Mä olen niin mökkihöperöitynyt+väsynyt tän vauvani kanssa!
On sellainen tissivauva että rauhoittuu oikeastaan vaan rinnalle, ei kelpaa pullot tai tutit. Öisin roikkuu rinnalla, herää jos ei ole maidonhaju vieressä. Syötän varmaan 10 kertaa yössä, siis sellaista pientä lupsuttelua. Jos nukkuu kauempana minusta, saa ravata vauvan luona jatkuvasti. Ikää pienellä 4kk. Mä olen poikki. Kaksi isompaa lasta hakevat myös huomiotani, ja niin valtavasti kaipaisin omaa aikaa urheilun parissa - vaan mihinkäs voisin lähteä?! Vielä kestäisi jos vauva nukkuisi yönsä paremmin, mutta näillä unilla tämä kotona olo.. Mistä helpotusta tähän? Olen kuin pirttihirmu.
Kommentit (25)
Nimittäin meillä on ollut kaksi kappaletta näitä huonounisia tissitakiaisvauvoja ja se oli rankkaa! Esikoisen kanssa vielä saattoi vaan rötväillä sängyssä leffoja katsellen kunhan pahin koliikki meni ja vauva oli onnellinen ihan vaan rinnalla ilman kanniskelua mutta kakkosen kanssa oli välillä aivan pulassa kun esikoinen tarvitsi myös ne arkirutiininsa. Meillä alkoi helpottaa puolivuotiaana kun kiinteitä oppivat syömään..yöt muuttuivat myös pikkuhiljaa paremmiksi ja siinä 8kk iässä oli molempien yöhulinat jo ihan inhimillisiä, herätyksiä siis enää max.5 yössä. Tuttia en saanut kelpaamaan kummallekaan mutta kantoliinas auttoi päivisin vauvan tyynnyttämisessä. Jos ap nyt vaan yrittäisit tsempata ja unohtaisit vielä menot ilman vauvaa, mies puolestaan olisi vanhempien lasten kanssa niin paljon kuin ehtisi ja sinä nukkuisit univelkoja pois vauva kainalossa jos vaan saat nukuttua..minulla meni siihen etten enää nukahtanut millään vaikka väsytti. Tsemppiä ap!
paljon tsemppiä ja jaksamista. mulla oli ihan sama tilanne mun lapsen kanssa ja loppui vasta kun aloitin unikoulun kun lapseni oli 11kk. ei tutti kelvannut ja heti heräsi yöllä jos tissi lähti vierestä. yöheräämiset helpotti kun alkoi syömään kiinteitä.
niin tuttua. Mulla vaan yksi lapsi, mutta alan olla todella väsynyt. Masennusoireita olen alkanut huomata myös. Ei voi pelkkää väsymystä enää olla. Pelkään vaan kuollakseni aloittaa lääkityksiä, mutta mieli on niin maassa, että voisko olla parempi.
meillä kuopus oli aivan samanlainen. koitin tuttia monta kertaa joka päivä, lopulta 6kk se kelpasi. Kun tutti kelpasi aloin totuttaa omaan sänkyyn. Homma onnistui niin, että imetin vauvaa löysä t-paita päällä. Annoin maitoa valua paidallekin. Kun vauva nukahti vaihdoin tutin suuhun ja laskin sänkyyn lämpimän ja maitoisen t-paidan kanssa :)
Tsemppiä, kyllä se ajan kanssa helpottaa!
antaisit illalla vaikka maissi- tai riisivelliä pullosta? Meillä poika 4 kk ja annan iltaisin velliä, lantraan sitä tuttelilla...ihan sen takia, että on niin kova pulauttelemaan. On koko ajan tankannut iltaisin hirvittävät määrät ja sitten oksentanut ne pois, sakeampi pysynyt paremmin. Ja nyt voi iänkin puolesta antaa just riisi- ja maissivelliä, ne kun on gluteenittomia. Mitäs jos kokeilisit? Vois auttaa siihen jatkuvaan tissillä oloon, jospa tarttis jo vähän lisäruokaa...
Koeta jaksaa, kohta nämä ajat on muistona vaan..