Vituttaa kun toiset saa lapsia hoitoon ja yökylään. >:(
Joo, olen kateellinen, ihan oikeasti. Meillä ei miehen kanssa ole ollut 10 vuoteen yhtään kahdenkeskistä iltaa/yötä/päivää. Jos oikein kauniisti pyydetään niin 2-3 tuntia saa lapset olla mummolassa, tosin saatesanoina on "älkää sitten viipykö/ei kai teillä kauaa mene". Ja isovanhemmat on kuitenkin noin 55-vuotiaita terveitä ihmisiä, sen puolesta voisivat hoitaa, mutta eivät halua.
Pitäisi hankkia joku luotettava ulkopuolinen lapsenvahti, mutta jotenkin on liian iso kynnys siihen, mielummin tässä sitkutellaan.
Sitten toiset vie parikuisia vauvoja hoitoon, että saavat siippansa kanssa laatuaikaa... Hohhoijaa.
Kommentit (88)
Pitäisi hankkia joku luotettava ulkopuolinen lapsenvahti, mutta jotenkin on liian iso kynnys siihen, mielummin tässä sitkutellaan.
Sitten toiset vie parikuisia vauvoja hoitoon, että saavat siippansa kanssa laatuaikaa... Hohhoijaa.
Vaikka onko ongelma kuitenkin se että et halua etsiä sellaista henkilöä?
vittuako valitat kun on oma mokasi!
kahdenkeskistä aikaa. Molemmat mummot eläkkeellä, asuvat lähellä ja varmasti ottaisivat hoitoon mielellään. Mutta ei meillä ole ollut mitään tarvetta viedä muksuja esim. yökylään.
Mitäpä siinä kiukuttelet jos olet kerran ihan itse valinnut mieluummin sitkuttelevasi kuin etsiväsi hoitajan :)
Meillä ei myöskään ole mahdollisuutta hoidattaa lapsia (3 kpl) ilmaiseksi missään; asumme Jenkeissä ja muu suku Suomessa. Lapsenvahti tulee silti noin kerran viikossa: milloin ihan vaan minun takiani (jos mies on reissussa ja minä haluan vaikkapa treenaamaan), milloin meidän kummankin takia jos mennään leffaan ja/tai syömään.
Toki olisi tosi kivaa jos ilmaisia lastenvahteja olisi tarjolla, mutta en voi sanoa olevani vittuuntunut kun tämä on kuitenkin oma valinta asua täällä :)
Meillä on tulossa edessäpäin eka yö, että lapset menevät hoitoon. Isompi on 10 ja pienempi 3. Onhan jännää jättää pojat ekaa kertaa hoitoon. Isompi oli kyllä mummolassa yhden yön synnytyksen aikaan, koska isänsä oli silloin reissussa ja tietty isompi on isällään öitä tämän tästä. Kuitenkin 3,5 vuoteen eka yö ilman lapsia on tulossa ensi kuussa, oho.
Tosin lapsi vasta 1,5v. Ei ole ollut ikinä hoidossa kellään, siis ei tuntia eikä minuuttia. Mummu on, mutta ei "halua" ottaa hoitoon. Muut sukulaiset ym. asuvat niin kaukana että vaikeaa olis viedä.
En tiedä onko omaa vikaa. Kai se sitten on.
Äiti on niin vanha ettei jaksa. Anopilla on kaikkea muuta.
Mun sisko ei kuuna päivänä hoitaisi. Toinen sisko huolii josksu vaan toisen lapsen vähäksi aikaa, sekin on niin vaikeeta.
Pari kaveria on sellasia ettei lapsista tykkää eivätkä ikinä hoitaisi lapsia. Kerran kun olin tosi kovassa mahataudissa ja kuumeessa ja varovasti kysyin voisiko ottaa vähäksi aikaa että hetken voisin levätä, niin oli kaikkee menoa.
Miehen sisko otti 2 kertaa yhden lapsista ja haukku lapsen ja valitti kaikesta. Sano että katotaan muutaman vuoden päästä uudelleen.
Jos vaan olis rahaa niin ottasin hoitajan heti ja just. Me ei kyetä maksaan kelleen niin paljoo että voitas omaa aikaa viettää.
Itte ollaan lapset hankittu ja perhana sentään hoidetaan ne.
kun viime viikolla just tätä puitiin miehen kanssa niin sanoin että 5-6 vuotta vielä niin sitten vanhin on sen ikänen että me päästään yhdessä miehen kanssa johkin.
yksi mun ystävistäni kysyi multa: eikö sua ala jo ärsyttää, kun lapsesi on koulusta niin pitkällä lomalla? viikon hiihtoloma!! huh huh, mulle ei tullu edes mieleen tollanen! te ansaisisitte miehenne kanssa viikon loman, edes yhden vuorokauden mittaisen! ja kommentit: mitäs hankkisitte lapsia, on ihan turhia. tottakai vanhemmat saavat haaveilla ajasta ilman lapsia edes sen yhden yön.
yhtään ystävää tai naapuria samassa elämäntilanteessa, joka ymmärtäisi tuon ongelman ja joka voisi hoitaa lapset? Ja te sitten heidän lapsiaan vastavuoroisesti?
kerta on liian iso kynnys etsiä sopiva hoitaja.
Mikäli olisitte tuloksetta vaivautuneet etsimään ymmärtäisin valituksen täysin.
Itse olen 4v lapsen yh ja lapseni on kerran kuukaudessa yhden vkl isällään.
Melkein poikkeuksetta minulla on myös kerran kuussa tuttujeni lapsia vkl hoidossa, parhaimmillaan oli 4 omani lisäksi.
Joskus oikein pyydän saisinko taas hoitolapsen omalleni leikkikaveriksi.
Minusta on mukavaa hoitaa muidenkin lapsia, on itselläkin kokajan kädet täynnä työtä ja oma lapsikin tykkää.
Mitäs jos yrittäisit tutustua muihin äiteihin ja vastavuoroisesti hoitaisitte toistenne lapsia?
Vaihdamme lapsia valilla kavereiden kanssa. Nain kaikki saavat valilla aikuisaikaa ja lapsilla on seuraa toisistaan. Kaikki tykkaavat.
sanotaankin et ei ne oo niiden lapsia ja jos lapsia hankkii niin hoida ite...
Niin niin mut silti on kiva edes joskus saada viettää vuorokausi miehen kanssa aivan kaksin, ihanassa hiljasessa kodissa-
entä jos varaisit jonkun kylpyläloman sulle ja miehelle? sanotte et meette häämatkalle???
Voi kun tietåsin missä asutt niin ottasin lapses meille hoitoon.
kolmen lapsen totaaliyh. Eikä mitään lastenhoitoapua ole.
Enpä kyllä ole niin kamalasti kaivannutkaan. En tiedä mihin imiset väsyy siinä lastenhoidossa. Useimmiten on kuitenkin se puolisokin jakamassa arkea.
Itselläkin on ollut masennusta yms. ja silti tässä on vaan painettu eteenpäin valittamatta.
Onhan jokaisella oikeus valittaa tietysti, en minä sitä. Sitä vaan itse välillä pyörittelee silmiään sille, että toiset "ei vaan jaksa" jne...
kolmen lapsen totaaliyh. Eikä mitään lastenhoitoapua ole.
Enpä kyllä ole niin kamalasti kaivannutkaan. En tiedä mihin imiset väsyy siinä lastenhoidossa. Useimmiten on kuitenkin se puolisokin jakamassa arkea.
Itselläkin on ollut masennusta yms. ja silti tässä on vaan painettu eteenpäin valittamatta.
Onhan jokaisella oikeus valittaa tietysti, en minä sitä. Sitä vaan itse välillä pyörittelee silmiään sille, että toiset "ei vaan jaksa" jne...
2keskeistä aikaa.Isovanhemmat asuu 500km päässä ja täällä päin ei ole ketään kelle jättää esim.yöksi.Ei edes maksullisia hoitajia(ei mannerheimin ls hoitajia tms..)Eikä tulis mieleenkään pyytää ventovierasta lehti-ilmotuksella.Lapset -96,-98 ja -07
Olemme palaanneet Suomeen ja nautin täysin siemauksin, kun vanhempani ottavat lapsiamme kylään. Jotenkin sitä osaa arvostaa vielä enemmän nyt.
Tänäänkin olivat lasten kanssa sopineet, että menevät kaikki kolme yökylään. Äitini sanoi, että lapsenlapset tekevät hänen arjestaan juhlan. Lapset rakastavat isovanhempiaan. Ja me tykätään kieltmättä käydä kaksinkin välillä jossain. Tänään mennään ravintolaan syömään ja nautitaan hyvästä ruuasta ja siitä, että saa rauhassa syödä ja jutella.
Toivon, että löydät jonkun, joka hoitaisi lapsiasi välillä. Mites lasten kummit?
Isovanhemmista ja sukulaisista ei ole ollut tippaakaan apua lasten hoidossa. Olisin ollut niin onnellinen jos olisin vähän joskus saanut apua ja tukea. Mutta ei, koko ajan on vaan itse jaksettava ja itse kaikki asiat hoidettava.
Vieraan ihmisen palkkaamiselle on kova kynnys kun sitä rahaakaan ei liiemmälti ole.
Yksi mummo on ja sekin on vanha.
Tässä yksi hyvä etu, kun tekee vanhana lapset, niin ei ole omia menoja ja halutaan olla perheenä yhdessä.
Kuopus on 7v. ja ei ole koskaan ollut kotoota yötä pois.
Yksi mummo on ja sekin on vanha.
Tässä yksi hyvä etu, kun tekee vanhana lapset, niin ei ole omia menoja ja halutaan olla perheenä yhdessä.
Kuopus on 7v. ja ei ole koskaan ollut kotoota yötä pois.
ei riitä pelkkä perheen kanssa oleminen vaan haluan joskus olla ihan yksinkin!
ymmärrän sua