Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks amerikkalaiset pitää kenkiä sisällä?

Vierailija
26.01.2011 |

siis jopa sängyssä?

Kertokaa ja perustelkaa, miksi? En tajua!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jäädä tukkeeksi eteiseen ottamaan kenkiä pois. Ei myöskään tarvitse miettiä ennen juhlia, että ollaanko siellä sukkasilleen vai miten. Kanadalaiset ottavat kuitenkin kengät pois, siellä taitaa olla ilmastokin vähän huono kenkien pitämiseen sisällä. :)

Australiassa pidetään myös kenkiä jalassa, myös jos esim. löhötään sängyllä lukemassa lehteä tms. Ällöttävää mielestäni.

Vierailija
2/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka haluaa kävellä kotonaan kengillä joilla ensin on tallonnut kaikki koiranpaskat ja muut ällötykset ulkona?Sit menee niillä vielä tallomaan kotiinsa kokolattiamatolle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa. Jalkakaytavilla ei ole koirankakkaa.

Mina ainakin paasen eteisesta autotalliin ja autoon. Kauppaan mennessa kavelen vahan pestya parkkipaikkaa pitkin puhtaankiiltavaan markettiin ja samaa rataa takaisin. Ei siina kengat likaannu.

Vierailija
4/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa. Jalkakaytavilla ei ole koirankakkaa. Mina ainakin paasen eteisesta autotalliin ja autoon. Kauppaan mennessa kavelen vahan pestya parkkipaikkaa pitkin puhtaankiiltavaan markettiin ja samaa rataa takaisin. Ei siina kengat likaannu.

ihmiset räkii yrjöö yms.maahan?

Vierailija
5/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkokengillä joissa on pölyä, tomua, mitä tahansa likaa vaikka ei oliskaan sitä koiran paskaa.

Vierailija
6/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät jalasta eteiseen. En ole kaikissa kodeissa käynyt mutta ainakin meidän lähistöllä. Jotkut pitää kotitossuja tai -läpsyjä.

Samoin Connecticutin puolella. Ehkä tavat vaihtelee ja muuttuu.

Vierailija
7/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa. Jalkakaytavilla ei ole koirankakkaa. Mina ainakin paasen eteisesta autotalliin ja autoon. Kauppaan mennessa kavelen vahan pestya parkkipaikkaa pitkin puhtaankiiltavaan markettiin ja samaa rataa takaisin. Ei siina kengat likaannu.

ihmiset räkii yrjöö yms.maahan?

rakivan tai oksentavan jalkakaytavalle. Julkijuopumus on tuntematon ilmio.

Vierailija
8/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa huoneessa ja sängyssä jopa, siis ainakin kaikissa leffoissa joita täällä näytetään jne.

Ja ihan siksi kysyn, että eikö kotona ole mukavampi tallustella sukilla tai sitten vaikka sisätossuilla, jos jalkoja paletaa tms??

Mutta ett samat ulkokengät jalassa kotonakin? Luulis, että olis kauheita jalkavaivoja, hiertymiä ja vaikka mitä??

Vierailija
9/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kadulla ei ole koiran kakkaa, oksennusta tai räkää se katu ei ole likainen? Menkää saman tien nuolemaan kengän pohjanne ja makustelkaa mille maistuu :D

Vierailija
10/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa huoneessa ja sängyssä jopa, siis ainakin kaikissa leffoissa joita täällä näytetään jne. Ja ihan siksi kysyn, että eikö kotona ole mukavampi tallustella sukilla tai sitten vaikka sisätossuilla, jos jalkoja paletaa tms?? Mutta ett samat ulkokengät jalassa kotonakin? Luulis, että olis kauheita jalkavaivoja, hiertymiä ja vaikka mitä??

teinin romahtavan sangylle kengat jalassa ja se on nyt koko maata kasittava paivittainen tapa?

Vierailija
11/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan sen takia että olis puistattavaa ajatella miten likaiset lattiat meillä sitten olisi...ja vauva täällä ryömimässä. No way! enkä muutenkaan tajua jatkuvaa kenkien pitämistä sehän pilaa jalat! Ihmisen pitää kävellä myös ilman kenkiä...

Vierailija
12/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut juhlat, joissa kengät kuuluvat asuun. Mutta en muuten näe siinä mitään järkeä. En edes haluaisi hautoa jalkojani sisällä kengissä. Paljon mukavampi sukkasillaan.

Vierailija
13/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa huoneessa ja sängyssä jopa, siis ainakin kaikissa leffoissa joita täällä näytetään jne. Ja ihan siksi kysyn, että eikö kotona ole mukavampi tallustella sukilla tai sitten vaikka sisätossuilla, jos jalkoja paletaa tms?? Mutta ett samat ulkokengät jalassa kotonakin? Luulis, että olis kauheita jalkavaivoja, hiertymiä ja vaikka mitä??

teinin romahtavan sangylle kengat jalassa ja se on nyt koko maata kasittava paivittainen tapa?

minkä teinileffan sinä olet nähnyt, mutta minun näkemissäni ohjelmissa/elokuvissa se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
14/32 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa pidetään kengät jalassa. Ja usein kotona vaihdetaan sisäkengät, jotka eivät siis välttämättä ole mitään aamutossuja. Vieraita ei koskaan pyydetä vaihtamaan kenkiä/riisumaan kenkiä. Ja aika monessa lämpimässäkin maassa lattiat on paljon kylmempiä, kuin meillä Suomessa. Minäkin tykkään omassa kodissa olla sukkasiltani, olenhan siihen tottunut. Mutta kylässä olisin kyllä mielelläni kengät jalassa.

Vierailija
15/32 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tätä eräältä amerikkalaiselta ja hän sanoi, että vain harvoissa amerikkalaiskodeissa ollaan kengillä sisällä. Ihmetteli outoa stereotypiaani, että kaikki amerikkalaiset tekisivät niin. Hän sanoi, että jos joissain taloissa on kylmät laattalattiat tms. niin pitävät kenkiä, muuten ottavat pois ja itse ainakin ottaa pois myös kylään mennessään.

Vierailija
16/32 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tätä eräältä amerikkalaiselta ja hän sanoi, että vain harvoissa amerikkalaiskodeissa ollaan kengillä sisällä. Ihmetteli outoa stereotypiaani, että kaikki amerikkalaiset tekisivät niin. Hän sanoi, että jos joissain taloissa on kylmät laattalattiat tms. niin pitävät kenkiä, muuten ottavat pois ja itse ainakin ottaa pois myös kylään mennessään.

Mä olen ollut USA:ssa vaihtarina 90-luvulla ja ainakin siellä pidettiin kenkiä sisällä aina. Olin perheestä ainoa, jolla oli tapana riisua kengät heti makuuhuoneeseen saavuttuani (huoneeni oli autotallin oven vieressä) ja sitten tassutella sukkasillaan sisällä. Kenekään muun en nähnyt kotonani tai kylässä riisuvan kenkiä rutiininomaisesti vaan normaalisti aina oltiin kengät sisällä jalassa. (Paitsi ei tietty sängyssä.)

Vierailija
17/32 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut USA:ssa vaihtarina 90-luvulla ja ainakin siellä pidettiin kenkiä sisällä aina. Olin perheestä ainoa, jolla oli tapana riisua kengät heti makuuhuoneeseen saavuttuani (huoneeni oli autotallin oven vieressä) ja sitten tassutella sukkasillaan sisällä. Kenekään muun en nähnyt kotonani tai kylässä riisuvan kenkiä rutiininomaisesti vaan normaalisti aina oltiin kengät sisällä jalassa. (Paitsi ei tietty sängyssä.)

että meillä ja tutuilla oli suunnilleen kaikilla kokolattiamatot eivätkä lattiat mitenkään erityisen kylmät.

Vierailija
18/32 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanta yksi amerikkalaisperhe 90-luvulla. Tuostahan saa vaikka mita luonnonlakia todistetuksi.

Vierailija
19/32 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on tuo käsitys, että amerikkalaiset pitävät usein kenkiä sisällä, omassa kotonaankin. :O Mistä tämä varsin yleinen käsitys johtuu? Ei tällaista kollektiivista harhaa tule "yhdestä elokuvasta, jossa teini rojahtaa sängylle kengät jalassaan."

Vai onko se yleistä muuallakin maailmassa ja meillä Suomessa (ja Japanissa käsittääkseni myös) ollaan poikkeuksia siinä, että kengät otetaan pois? Eli me oltaiskin niitä friikkejä? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi