perusfysilogia menee ihan päälaelleen ;)!?

toi verensokeri mulla mättäs ja pahasti. Nyt kun olen saanut sen kuntoon, kaikki muutkin ongelmat ovat poissa. Ja minulla ei siis ole ollut tuo laihtuminen syy karppaukseen, paino vaan on tippunut ikäänkuin bonuksena sairauksien paranemiselle. :)

Ja liikkunut olen koko aikuisikäni ihan reippaasti, joten kulutuksesta ei ole ollut minun kohdallani kiinni aiemminkaan.

Vierailija
18/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku siinä mättäsi! Sanoo Antti Heikkilä tai Mr. Atkins haudan takaa ihan mitä tahansa, niin ihmisen perusfysiologia ei koskaan muutu! Eli jos energiansaanti on suurempaa kuin sen kulutus pitkällä aikavälillä --> lihoo ja toisinpäin. Niin, tai oikeestaan aloin miettiä tota perusfysiologia-ajatusta. Onhan ihminen noussut pystyasentoonkin maailman muuttuessa tosi pitkällä aikavälillä, niin mistä sitä tosiaan tietää, jos vaikka geenitkin muuttuu laiskuuden lisääntyessä niin, että vuosien saatossa toi perusfysilogia menee ihan päälaelleen ;)!?

toi verensokeri mulla mättäs ja pahasti. Nyt kun olen saanut sen kuntoon, kaikki muutkin ongelmat ovat poissa. Ja minulla ei siis ole ollut tuo laihtuminen syy karppaukseen, paino vaan on tippunut ikäänkuin bonuksena sairauksien paranemiselle. :) Ja liikkunut olen koko aikuisikäni ihan reippaasti, joten kulutuksesta ei ole ollut minun kohdallani kiinni aiemminkaan.

Meinasitko siis, että olit ylipainoinen, koska sinulla oli korkea verensokeri? Vai olisko kenties toisinpäin jotenkin luontevampi ;)?

Noissa veren rasva-arvoissa tapahtuu muutoksia aina, kun ruokavaliossa tapahtuu muutoksia. Ja luonnollisesti myös painossa. Rasva-arvot parenee ja paino laskee vaikka pelkkää suklaata syömällä mikäli se muuttaa jotain siitä entisestä vallinneesta perusfysiologiasta.

Mutta toisaalta... Mulle on ihan sama millä sä oot itsesti parantanut, kunhan siitä on sulle ja yhteiskunnalle jotain hyötyä.

Mua vaan ärsyttää tää karppaus siksi, että sillä mun mielestä kusetetaan sellasia "syömisongelmaisia", jotka ihan oikeesti tarvitsis ongelmiinsa ihan jotain muuta kuin kermaa ja voita :/! Ihmiset pitäis oikeesti saada kunnolla liikkeelle ja ottamaan jotain oikeeta vastuuta omista valinnoistaan ja sitä kautta itsestään ja terveydestään.

Suurin osa täällä "asioivista" on myös äitejä, jotka siirtävät nämä perseellään olevat elintavat lapsiinsa (joo, ja on turha väittää, että mun lapset ei ole lihavia, vaikka itse oon! Ne on sitä kuitenkin jossain vaiheessa!). Että senkin puoleen asia rasittaa vielä enempi...

Vierailija
19/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin "perseellään olevat elämäntavat". Sitä ne ovat ehkä sinun mielestäsi, eivät kaikkien. Ja karppaus ei ole pelkkää kerman ja voin lotkimista, ei jaksa, ota selvää. Alkaa pirusti pännimään tämä jatkuva vouhotus, jos joku saa avun vaikkapa karppauksesta tai hitto soikoon mistä tahansa, vaikka siitä ruisleivän mättämisestä, niin SO WHAT??? Ja silloin on suuri todennäköisyys, että lapsilla on samanlainen perimä ja voivat paremmin vaikka sillä näköjään saatanasta lähtöisin olevalla karppauksella.

joku siinä mättäsi! Sanoo Antti Heikkilä tai Mr. Atkins haudan takaa ihan mitä tahansa, niin ihmisen perusfysiologia ei koskaan muutu! Eli jos energiansaanti on suurempaa kuin sen kulutus pitkällä aikavälillä --> lihoo ja toisinpäin. Niin, tai oikeestaan aloin miettiä tota perusfysiologia-ajatusta. Onhan ihminen noussut pystyasentoonkin maailman muuttuessa tosi pitkällä aikavälillä, niin mistä sitä tosiaan tietää, jos vaikka geenitkin muuttuu laiskuuden lisääntyessä niin, että vuosien saatossa toi perusfysilogia menee ihan päälaelleen ;)!?

toi verensokeri mulla mättäs ja pahasti. Nyt kun olen saanut sen kuntoon, kaikki muutkin ongelmat ovat poissa. Ja minulla ei siis ole ollut tuo laihtuminen syy karppaukseen, paino vaan on tippunut ikäänkuin bonuksena sairauksien paranemiselle. :) Ja liikkunut olen koko aikuisikäni ihan reippaasti, joten kulutuksesta ei ole ollut minun kohdallani kiinni aiemminkaan.

Meinasitko siis, että olit ylipainoinen, koska sinulla oli korkea verensokeri? Vai olisko kenties toisinpäin jotenkin luontevampi ;)?

Noissa veren rasva-arvoissa tapahtuu muutoksia aina, kun ruokavaliossa tapahtuu muutoksia. Ja luonnollisesti myös painossa. Rasva-arvot parenee ja paino laskee vaikka pelkkää suklaata syömällä mikäli se muuttaa jotain siitä entisestä vallinneesta perusfysiologiasta.

Mutta toisaalta... Mulle on ihan sama millä sä oot itsesti parantanut, kunhan siitä on sulle ja yhteiskunnalle jotain hyötyä.

Mua vaan ärsyttää tää karppaus siksi, että sillä mun mielestä kusetetaan sellasia "syömisongelmaisia", jotka ihan oikeesti tarvitsis ongelmiinsa ihan jotain muuta kuin kermaa ja voita :/! Ihmiset pitäis oikeesti saada kunnolla liikkeelle ja ottamaan jotain oikeeta vastuuta omista valinnoistaan ja sitä kautta itsestään ja terveydestään.

Suurin osa täällä "asioivista" on myös äitejä, jotka siirtävät nämä perseellään olevat elintavat lapsiinsa (joo, ja on turha väittää, että mun lapset ei ole lihavia, vaikka itse oon! Ne on sitä kuitenkin jossain vaiheessa!). Että senkin puoleen asia rasittaa vielä enempi...

Vierailija
20/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloitukseen: itse olen satavarma että 10 vuoden päästä karppaus on ihan virallisterveellistä.