Minä veikkaan, että kymmenen vuoden päästä naureskellaan ja kauhistellaan karppaukselle
Kommentit (25)
Joo, en jaksa uskoa, että suurin osa niistä entisistä Kotipizzan ja paikallisen Ahmedin kanta-asiakkaista useinkaan jaksavat muuttua niiden siementen ja leseiden popsijoiksi ihan loppuiäkseen. Riittää, kun ovat kaverin kaverilta kuulleet, että tekee hyvää, kun paistaa pihvin voissa ja pistää siihen viereen pari porkkanaa ristiin. Että, jos noilla eväillä meinaa sitten kolmekymppinen elellä seuraavat 60vuotta, niin ei tarvii olla edes Einstein sanoakseen, että ei onnistu!
Mä EN ole mikään sokerin ja hiilihydraattien fanaattinen kannattaja. Mua vaan ärsyttää edelleen se, että näitä ylipainoisia, oikeesti todellakin ongelmatapauksia houkutellaan tällasella suuntauksella johonkin "nopeaan ja helppoon tiehen onneen". Että oikeesti ei tarvii miettiä niitä vanhoja, perseellään olevia tapoja ollenkaan. Sen kun vaan lisäät niitä ja avot, kaikki on fine! Näin varmaan juu tapahtuu osalla mutta ei oikeesti niillä, joilla sitä ihan oikeesti tarvittais.
Ja mitä tuohon rasvanpolttoon tulee, niin ihan oikein se on, että keho käyttää rasvaa, jos muuta ei ole saatavilla. Se tosin onnistuu vain silloin, kun syke ei nouse kovin korkeelle tuosta VO2Max:sta. Mikäli haluaa harrastaa liikuntaa ihan tosissaan, mikä terveyden kannalta on tärkeää (ainakin joinakin päivinä viikossa), niin hh:t on kyllä ihan välttämättömiä. Ja, juu tarkoitan nyt sellaista ihan oikeeta liikuntaa, minkä hh:ja ei paikata millään omenalla tai partamieheen sekoitetuilla mansikoilla ;):
Joo, en jaksa uskoa, että suurin osa niistä entisistä Kotipizzan ja paikallisen Ahmedin kanta-asiakkaista useinkaan jaksavat muuttua niiden siementen ja leseiden popsijoiksi ihan loppuiäkseen. Riittää, kun ovat kaverin kaverilta kuulleet, että tekee hyvää, kun paistaa pihvin voissa ja pistää siihen viereen pari porkkanaa ristiin. Että, jos noilla eväillä meinaa sitten kolmekymppinen elellä seuraavat 60vuotta, niin ei tarvii olla edes Einstein sanoakseen, että ei onnistu!
Mä EN ole mikään sokerin ja hiilihydraattien fanaattinen kannattaja. Mua vaan ärsyttää edelleen se, että näitä ylipainoisia, oikeesti todellakin ongelmatapauksia houkutellaan tällasella suuntauksella johonkin "nopeaan ja helppoon tiehen onneen". Että oikeesti ei tarvii miettiä niitä vanhoja, perseellään olevia tapoja ollenkaan. Sen kun vaan lisäät niitä ja avot, kaikki on fine! Näin varmaan juu tapahtuu osalla mutta ei oikeesti niillä, joilla sitä ihan oikeesti tarvittais.
Ja mitä tuohon rasvanpolttoon tulee, niin ihan oikein se on, että keho käyttää rasvaa, jos muuta ei ole saatavilla. Se tosin onnistuu vain silloin, kun syke ei nouse kovin korkeelle tuosta VO2Max:sta. Mikäli haluaa harrastaa liikuntaa ihan tosissaan, mikä terveyden kannalta on tärkeää (ainakin joinakin päivinä viikossa), niin hh:t on kyllä ihan välttämättömiä. Ja, juu tarkoitan nyt sellaista ihan oikeeta liikuntaa, minkä hh:ja ei paikata millään omenalla tai partamieheen sekoitetuilla mansikoilla ;):
Liikuntaan ja hiilihydraatteihin kommentti: en tiedä, mitä oikealla liikunnalla tarkoitat, en juokse maratoneja, mutta ihan muuten kunnon liikuntaa. Juoksua, jumppia, spinningiä. Ja ihan karppauksella olen pärjännyt, ei tee edes tiukkaa.
Ok,en harrasta maraton-juoksua mutta kaikenlainen muu liikunta onnistuu ilman banaania ja palautusjuomaakin aivan hyvin.
ota selvää ennenkuin alat keuhkota ja tuomita. Karppauksessa ei välttämättä tule yhtään sen enempää kaloreita kuin virallisterveellisessä ruokavaliossa, koska ei tarvitse syösä niin paljon sillä hiilariton ruokavalio pitää nälän loitolla paremmin.
Eikö läski saisi laihtua ja sairaat parantua? Miksi hitossa ongelmaiset eivät saisi valita helppoa tietä parempaan elämään? Tutkitusti karppauksesta ei ole mitään haittaa ihmisen terveydelle. Ja painon putoamisen jälkeen jaksaa alkaa liikkumaan, vaikka missä vaiheessa sekään lakiin on tullut että ihmisen on pakko liikkua jos muuten on terve?
Mitä jos kokeilisit itse niin tiedät kuinka hyvä olo siitä tulee?
Miksi näet sen kusetuksena kun niin hurjan moni on saanut avun ongelmiinsa?
En ole asiantuntija laihdutuksessa, mutta eikö rasvanpoltto liitykin juuri siihen että keho polttaa läskiä kun sillä ei ole sokereita (hiilareita) poltettavana? Karppauksessa noita sokereita ei tule liikaa ja läski palaa lihasten hakiessa sieltä sinne varastoitunutta glykogeeniä työskentelyään varten. Läski on siis varastoitunutta sokeria, ei ravinnosta saatua rasvaa. Korjaa toki jos oeln väärässä, en ole mikään asiantuntuja tässä asiassa. :)