Pyysin palkankorotusta, pomo kieltäytyi
Teen henkilöstöhallintotöitä (koulutus yo-merkonomi). Palkkani on 3000 euroa kuussa ja ehdotin, että se olisi 3200. Pomo sanoi ensin, että ei onnistu. Pyysin, että perustelee asian. No hän sanoi, että ensinnäkin ei ole rahaa ja siksi toiseksi 3000 euroa on ihan hyvä palkka minulle.
Onko tosiaan niin, että jos minä nyt lähden, pomo saa minulle helposti seuraajan tällä hinnalla? Pk-seudusta kyse?
Kommentit (14)
ja työvuosiesi määrästä. Myös sillä on suuri vaikutus, onko sulla tummat vai vaaleat hiukset ja millä puolella päätä jakaus on.
kyllä. henkilöstöhallintoalalla on enemmän työnhakijoita ku tekijöitä. ala kärsii lamassa!
Olen toimittaja sanomalehdessä, korkeakoulututkinto ja mulla on pienempi palkka. Hmm, olisin tosi iloinen jos saisin 3000 e....
halvemmalla, 2000-2500 euroa riittäisi.
olen tradenomi eli
korkeammin koulutettu kuin sinä.
miten esimerkiksi olet työssäsi nyt tehokkaampi ja parempi kuin vaikka vuosi sitten. Mitä yrityksen kannalta hyvää olet saanut aikaan. Tilastoja alan palkoista jne olisi hyvä myös olla.
Olen toimittaja sanomalehdessä, korkeakoulututkinto ja mulla on pienempi palkka. Hmm, olisin tosi iloinen jos saisin 3000 e....
Kuulostaa kummalta. Mäkin olen toimittaja (tosin nyt äitiyslomalla) ja sanomalehdessä töissä, työhistoriaa n. kuuden vuoden ajalta ja korkeakoulututkinto myös. Henkilökohtainen peruspalkkani on 3410 euroa kk ja tehtäväkohtainen lisä on ollut noin 100 euroa.
Pitäskö sun keskustella työnantajan kanssa palkastasi?
Ensinnäkin perustelut puuttuvat. Niitä on oltava aina vähintään viisi kappaletta.
Toisekseen jos tiedät, että firmasi palkkapolitiikka on nihkeää, sun pitää hakea muualle töihin ja tehdä se tiettäväksi myös pomollesi. Jos mahdollinen uusi työnantaja soittaa pomollesi, ja pääset haastatteluun ja jopa saat työpaikan, kahta parempi. Vasta sen jälkeen menet pomon puheille ja kerrot, että nyt lisää rahaa tiskiin tai sä häivyt. Itse olen kolmesti kokeillut tätä taktiikkaa ja joka kerta on toiminut. Paras tapa huudattaa arvoaan ja palkkaansa ylös on hakea koko ajan uusia paikkoja ja joskus jopa oikeasti ottaa sellainen.
Miksi mielestäsi olet sen ansainnut? Lisääntynyt työmäärä, tietotaito, vastuu jne.
Mulla vastaava koulutus ja työ, palkka 3500 ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
Olen lääkäri ja viittä vaille valmis erikoislääkäri, opintoja on siis takana yli 14 v, ja työkokemustakin kahdeksan vuotta sitten lääkäriksi valmistumisen ja peruspalkkani on yliopistosairaalassa 3 352 €/kk , eikä se siitä neuvottelemalla nouse. Ja väittävät vielä, että lääkärit tienaavat hyvin....
Taidanpa opiskella merkonomiksi, jos lyhyemmällä koulutuksella pääsee suhteessa noinkin hyviin tuloihin.
Sulla on jo nyt liian hyvä palkka.
Sulla on jo nyt liian hyvä palkka.
Kadehtivatko miehet toistensa palkkoja?
mullakin on peruspalkka 2600 ja henkilökohtaiset lisät 900 eli yht 3500. Ja kun puhutaan palkasta, mun palkka on 3500, sillä sehän on brutto. Vai eikö lisät muka olekaan palkkaa eikä niillä voi ostaa mitään ?!? Tosin näinhän kaikki sairaanhoitajatkin aina rutisee että peruspalkka VAAN... Onko ihmiset tyhmiä vai luuleeko muita tyhmiks ?
Olen lääkäri ja viittä vaille valmis erikoislääkäri, opintoja on siis takana yli 14 v, ja työkokemustakin kahdeksan vuotta sitten lääkäriksi valmistumisen ja peruspalkkani on yliopistosairaalassa 3 352 €/kk , eikä se siitä neuvottelemalla nouse. Ja väittävät vielä, että lääkärit tienaavat hyvin.... Taidanpa opiskella merkonomiksi, jos lyhyemmällä koulutuksella pääsee suhteessa noinkin hyviin tuloihin.
Ap, nyt mietit miksi ansaitset korotuksen ja menet perustelujen kera uudelleen puhumaan pomolle.Tsemppiä.
kyllä. henkilöstöhallintoalalla on enemmän työnhakijoita ku tekijöitä. ala kärsii lamassa!