Millä lailla ehdotitte eroa?
Jos lähtökohta on, että ette halua loukata puolisoa, toivotte hänelle hyvää ja tiedätte, että hän ei haluaisi erota? Eli pidätte ja välitätte hänestä ja toivotte, että hänen asiansa ovat hyvin, mutta ette halua enää olla naimisissa ja asua yhdessä? Mikä on paras tapa ehdottaa eroa silloin?
Kommentit (10)
Sanoin että minulla olisi keskusteltavaa asiaa koskien suhdettamme. Perustelin asian hänelle omalta kohdaltani ja kysyin mitä mieltä hän on eroamisesta. Totesi että kun asialle ei mitään voi, niin eroamme.
Ei sitä ehdoteta, se ilmoitetaan.
Ilmoitetaan kauniisti. Koska eroon riittää se että toinen eroon haluaa. Parisuhde loppuu sillä hetkellä, sitä ei voi yksipuolisesti jatkaa jos toinen ei enää halua parisuhteessa olla koska parisuhde perustuu molemminpuoliseen haluun olla yhdessä.
Laitoin eteisen peiliin kirjekuoren käräjäoikeuteen ja otsikoksi avioerohakemus
Tunsitteko vastuuta puolisosta sen jälkeenkin ja kävikö hän sääliksi? Miten järjestitte konkreettiset asiat kuten kumpi muutti pois, miten jaoitte asumiskustannukset eron hakemisen jålkeen, ennen kuin se astui voimaan? Esim puolison elatusvelvollisuushan jatkuu vielä ajallisesti melkein vuoden siitä kun erohalusta kertoo.
Ilmoitin, että haluan eron. En tosin pitänyt enkä välittänyt enää. Siitä ex piti itse huolen käyttäytymällä tylysti.
siinä taas yksi joka ei ole ymmärtänyt avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
siinä taas yksi joka ei ole ymmärtänyt avioliittoa.
Ai miten niin?
Mies keksi aina uusia syitä olla pois perhe-elämästä. Ja kun se meni siihen, että ei 2 iltana viikossa (kun mulla oli jumppa ja ranskankurssj) viitsinyt enää olla lasten kanssa (silloin 13 ja 10j vaikka hän itse oli riennoissaan 4 iltana viikossa, ilmoitin että ei käy.
Uhkaavasti hän sitten sanoi, että erotaan sitten niin näät mitä kaikkea jäät paitsi!
Joo, hänen isoa palkkaansa! Mutta minullakin oli työ, ja - ihan toisin kuin hänellä - mahtava tukiverkosto.
Hänen sanansa puoli vuotta eron jälkeen:
,,Jos se hitto oli niin helppoo pyytää sun mutsi ja Leena tiistaisin ja torstaisin kersoja kattomaan, miks yritit tehdä mun elämästä helvettiä? Ja miks mun pitää maksaa elatusmaksuja kun ne vie joka toinen viikonloppu koko mun ajan ja hitto 2 viikkoo mun lomasta?,,
Että sellainen kusipää. Mutta itse halusi erota.
Ihan rehellinen ja avoin keskustelu syistä miksi haluat toimia noin.