Siis yök! Jätättekö te kuukautissiteet kyläpaikassa niiden vessanroskikseen??
No hyi! Onneksi meillä ei ole vessassa roskista. Oksentaisin, jos joutuisin jonkun TOISEN siteitä tyhjentämään.
Meillä on niin iso perhe, että roskia tulee yksi pussi päivässä. Viedään siis ihan kaikki roskat keittiön roskikseen. Ei haise mikään.
Kommentit (76)
vaan jätän vessan lattialle aukinaisina. Näkeepähän kaikki, etten vielä ole niin vanha, että olisi menkat jo loppuneet
kuukautisiini vierailujen aikana. Laitan käytetyt siteet käsilaukkuuni muovipussiin ja vien muualle roskikseen.
Ei tulisi mieleenikään jättää siteitäni kylään. Hyi että.
hullu ja neuroottinen tältä osin.
Tulee meillä muutakin jätettä kuin siteitä tai tampooneja. Esim. aamuisin ja iltaisin vanulappuja kasvojen puhdistuksen yhteydessä, topsipuikkoja jne. Myös harjoista ja kammoista hiuksia.
Ei kai kukaan kiikuta niitä keittiöön asti roskikseen? Entäs kun vessa on esim. yläkerrassa ja keittiö alakerrassa, eikö ole hankalaa ravata portaita jonkun siteen takia vaikka keskellä yötä?
roskis, mutta ei sinne paljon mitään tule. Alakerrassa ei ole, keittiö on ihan siinä vessan vieressä.
Mä lajittelen jätteet, joten ei sinne yläkerran vessanroskikseen oikein mitään tule. Mä en käytä vanulappuja enkä topsipuikkojakaan kuin ehkä muutaman kuukaudessa. Mulla ei yksinkertaisesti tule vessassa kauhean säännöllisesti roskaa.
Jos meillä on vaikka yövieraita, laitan muistaessani alakerran vessaan pienen pussin, jonne voi laittaa mahdolliset siteet ym.
mulla on kuukautiset, miten noloa!
Onneksi mulla on isot rinnat ja niiden alla voi säilytellä melkein mitä vain. Joten rullaan vaan siteet ja työnnän rinnan alle ja menoksi. Kotona sitten illalla kun vaihdan yöpaitaa löydän ne siteet ja vien roskikseeni.
kiitos päivän piristyksestä :) Täytyypä varmaan ottaa tämä itsekin käyttöön kun sattuu olemaan isot riipputissit. Sitten voi alkaa kehitellä, mitä kaikkea niiden alle voikaan säilöä. samallahan niitä saa siinä kohotettuakin ;D ei tartte kirurgin veistä käyttää :D
Paitsi jos paikalla on oikeesti joku iso roskis jossa on pussikin, jonne saa piilotettua wc-paperin kanssa myttynä. Jos olen pidemmällä vierailulla, ja paikalla ei ole wc-roskista, niin kiikutan tietysti keittiön roskikseen vaikka kuka katsoisi.
ja se kestää kyläreissun ajan ja kotona vaihdan sen. Ja kyllä jopa voin jättää siteeni vieraille tosin käärin ne vessapaperiin ettei niitä tarvi kenenkään kattella. En ihan ajatellu niitä kotiinkaan kuskata.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2011 klo 22:50"]
kuukautisiini vierailujen aikana. Laitan käytetyt siteet käsilaukkuuni muovipussiin ja vien muualle roskikseen.
Ei tulisi mieleenikään jättää siteitäni kylään. Hyi että.
[/quote]
Samalla logiikalla sitten myös vessapaperi?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2011 klo 22:50"]Tietysti mä liimaan ne käytetyt mun paidan rinnukseen. Kyl ne siinä pysyy. Ja pystyn ainaki todistaa kyläpaikan emännälle etten laittanu sen roskikseen niitä!
[/quote]
Ja käytetyt tamponit laitan housun taskuun. Ei vaiskaan, kylässä vedän siteet ja tamponit vessanpytystä alas jos ei ole roskista vessassa.
On huomaavaista vieraita kohtaan pitää sideroskis vessassa varsinkin esim. juhlien aikana. Varsinkin jos olen useamman päivän sukuvierailulla, en ala siteitä tai lapsen vaippoja laukkuuni säilöä haisemaan, vaan kysyn emännältä, minne voin ne laittaa. Se vasta noloa olisi, jos koira ne sieltä kaivaisi ja levittelisi pitkin huonetta. Näinkin olen kuullut tapahtuneen.
Mä olisin ap:n sydänystävä koska mulla on sh:n takia epäsäännöllinen kierto ja toinen munasarja poistettu (kuukautiset max 6 kk vuodessa).
Ap, laita yhteystietoja tulemaan niin ollaan bff :)
Hei haloo! Ei tietenkään saa laittaa vessassa syntyviä roskia vessan roskikseen! Eihän kukaan laita keittiössäkään syntyviä roskia keittiönroskikseen tai vaikkapa papereita paperikoriin. Kyllä jokaisen roskan kohdalla tulee suorittaa erityinen pyhiinvaellusmatka mahdollisimman kaukaiselle roskikselle. Majoitus ei tule kalliiksi, kun voi viettää yönsä vaikka paperiroskiksessa tai bioroskiksessa. Mätäneminenhän tuottaa mukavasti lämpöäkin.
Vakavampi ongelma on tietenkin Epäpuhdas Vessaroska, jota myös joskus käytetyksi siteeksi tai tamponiksi kutsutaan. Tällöin menetellään näin:
1. Epäpuhdas Yksilö tuo majapaikkaan mukanaan ydinjätteen säilömiseen sopivan kammion.
2. Epäpuhdas Yksilö tuottaa Epäpuhtaan Roskan ja ilmoittaa vessasta käsin häpeästään isäntäväelle megafoonilla tai vaikkapa twiittaamalla.
3. Koko huusholli Epäpuhdasta Yksilöä lukuunottamatta lämmittää välittömästi saunan ja puhdistautuu. Varmuuden varalta jaetaan aseiksi nippu koivunoksia tai löylykauha.
2. Epäpuhdas sijoittaa tuottamansa häpeätahran ydinjätekapseliin.
3. Epäpuhdas yksilö poraa noin 3000 metriä syvän kuilun. Tässä kuluu muutama tovi, joten isäntäväki ja muut vieraat ovat luultavasti mennyttä, mutta kyllähän he muutenkin olisivat myötähäpeään kuolleet.
4. Epäpuhdas yksilö tiputtaa häpeää sisältävän kapselin poraamaansa kuiluun.
5. Häpeätahra esittää julkisen anteeksipyynnön ja hyppää syvyyksiin.
Jos tulen ap sinulle kylään, tällään verisen siteeni naamasi, kun ei roskista löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:31"]SINÄ joka heität vaipat ym pönttöön sinut täytyisi sitten saada availemaan niit ätukkeentuneita viemäreitä,etkö yhtään sitä ajattele? Tämmösiä nää nykyajan ämmät on KAIKEN pitää haista hyvälle ja yök yök on se ainut sana mikä osataan,putkari vois pamautta kuonoon tommosia jotka eivät TAJUA että pönttöön EI KUULU mitään muutakuin WC paperia ja paskaa ja kusta! [/quote] Juu eikä se Lotus Soft Embon tyhjä rullakaan kuulu sinne vaikka niin luullaan. Ei se hajoa sinne. Kuulemma vaan tukkii.
[/quote]
Hämmästyttävää mitä kaikkea ihmiset oikeasti vetävät vessoista alas. Luulisi, että lapsikin ymmärtäisi, mut ei...
Itsellä kerran iski paniikki, en löytänyt roskista niin laitoin siten wc:n vesisäiliöön, siis se korkea osa selän takana :D
Minä mietin siellä kylässä, mikä ois sopiva paikka kätkee se side, ja vessassa sit käärin sen rullalle ja sujauttaa piiloon, kun kukaan ei huomaa. Löytyy sitten ehkä viikon tai kuukauden kuluttua, millon sen paikan siivoovat. Yleensä katson, että on sellainen paikka, ettei kyllä ihan heti kukaan huomaa, eikä siivoa, ettei paljastu, että se olin minä! Tuo isännän tyynynalus vois olla hyvä piilo, mut löytyy liian helposti ... Joku eteisen kenkä tai narikan takin tasku... Ja yks hyvä on pesukone, jos siel on jo jotai pyykkiä...