Paljonko insinöörin koulutuksen saaneella miehelläsi on kk palkka?
Kommentit (231)
n. 6000€ / kk. DI, 18 vuotta työkokemusta, esimiestehtävissä teollisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Oma miehelläni 10 vuoden työkokemus suunnittelutehtävistä. Palkka pääkaupunkiseudussa isossa yrityksessä 3100 euroa kuukaudessa. Siihen nähden yli 4000 euroa tienaava EI ole palkkakuopassa, toki saattaa olla ihan eri alalta (mieheni on koneinssi).
3100€ kokeneella inssillä PK-seudulla on ihan paska palkka. On palkkakuopassa ja syvällä.
Pk-seutu, myynti-insinööri virallinen titteli, palkka 3800€ + bonukset . 5,5vuotta työkokemusta valmistumisen jälkeen. Bonarien kanssa vuosiansiot n. 60 000 e
7500...8000 e/kk. Johtotehtävä suuressa yrityksessä. Ei mikään huippupalkka mutta ruisleivän saa pöytään.
Mun ukko on vissiin palkkakuopassa, koska peruspalkka on vain 4 350 €/kk. :( Ei ole koskaan ollut rahan perään. Pitäisköhän sanoa siitä?
Itse kävin muutaman vuoden amista autoalalle. Koko ikäni olen kuitenkin ollut erialalla. Kk palkka on noin 10000 euroa. Ikää 37, mulla on sen verran pitkä työhistoria takana että 40 vuotiaana pistä rukkaset naulaan.
Omasta mielestäni aika typerää tuijotella ja verrata pelkkää koulutusta tuloihin. Aika harva hyvin tienaava ja rikas on kouluja käynyt. Tämän päivän Suomessa ihan ruumiillisella työllä pääsee 10 vuotta opiskekleitten palkoille ja yli sekä saa liikuntaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
n. 9000 /kk
Piti vielä sanoa, että on vain tavallinen inssi, mutta ikää on 50+
Mekaniikkasuunnitelija tsekkaa: https://enmac.fi/fi/palvelut/mekaniikkasuunnittelu/
voi saada jopa 5000 € / kk
IT-alalla on jopa 8000 € / kk tsekkaa Maverick
Erikoislääkäreiden palkat ovat mysteeri....
Julkishallinnossa, ammattiopiston lehtori, ja jo pian eläkkeelle jäävä n. 55.000 e vuodessa. Palkkaan sisältyy n. 3 kk:n loma ja sen palkka sekä lomaraha.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin muutaman vuoden amista autoalalle. Koko ikäni olen kuitenkin ollut erialalla. Kk palkka on noin 10000 euroa. Ikää 37, mulla on sen verran pitkä työhistoria takana että 40 vuotiaana pistä rukkaset naulaan.
Omasta mielestäni aika typerää tuijotella ja verrata pelkkää koulutusta tuloihin. Aika harva hyvin tienaava ja rikas on kouluja käynyt. Tämän päivän Suomessa ihan ruumiillisella työllä pääsee 10 vuotta opiskekleitten palkoille ja yli sekä saa liikuntaa samalla.
Oletko äidinkielen opettajana?
7100€. On yhtenä neljästä osakkaasta it-yrityksessä. Saa siis osan tuloista osinkoina. Mutta siis 7100€ on kuukausipalkka.
Kohtaan 226/224 kommenttina:
Luojan kiitos, kouluja ei Suomessa käydä pelkästään työelämän ehdoilla ja sen vuoksi, vaan myös sivistääksemme kokonaisvaltaisesti itseämme. Jos tuijotan vain palkkaa, voisin valita hyväpalkkaisen lyhyen koulutuksen vaativan alan, mutta sellainen ei tyydyttäisi minua henkisesti. Mieluummin olen kouluja käynyt ja köyhempi kuin rikas ja sivistymätön. Noita näkee ihan riittävästi julkisuuden henkilöissä.
Toki vähän kouluttautunutkin voi olla muuten sivistynyt, kohtelias, miellyttävä ja toiset huomioon ottava, mutta harvoin kielitaitoinen ja sujuvakäytöksinen.
Kyllähän miehet tienaa tuon verran. Naiset voi olla eri juttu, aina, valitettavasti.
T. Nainen tekniseltä alalta.