Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettaako joku teistä, että koulu hoitaa lasten uimaopetuksen eikä teidän vanhempina

Vierailija
27.01.2011 |

tarvitse tehdä mitään?

Kotiin tuli koulun kanssa yhteistyötä tekevän uimaopettajan kirjoittama tiedote. Se oli kyllä opettajille suunnattu, mutta tuli jostain syystä koteihinkin.

Siinä oli vinkkejä uimaharjoitteluun ja teksti "kannattaa korostaa että näitä harjoitellaan koulun uimatunneilla, ettei kotiväki ala ajatteleen, että meidänkö tämä uimaopetuskin pitää hoitaa".

Vähänkö repesin. Urputtaako oikeasti joku äiti tai isä koululle tällaisesta asiasta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä se on ihan koulutuksen järjestäjän tehtävä.

Vierailija
22/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsi jaksaa esim 25 metriä, mutta sen jälkeen on aivan puhki ja on pakko levätä. Johtuuko tuo siitä että lapsella on huono kunto vai mistä?

Lapsi pysähtelee pitkään 25 metrillä, jos ei keksi leikkiä vaikka hippaa ja sano, että tulet ottamaan kohta kiinni. Ei sitä kannata yrittääkään odottaa yhtäjaksoiseksi suoritukseksi, tekniikka kehittyy hitaasti ja motivaatio on syytä ylläpitää. Annat mennä omaa tahtia hiljalleen tavoitteita lisäten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on KOULUN tehtävä opettaa lapset uimaan???

Entä hiihtämään ja luistelemaan???

Eiköhän nämä kaikki ole vanhempien vastulla.

Vierailija
24/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lyhyen matkan? Siis jos lapsi jaksaa esim 25 metriä, mutta sen jälkeen on aivan puhki ja on pakko levätä. Johtuuko tuo siitä että lapsella on huono kunto vai mistä?

Mä luulen, että johtuu uintitekniikasta. Jos tekniikka ei ole kohdillaan, ei jaksa uida pitkää matkaa. Suosittelen uintikoulua, sieltä saa hyvät eväät. Ei siis enää sellaista alkeiskurssia, jolla opetetaan perusuimataitoa, vaan jotain jatkokurssia, jossa oppii tekniikan. Lapset voi sen jälkeen opettaa sullekin oikeat tekniikat :)

Ei pakottamalla tai lahjomallakaan matkauintia opi, jos tekniikka ei ole kohdillaan. Sitä paitsi sen pitää olla lapselle mielekästä, eihän siinä ole mitään järkeä väkisin yrittää. Vanhempana sitä paitsi väärin opitusta tekniikasta on vaikea päästä eroon.

Vierailija
25/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hengen kannalta on aivan yhdentekevää, osaako hän esim. soittaa viulua vai ei. Mutta uimataito on paras henkivakuutus vesillä liikkuessa.

Koulun uintikerrat eivät todellakaan yksin riitä uimataidon oppimiseen. Välittäkää hyvät vanhemmat sen verran lapsistanne, että viette heitä uimaan tai uimakouluun edes joskus!

Vierailija
26/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän "lahjakkaat" kakarat pelaa konsolipelejä, ja äiti röhnöttää tyytyväisenä sohvalla. Sano vielä, että et opeta lapsiasi käyttäämään lusikkaa&haarukkaa, käyttämään saksia tai pitämään kynää oikein kädessä kun äitiä "ei nyt vaan satu kiinnostamaan".

Arvostan tälläisten äitien kirjoitteluiden jälkeen omia vanhempiani aina vaan enemmän ja enemmän. Hoitä sentään sattui kiinnostamaan...

Vierailija
27/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vien lapset (3kpl) uimakouluun.

Esikoinen on nyt käynyt 8 kurssia ja nyt menee 100m kevyesti, se on mitä on testattu. Aika paljon olen saanut hallilla notkua, mutta minusta uiminen on kansalaistaito ja siitä maksan mielelläni, että joku toinen opettaa kun en itse voi.

Lapseni osaavat myös hiihtää ja luistella, vaikka en itse ole kummassakaan hyvä, onneksi osaan sitoa luistimen nauhat ja laittaa riittävästi vaatetta kentän laidalla paleluun ;)

Vierailija
28/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia vanhempia ei kiinnosta. Minuakaan ei kiinnosta kuljettaa lapsia jonkun uintiseuran harkkoihin...

On oikein hyvä että jaoit tuon tärkeän tiedon.

Jos lohtua haet, voin vakuuttaa, ettet ole yksin. Voin myös kertoa, etten koe myötähäpeää tai edes myötätuntoa, pienen kannustavan potkun voin antaa. Tiedän monia lapseni kavereita, joiden vanhempia ei nappaa. Toiset innostuu viemään työkiireidensä lisäksi kaikkiin muskareihin, kerhoihin, käsityökouluihin, partioon ja uimaan. Johonkin vanhemmat saavat vetää sen rajansa, mutta kun innostuit tämän otsikon alle, kokeile jos saisit kuitenkin innostuksen siitä hiiren siirtelystä vähän pidemmälle. Mene viikonloppuna lasten kanssa uimahallille. Kun tulet sieltä, olet varmasti vielä kyllästyneempi jos etukäteen päätät niin, mutta päätät katsoa miten lapsesi nauttivat hallissa, etkä murehdi pukemisia ja muita vaivoja, saatat mennä jonkin ajan päästä uudestaan.

Vierailija
29/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hengen kannalta on aivan yhdentekevää, osaako hän esim. soittaa viulua vai ei. Mutta uimataito on paras henkivakuutus vesillä liikkuessa. Koulun uintikerrat eivät todellakaan yksin riitä uimataidon oppimiseen. Välittäkää hyvät vanhemmat sen verran lapsistanne, että viette heitä uimaan tai uimakouluun edes joskus!

joihin olen kuljettanut mutta silti mua ei kiinnosta opettaa lapsia uimisessa. Kun ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta. Kyllä mä sinne joskus kuljetan, mutta mua itseäni ei uiminen voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
30/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia vanhempia ei kiinnosta. Minuakaan ei kiinnosta kuljettaa lapsia jonkun uintiseuran harkkoihin...

On oikein hyvä että jaoit tuon tärkeän tiedon. Jos lohtua haet, voin vakuuttaa, ettet ole yksin. Voin myös kertoa, etten koe myötähäpeää tai edes myötätuntoa, pienen kannustavan potkun voin antaa. Tiedän monia lapseni kavereita, joiden vanhempia ei nappaa. Toiset innostuu viemään työkiireidensä lisäksi kaikkiin muskareihin, kerhoihin, käsityökouluihin, partioon ja uimaan. Johonkin vanhemmat saavat vetää sen rajansa, mutta kun innostuit tämän otsikon alle, kokeile jos saisit kuitenkin innostuksen siitä hiiren siirtelystä vähän pidemmälle. Mene viikonloppuna lasten kanssa uimahallille. Kun tulet sieltä, olet varmasti vielä kyllästyneempi jos etukäteen päätät niin, mutta päätät katsoa miten lapsesi nauttivat hallissa, etkä murehdi pukemisia ja muita vaivoja, saatat mennä jonkin ajan päästä uudestaan.

Ei ole pakko. Tottakai lapset tykkää uimisesta ja faija joskus niitä sinne kuskaa, mutta minä en. Kun ei kiinnosta.

Vierailija
31/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa opetetaan uimaankin?!

Kyllä mun mielestä kuuluu vanhempien joko itse opettaa tai sitten järjestää uimaopetusta lapselle.

Vierailija
32/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa opetetaan uimaankin?! Kyllä mun mielestä kuuluu vanhempien joko itse opettaa tai sitten järjestää uimaopetusta lapselle.

Vierailija
33/33 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko... Kun ei kiinnosta.

Mistä sait päähäsi, ettei ole pakko? Uimaan vaan. Ei me niin helpolla sinulle periksi anneta. Eikä me sentään avantoon olla käskemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän