Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä veikkaan, että kymmenen vuoden päästä naureskellaan ja kauhistellaan karppaukselle

Vierailija
29.01.2011 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ei naureta vaan säälitään niitä kaikkia lihavia sydänsairauksiin kuolevia patalaiskoja, jotka luulivat pääsevänsä elämässään (tästäkin) helpolla. Ja julkinen tervydenhuolto kiittää, kun ei tiedetä mihin ne kaikki saataisiin hoitoon tai missä sängyissä ne ylipäätään hoidettais, kun painorajat ne on niilläkin vehkeillä...

Karppauksella paino laskee, veren rasva-arvot normalisoituvat, verenpaine sekä verensokeri laskevat. Ja nämä omakohtaisia kokemuksia, mites nuo sydänsairaudet siis karppaukseen liittyvät? t. ex-insuliinin suurkuluttaja joka popsi myös verenpainelääkkeitä jo 3-kymppisenä ja eli vähärasvaisella ruualla ja ruisleivällä ( siis ennen)

Jota söit siis ihan LIIKAA ja VÄÄRÄSSÄ SUHTEESSA!!

Itse asiassa ravintoneuvoja oli aina ihmeissään kuinka vähällä ruualla tulen toimeen ja vernsokerit jatkoivat vain nousuaan. Karppauksen myötä olo on paljon parempi ja olen päässyt lääkkeistä eroon, mites sen selität? Väsymys on poissa samoin kuin inhottavat sairaudet. Ja miksi se että joku paranee ja saa laadukkaamman elämän tällä keinolla, on ongelma joillekkin? Itse rasitan sitä terveydenhuoltoakin paljon vähemmän nykyään kuin ennen, mikä on siis se ongelma? Ehkä alan kuitenkin syömään taas sitä puuroa ja ruisleipää että saan yleisen hyväksynnän ruokavaliolleni. :D

joku siinä mättäsi! Sanoo Antti Heikkilä tai Mr. Atkins haudan takaa ihan mitä tahansa, niin ihmisen perusfysiologia ei koskaan muutu! Eli jos energiansaanti on suurempaa kuin sen kulutus pitkällä aikavälillä --> lihoo ja toisinpäin. Niin, tai oikeestaan aloin miettiä tota perusfysiologia-ajatusta. Onhan ihminen noussut pystyasentoonkin maailman muuttuessa tosi pitkällä aikavälillä, niin mistä sitä tosiaan tietää, jos vaikka geenitkin muuttuu laiskuuden lisääntyessä niin, että vuosien saatossa toi perusfysilogia menee ihan päälaelleen ;)!?

toi verensokeri mulla mättäs ja pahasti. Nyt kun olen saanut sen kuntoon, kaikki muutkin ongelmat ovat poissa. Ja minulla ei siis ole ollut tuo laihtuminen syy karppaukseen, paino vaan on tippunut ikäänkuin bonuksena sairauksien paranemiselle. :) Ja liikkunut olen koko aikuisikäni ihan reippaasti, joten kulutuksesta ei ole ollut minun kohdallani kiinni aiemminkaan.

Meinasitko siis, että olit ylipainoinen, koska sinulla oli korkea verensokeri? Vai olisko kenties toisinpäin jotenkin luontevampi ;)?

Noissa veren rasva-arvoissa tapahtuu muutoksia aina, kun ruokavaliossa tapahtuu muutoksia. Ja luonnollisesti myös painossa. Rasva-arvot parenee ja paino laskee vaikka pelkkää suklaata syömällä mikäli se muuttaa jotain siitä entisestä vallinneesta perusfysiologiasta.

Mutta toisaalta... Mulle on ihan sama millä sä oot itsesti parantanut, kunhan siitä on sulle ja yhteiskunnalle jotain hyötyä.

Mua vaan ärsyttää tää karppaus siksi, että sillä mun mielestä kusetetaan sellasia "syömisongelmaisia", jotka ihan oikeesti tarvitsis ongelmiinsa ihan jotain muuta kuin kermaa ja voita :/! Ihmiset pitäis oikeesti saada kunnolla liikkeelle ja ottamaan jotain oikeeta vastuuta omista valinnoistaan ja sitä kautta itsestään ja terveydestään.

Suurin osa täällä "asioivista" on myös äitejä, jotka siirtävät nämä perseellään olevat elintavat lapsiinsa (joo, ja on turha väittää, että mun lapset ei ole lihavia, vaikka itse oon! Ne on sitä kuitenkin jossain vaiheessa!). Että senkin puoleen asia rasittaa vielä enempi...

Miksi näet sen kusetuksena kun niin hurjan moni on saanut avun ongelmiinsa?

En ole asiantuntija laihdutuksessa, mutta eikö rasvanpoltto liitykin juuri siihen että keho polttaa läskiä kun sillä ei ole sokereita (hiilareita) poltettavana? Karppauksessa noita sokereita ei tule liikaa ja läski palaa lihasten hakiessa sieltä sinne varastoitunutta glykogeeniä työskentelyään varten. Läski on siis varastoitunutta sokeria, ei ravinnosta saatua rasvaa. Korjaa toki jos oeln väärässä, en ole mikään asiantuntuja tässä asiassa. :)

Vierailija
22/25 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en jaksa uskoa, että suurin osa niistä entisistä Kotipizzan ja paikallisen Ahmedin kanta-asiakkaista useinkaan jaksavat muuttua niiden siementen ja leseiden popsijoiksi ihan loppuiäkseen. Riittää, kun ovat kaverin kaverilta kuulleet, että tekee hyvää, kun paistaa pihvin voissa ja pistää siihen viereen pari porkkanaa ristiin. Että, jos noilla eväillä meinaa sitten kolmekymppinen elellä seuraavat 60vuotta, niin ei tarvii olla edes Einstein sanoakseen, että ei onnistu!

Mä EN ole mikään sokerin ja hiilihydraattien fanaattinen kannattaja. Mua vaan ärsyttää edelleen se, että näitä ylipainoisia, oikeesti todellakin ongelmatapauksia houkutellaan tällasella suuntauksella johonkin "nopeaan ja helppoon tiehen onneen". Että oikeesti ei tarvii miettiä niitä vanhoja, perseellään olevia tapoja ollenkaan. Sen kun vaan lisäät niitä ja avot, kaikki on fine! Näin varmaan juu tapahtuu osalla mutta ei oikeesti niillä, joilla sitä ihan oikeesti tarvittais.

Ja mitä tuohon rasvanpolttoon tulee, niin ihan oikein se on, että keho käyttää rasvaa, jos muuta ei ole saatavilla. Se tosin onnistuu vain silloin, kun syke ei nouse kovin korkeelle tuosta VO2Max:sta. Mikäli haluaa harrastaa liikuntaa ihan tosissaan, mikä terveyden kannalta on tärkeää (ainakin joinakin päivinä viikossa), niin hh:t on kyllä ihan välttämättömiä. Ja, juu tarkoitan nyt sellaista ihan oikeeta liikuntaa, minkä hh:ja ei paikata millään omenalla tai partamieheen sekoitetuilla mansikoilla ;):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en jaksa uskoa, että suurin osa niistä entisistä Kotipizzan ja paikallisen Ahmedin kanta-asiakkaista useinkaan jaksavat muuttua niiden siementen ja leseiden popsijoiksi ihan loppuiäkseen. Riittää, kun ovat kaverin kaverilta kuulleet, että tekee hyvää, kun paistaa pihvin voissa ja pistää siihen viereen pari porkkanaa ristiin. Että, jos noilla eväillä meinaa sitten kolmekymppinen elellä seuraavat 60vuotta, niin ei tarvii olla edes Einstein sanoakseen, että ei onnistu!

Mä EN ole mikään sokerin ja hiilihydraattien fanaattinen kannattaja. Mua vaan ärsyttää edelleen se, että näitä ylipainoisia, oikeesti todellakin ongelmatapauksia houkutellaan tällasella suuntauksella johonkin "nopeaan ja helppoon tiehen onneen". Että oikeesti ei tarvii miettiä niitä vanhoja, perseellään olevia tapoja ollenkaan. Sen kun vaan lisäät niitä ja avot, kaikki on fine! Näin varmaan juu tapahtuu osalla mutta ei oikeesti niillä, joilla sitä ihan oikeesti tarvittais.

Ja mitä tuohon rasvanpolttoon tulee, niin ihan oikein se on, että keho käyttää rasvaa, jos muuta ei ole saatavilla. Se tosin onnistuu vain silloin, kun syke ei nouse kovin korkeelle tuosta VO2Max:sta. Mikäli haluaa harrastaa liikuntaa ihan tosissaan, mikä terveyden kannalta on tärkeää (ainakin joinakin päivinä viikossa), niin hh:t on kyllä ihan välttämättömiä. Ja, juu tarkoitan nyt sellaista ihan oikeeta liikuntaa, minkä hh:ja ei paikata millään omenalla tai partamieheen sekoitetuilla mansikoilla ;):

Liikuntaan ja hiilihydraatteihin kommentti: en tiedä, mitä oikealla liikunnalla tarkoitat, en juokse maratoneja, mutta ihan muuten kunnon liikuntaa. Juoksua, jumppia, spinningiä. Ja ihan karppauksella olen pärjännyt, ei tee edes tiukkaa.

Vierailija
24/25 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok,en harrasta maraton-juoksua mutta kaikenlainen muu liikunta onnistuu ilman banaania ja palautusjuomaakin aivan hyvin.

Vierailija
25/25 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota selvää ennenkuin alat keuhkota ja tuomita. Karppauksessa ei välttämättä tule yhtään sen enempää kaloreita kuin virallisterveellisessä ruokavaliossa, koska ei tarvitse syösä niin paljon sillä hiilariton ruokavalio pitää nälän loitolla paremmin.

Eikö läski saisi laihtua ja sairaat parantua? Miksi hitossa ongelmaiset eivät saisi valita helppoa tietä parempaan elämään? Tutkitusti karppauksesta ei ole mitään haittaa ihmisen terveydelle. Ja painon putoamisen jälkeen jaksaa alkaa liikkumaan, vaikka missä vaiheessa sekään lakiin on tullut että ihmisen on pakko liikkua jos muuten on terve?

Mitä jos kokeilisit itse niin tiedät kuinka hyvä olo siitä tulee?