Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tullaan uskoon?

Vierailija
28.01.2011 |

Millaista se uskossa oleminen on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti vaativan henkilökohtaista hengellistä ohjausta. Siis ota yhteyttä johonkin yhteisöön/seurakuntaan, keskustele, opiskele. Yleensä niistä löytyy ihmisiä joilla on palava into auttaa etsijöitä eteenpäin.

Uskossa olemisesta en ateistina voi sitten taas sanoa yhtään mitään. :-)

Vierailija
2/7 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein keskittyy (rukoukseen tai musiikkiin, puheeseen) alkaa nähdä värejä, tuntee onnellisuutta, olo on lämmin ja luottavainen, kaikki on ihan selkeää. Se muistuttaa huumaavan lääkkeen tai huumeen vaikutusta.

Silloin on ihan turha kenenkään tulla sanomaan, että näky/usko/houre on ihan kuvitelmaa. Tuntuu vain niin kivalta.

T: kaikki nuo kokenut ei-uskova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voi olla murehtimatta asioita, kun tietää että Isä pitää viime kädessä huolen kaikesta mitä tarvitsen.

Vierailija
4/7 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai uskoon yleensä?

Itse en ole tullut uskoon, mutta tiedän että joku jolla olisi vähemmän yliaktiivinen mieli kuin itselläni luovuttaisi kontrollin helpommin sellaisessa aivopesussa jota olen käynyt läpi.

Olen äärettömän herkkä ja mukautumiskykyinen joten olen saanut välähdyksiä joissa olen ymmärtänyt miltä esim. Kristinuskossa vahvasti olevasta ihmisestä tuntuu. Ihanaahan se on kun kaikki vastaukset on jo annettu, sellaisiinkin asioihin jotka joku muu voisi järjen kanssa perustella toisin. Kunhan vaan uskoo asiaansa kaikki on oikein ja hyvin, pelastuskin on tulossa ja maailmassa on järkeä.

Mutta jatkuvasti kysymyksiä pohdiskeleva mieleni ei ole antanut minun elää tässä harhassa kovinkaan kauan. Ainoa mistä olen löytänyt järkeenkäyviä asioita kokonaisuutena on ateistinen uskonto Buddhalaisuus.

Vierailija
5/7 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolkuta niin sulle avataan. Pyydä Jeesus elämääsi ja ohjaamaan sua.

Vierailija
7/7 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein keskittyy (rukoukseen tai musiikkiin, puheeseen) alkaa nähdä värejä

meditaatiossa.