Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte pyykkirumbasta?

Vierailija
26.01.2011 |

Meitä on perheessä vain kolme ja silti välillä on ihan pyykkikaaos. Pyykit saan kyllä pestyä, mutta puhtaiden viikkaminen kaappiin onkin jo asia erikseen...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa arkena sitä pyykkirumbaa.

Vierailija
2/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkaamattomien vaatteiden kanssa :-(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pesisin enemmän kuin olis pyykkiä, kun niin tykkään uusista pesukoneistani.

Vaatteiden kaappiin saamiseen taas auttaa se, että hankkiutuu ylimääräisistä eroon, lähtee kiertoon usein ennenkuin edes ehtii kaappiin asti.

Ja loput joko kerään kasoihin tai sitten vien paikalleen, ei stressiä niin minkäänlaista.

Kaapitkin on järjestyksessä, ja on nautinto laittaa vaatteet sinne, kun tietää että ne MAHTUU sinne muitta mutkitta. Ja voi järjestellä huvin vuoksi vaikka väreittäin tai miten milloinkin.

Vierailija
4/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkaan kuivauskaapista suoraan koreihin ja jokainen hakee oman korinsa ja vie sitten kaappiin.

Vierailija
5/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ei ollut omaa pesukonetta ja kuivausrumpua.

Nyt on molemmat, mutta toisaalta, pyykkitupa on ilmainen taloyhtiössä ja mietinkin, paljonko säästäisin, jos varais oikein pyykkipäivät?

Vierailija
6/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso pyykkikone, ei tarvitse pyykätä kuin viikonloppuisin, silloinkin vain pari koneellista :)

Mies laittaa puhtaa kaappeihin :D

Vierailija
7/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä onnistui parhaiten silloin, kun se oli etukäteen suunniteltua.

Ei tule suunniteltua kun on oma kone, eikä tarvitse varata erillistä aikaa pyykkien laittoon.

Osaako kuivausrummun omistavat sanoa, onko se helpottanut oikeasti pyykkirumbaa?

Vierailija
8/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrummusta ei ole mitään hyötyä. Se jättää vaatteet kuitenkin himpun verran kosteiksi joten niitä ei voi suoraan kaappiin viikata. Lisäksi se kuluttaa ja kutistaa vaatteet ja on hirveä sähkösyöppö. Itse kuivaan rummussa ainoastaan silloin tällöin lakanoita ja muita vuodevaatteita.

Vierailija
9/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerään jokaisen vaatteet omiin pinoihin niin että esim. miehen pinossa alimpana paidat sit housut ja päälle pikkupyykki. Lajittelen sukat pareittain jo kuivumaan laitettaessa niin saa nopeasti niputettua ja sit kaappiin pinoittain. Oikeasti helpottaa ainakin mua joka inhoan pyykkäystä.

Vierailija
10/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä kuivausrummusta siinä kohtaa, etteikö se kuivais tarpeeksi kuivaksi. Rumpua ei saa laittaa liian täyteen ja kuivattaa kaikista kuumimmalla ohjelmalla, toki sen verran, että vaatteet kestää. Vaatteita se saattaa kutistaa, mutta ei meillä ainakaan sen enempää ole kuluttanut. Sähköä toki syö hirmuisesti. Meillä vaan ei saa oikein missään kuivaksi vaatteita, niin on pakko talvisin laittaa rumpuun. Mulla on vaan hyviä kokemuksia rummusta, mutta tiedän, että kaikki ei tykkää. Meillä on neljä lasta. Välillä kyllä kasaantuu iso kasa ja sit yritetään muutama päivä pestä oikein urakalla.. Aina vaan ei ehdi ja viikkauskin saattaa joskus vähän venähtää ja iso kasa kertyä.

Vierailija
11/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viikata vaatteita. Suorana koriin vaan ja sieltä päälle

Vierailija
12/48 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan vaatehuoltoa, etenkin just pyykkien lajittelua.

Meillä kaks kuivaustelinettä, yleensä tyhjennän molemmat samaan aikaan ja seuraava satsi jo tulossa.

Heittelen vaatteet kasoihin sängylle, ton, ton, ton ja mun kasa. Lasten vaatteet menee viikkaamattomina lipaston laatikoihin, omat viikkaamattomina suurin piirtein omille elfa-kori-hyllyille ja miehen vaatteet viikkaan huolettomasti ja heitän sen kaappiin. Kaikki mustat sukat, jolle ne löydä heti paria menee "sukkien hautuumaalle", yhteen koriin, josta mies sitten etsii kaverit noin kerran kuussa.

Vierailija
13/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen joka toinen päivä pestään pyykkiä koneellinen ja sitten kuskataan kuivat pyykit telineestä vaatehuoneeseen, missä viikkailen ne parissa minuutissa koreihin, hyllyille tai ripustan henkareille. Ei kovinkaan työlästä tai aikaa vievää.

Nyrkkipyykit hoidan samalla kun saunomme ja lapsi kylpee siinä pesuhuoneen lattialla vadeissa/saavissa.

Vierailija
14/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrummun saavuttua kotiimme, en luopuisi siitä ikinä!! Mahtava laite!. Meillä 5 henkinen perhe.

Ihmettelen vain miten en ymmärtänyt aiemmin hankkia.

Vierailija
15/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pesisin enemmän kuin olis pyykkiä, kun niin tykkään uusista pesukoneistani.

että montaks pyykkikonetta mahtaa olla?

Vierailija
16/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, vielä joitain kymmeniä vuosia sitten pyykättiin käsin, vedet kannettiin ja mukuloita kymmenenkin....Että siis mitä me valitetaan nykyajan teknologiassa?

Maalaisjärkeä voi käyttää myös siten, että ottaa mallia esiäideistämme ja alkaa opastaa "vaatehuoltoa" lapsille pienestä pitäen. Eipähän tule uusavuttomia silläkään saralla. :)

Vierailija
17/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä olen vielä hoitovapaalla pari päivää ja sitten mies jää kotiin. Tänä aikana kaikki hyvin.

Mutta sitten kun olemme molemmat töissä, niin alkaa pyykkihel....tti. En tiedä, miten se hoidetaan. Vielä. Aika näyttää. Laitan teinin pesemään omat vaatteensa varmaankin.

Meille tullee siivoja vuoden sisään. Voiko siivojan työhön laittaa lakanoiden pesun ja kuivuriin heittämisen?

Vierailija
18/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella; olisi jo korkea aika TEININ oppia käyttämään niinkin simppeliä laitetta kuin pyykkikone! Ja miksi ne hänen vaatteensa pitäisi eritellä, kai hän samalla koneellisella voi pestä muidenkin pyykkiä?

Kyllä minun lapsuuden kotona kaikki osallistui kotitöihin kykyjensä mukaan pienestä pitäen ja hyvä niin. Tietty jos siivooja, ni silloin kaikki pääsee vähemmällä :)

"Työssä käyvä yh-äiti"

Vierailija
19/48 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella; olisi jo korkea aika TEININ oppia käyttämään niinkin simppeliä laitetta kuin pyykkikone! Ja miksi ne hänen vaatteensa pitäisi eritellä, kai hän samalla koneellisella voi pestä muidenkin pyykkiä?

Kyllä minun lapsuuden kotona kaikki osallistui kotitöihin kykyjensä mukaan pienestä pitäen ja hyvä niin. Tietty jos siivooja, ni silloin kaikki pääsee vähemmällä :)

"Työssä käyvä yh-äiti"

tiedän perheitä, joissa teini pesee itse vaatteensa (mieheni on pessyt 14-vuotiaasta asti) ja sitten niitä perheitä, joissa ei pese.

Annoin vaihtoehdoksi vessan pesun ja pyykin pesun. Arvaa kumman valitsi???

Kotonaoloni on vaikuttanut teinin saamattomuuteen. Mutta se muuttuu ihan kohta. Mutta sinä lainaamaani hlö, olet oikeilla jäljillä. Siis sinä työssä käyväyh-äiti.

Ja ihan vain tiedoksi, että olin vielä 5 vuotta sitten töissä käyvä yh-äiti. Nyt nelihenkisen perheen kotiäiti ( ; Vielä hetken.

Vierailija
20/48 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan vaatehuoltoa, etenkin just pyykkien lajittelua.

Meillä kaks kuivaustelinettä, yleensä tyhjennän molemmat samaan aikaan ja seuraava satsi jo tulossa.

Heittelen vaatteet kasoihin sängylle, ton, ton, ton ja mun kasa. Lasten vaatteet menee viikkaamattomina lipaston laatikoihin, omat viikkaamattomina suurin piirtein omille elfa-kori-hyllyille ja miehen vaatteet viikkaan huolettomasti ja heitän sen kaappiin. Kaikki mustat sukat, jolle ne löydä heti paria menee "sukkien hautuumaalle", yhteen koriin, josta mies sitten etsii kaverit noin kerran kuussa.

Mutta mites ne vaatteet, onko ne aina ihan ryppyisiä kun ei viikata, vaan säilytetään sikinsokin koreissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan