Mistä ihmiset saavat ylimääräisen rahan
matkustamiseen? En ole itsekkään köyhä, ei ole velkaa ja talous tasapainossa. Mutta kuitenkaan minulla ei ole ylimääräistä rahaa ulkomaanmatkailuun.Kuinka paljon tienaavat ihmiset, jotka pystyvät matkustamaa ulkomaille joka vuosi? Olen kyllä huomannut, että ihan pienituloisetkin matkustelevat. Otetaanko matkaa varten luottoa vai miten on mahdollista? Ihan mielenkiinnosta haluttaisi tietää. Kertokaa omia kokemuksianne.
Kommentit (72)
Olemme nelihenkinen perhe ja matkustamme kerran vuodessa parin viikon loman n.4-7h lentomatkan päähän. Maksetaan matka luotolla ja sitten lyhennetään sitä n.5kk pois.
Jos on, niin oletteko laskeneet siitä aiheutuvat kulut? matkakulut, sisustus (ne kirppislöydötkin ym), huoltokustannukset, vakuutukset, mahdollinen sähkö- ja vesimaksut, tiemaksut, jätemaksut, puutarhanhoito jne? tällä summalla mikä menee halpaankin mökkeilyyn, niin sillä matkusteli ulkomaille ainakin kerran kahdessa vuodessa. kaukomatkat voivat tulla myös edullisemmiksi kuin esim Ruotsin matka.
Ollaan niin tyydytty kotimaan kesämökkeilyyn ja pieniin piipahduksiin ihan tuossa naapurimaissa. Olen kuvitellut,että kaukomatkailu nykypäivänä maksaa tosi paljon. Ja olen ihmetellyt, kun pienipalkkaiset siivoojat ja hoitajat menevät harvase vuosi johonkin tosi kauas.
johonkin etelänreissuun, mutta 1. ei vois vähempää kiinnostaa ja 2. pitää kerätä rahaa jemmaan yhtä remonttia varten ni eipä tarvitse sitten ottaa tulevaisuudessa hirveesti lainaa.
mitä perheloma kenellekin tarkoittaa, sekä perheen koosta. me ollaan kyllä saatu perhelomia reippaasti alle tonnillakin:)
Alkaen siis lentokentällä syödyistä snackeistä kotiinpaluuseen. Lennot, majoitus, huvikäynnit, ruoka, mahdolliset ostokset paikan päällä, yleensä auton vuokra.
Kun 4 matkustaa ja lapsistakin saa jo maksaa, niin helposti 10päivää maksaa kaikkineen sen 3000€, kun ihan tarkkoja ollaan jokaikisen kulun kanssa.
En ihan kaikkea, sillä kulutamme joka tapauksessa kotonakin esim. ruokaan (johon satsaamme kotonakin, toki ulkomailla syömme ravintoloissa ja kahviloissa). Mutta toki ulkomailla enemmän menee rahaa päivän aikana kuin kotimaassa.
Siksi olemme matkustaneet 1-2 kertaa vuodessa ulkomaille myös äitiyslomien ja hoitovapaiden aikana. Ja silti jää rahaa säästöön :-)
Paljon vaikuttaa se, missä vaiheessa on saanut asunnon ostettua ja mitkä ovat asumiskulut. Toinen suuri vaikuttava on auto. Meillä on yksi vanha auto, joka saatiin halvalla vuosia sitten. Sekä asunto, josta on velkaa enää 30 000. Ei kalliita harrastuksia, ostetaan paljon kirppikseltä ihan kierrättämisen vuoksi (vuositulot yht. n. 100 000). Kulutamme ruokaan, kulttuuriin ja matkusteluun.
Kesällä meidän 3-henkinen perhe lähtee viikoksi etelään.
josta voi osan laittaa säästöön ja sitten käyttää haluamallaan tavalla, esim. matkusteluun.
Tämä toisten ihmisten matkustelun taivastelu on minusta kyllä maailman turhin asia.
Ei minua haittaa toisten matkustelu. Mutta tosiaan kuinka paljon tienaatte te, jotka matkustatte vähintään kerran vuodessa ulkomaille?
teen joskus viikonloppuisin ja iltaisin keikkahommia vakkarityöni lisäksi (vaikka en oikeasti edes jaksaisi), ja nämä keikkapalkat menevät kaikki matkasäästöön.
ei välttämättä maksa sen enempää kuin kotimaassakaan. Esim. nyt tilasin lennot Espanjaan ja maksavat vähemmän kuin meiltä junamatka Helsinkiin.
Toki matkalla menee vähän enempi rahaa kuin normaalissa arjessa, mutta ei kuitenkaan hirveitä summia, mikäli ei juokse nähtävyydestä toiseen. Ja itseäni kiinnostaa eniten (kuten onneksi miestä ja lastakin) se paikallinen kulttuuri jne.
Ei minua haittaa toisten matkustelu. Mutta tosiaan kuinka paljon tienaatte te, jotka matkustatte vähintään kerran vuodessa ulkomaille?
1800 euroa bruttona. Eli siitä ei paljon nettoa:)
muita lainoja ei ole, perheessä 4 henkeä, rahaa jää ihan kivasti matkusteluun.Yksi pidempi 2-3 vkon reissu vuodessa aasiaan ja yksi pidennetty vkonloppu euroopassa. Meidän salaisuutemme on se et ei harrasteta risteilyitä, jotka oikeesti on kalliita reissuja vaikka laiva maksaiskin vaan 200e!!
olen myös mieheni kanssa pienituloisia, mutta pidämme verokortissa muutamaa 'ylimääräistä' prosenttia. Se ei niinkään tunnu missään,mutta veronpalautukset ovat sitten mukavat :) Säästämme joka kuukausi jonkin verran säästötilille rahaa, riippuen aina siitä kuinka paljon jää rahaa käteen. Lähdemme aina joulukuussa äkkilähdöllä jonnekin. Viime joulukussa palautuksia tuli yhteensä 1000€.
Ollaan niin tyydytty kotimaan kesämökkeilyyn ja pieniin piipahduksiin ihan tuossa naapurimaissa. Olen kuvitellut,että kaukomatkailu nykypäivänä maksaa tosi paljon. Ja olen ihmetellyt, kun pienipalkkaiset siivoojat ja hoitajat menevät harvase vuosi johonkin tosi kauas.
äkkilähdöllä pääsee Kanarialle 250€/ hlö, kun taas viiden tähden hotelli Thaimaassa on monta tonnia.
t. 7
Ollaan huonoja säästämään ja maksetaan ne sit takautuvasti lainan muodossa.Nettotulot n. 4500€/kk. Ulkomailla 1krt vuodessa koko perhe, kerran kahdestaan viikko tai pitkä viikonloppu. 6 henkinen perhe.
Kukin tavallaan, toiset ottaa asuntolainaa, joku ottaa lainaa elämän nautintoihin :). Ei siis asuntolainaa
äkkilähdöllä pääsee Kanarialle 250€/ hlö, kun taas viiden tähden hotelli Thaimaassa on monta tonnia.
t. 7
vaikka ollaankin hyvätuloisia (80 t/v) niin ollaan myös hyvämenoisia (6 henkeä, iso talolaina)
että joku kirjottaa tänne 10 kertaa isomman vuosipalkan mitä oikeasti saa. LoL at those
Kyllä!