Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän toimivani väärin, mutta en taaskaan pystynyt olemaan naljailematta

Vierailija
26.01.2011 |

Kaverien 5-vuotiat on oppineet lukemaan ja mua jotenkin tympii, kun meidän 5v. ei halua edes yrittää vaikka osaa mm. kirjoittaa kun vain haluaa. En sitten voinut olla sanomatta, että "Kalle ja Kaisakin on oppineet ihan itse lukemaan, ne on viitsineet opetella" kun muksu taas halusi mun sanelevan jotain juttuja vaikka osaisi itsekin. Mulla oli ruuanlaitto kesken, enkä ois millään jaksanu keskittyä lapsen asioihin tankkaamaan niitä kirjaimia ja kannustamaan sitä itse miettimään, mikä tulee seuraavaksi.

Olisinpa ollut hiljaa. Nyt se on murjottanut pari tuntia ja natissut "minä en opi ikinä lukemaan".

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee tokaistua lapsille jotain pöljää. Jos oikein pahalta tuntuu, pyydä lapselta anteeksi ja sano, että olit sillä hetkellä väsynyt ja sanoit tyhmästi. Ehkä voit myös sanoa, että kaikki oppii kyllä lukemaan jossain vaiheessa, muistelisin lukeneeni, et herkkyyskausi osuu kolmen ja kahdeksan ikävuoden väliin, eli haitari on tosi iso. Koulussa ehtii oppia ihan hyvin, ei ole vielä mitään kiirettä. Mutta jos kirjaimet kiinnostaa, niin kannattaa toki tutkia niitä lapsen kanssa - silloin kun jaksaa.

Vierailija
2/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen pitäisi oppia lukemaan 5-vuotiaana?

Asetat kauheita suorituspaineita lapsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukeasi siihen: naljailit ilkeästi. Syytäkin syyllistyä!!

Vierailija
4/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuedän tekeväni väärin. Itse en ole koskaan kestänyt sitä, että olen jossain huonompi kuin joku toinen. Pakko olla aina vähintään hyvä tai sitten en tee ollenkaan. Tiedän, että en missään nimessä halua suorituttaa lastani ja ei 5v:n todellakaan vielä tarvi lukea. Mutta samaan aikaan minua jurppii todella, etten minä (minun lapseni) ole onnistunut yhtä hyvin kuin kaverini. Sitten hermostuspäissäni naljailen. Aargh.

Vierailija
5/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen pitäisi oppia lukemaan 5-vuotiaana? Asetat kauheita suorituspaineita lapsellesi.

Tuedän tekeväni väärin. Itse en ole koskaan kestänyt sitä, että olen jossain huonompi kuin joku toinen. Pakko olla aina vähintään hyvä tai sitten en tee ollenkaan. Tiedän, että en missään nimessä halua suorituttaa lastani ja ei 5v:n todellakaan vielä tarvi lukea. Mutta samaan aikaan minua jurppii todella, etten minä (minun lapseni) ole onnistunut yhtä hyvin kuin kaverini. Sitten hermostuspäissäni naljailen. Aargh.

Vierailija
6/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia ette anna opettajan sitten opettaa kun aika tulee!!?

miksi päteä sillä että lapsi oppii ennen koulua lukemaan!!?

törkee olet.

Vierailija
7/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä siirrät tuon ongelmasi lapseesi.

Silti en pysty olemaan hiljaa, vaan lauon näitä typeryyksiä silloin tällöin. Että olenkin paska luonne.

Vierailija
8/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vielä paikata tilanteen!

Vierailija
9/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nainen vittuilemassa 5-vuotiaalle lapselle siitä ettei osaa lukea. Ja toinen vielä selvästi ilmaisee kiinnostuksensa ja sä vaan mollaat. Katso peiliin ja mieti.

Vierailija
10/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti haluaa päteä lapsensa taidoilla?

Ymmärrät sentään katua, mutta eiköhän olisi korkea aika lopettaa tuollainen. Ota vastuu käytöksestäsi ja herätä itsesi tajuamaan, ett on aika sairasta toivoa noin kovasti että 5-v osaisi lukea!!

Vierailija
11/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä vahingossa kun veljeni opetteli. Muistan vieläkin kuinka vain yhtäkkiä älysin koko jutun.

Vierailija
12/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauheen tyytyväisiä ja ylpeitä noi kaverit on, kun lapsensa osaavat lukea.

Ymmärrät sentään katua, mutta eiköhän olisi korkea aika lopettaa tuollainen. Ota vastuu käytöksestäsi ja herätä itsesi tajuamaan, ett on aika sairasta toivoa noin kovasti että 5-v osaisi lukea!!

Vierailija
13/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika pölhö mutsi.

Vierailija
14/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauheen tyytyväisiä ja ylpeitä noi kaverit on, kun lapsensa osaavat lukea.

Ehkä ihminen, jolla on kauhea tarve päteä, ei edes ymmärrä, että kaikilla ei sellaista ole. Tuolla keinolla saa lapsista juuri samanlaisia kuin itsekin, eli ihmisiä, joilla on alemmuuskompleksi kaikessa, ja jatkuva tarve näyttää kaikille, kuinka hyvä on. Näinhän se menee, että omat virheet sitä yleensä tekee kuin omat vanhempansa, ja sen katkaisemiseen tarvitaan paljon töitä oman itsensä kanssa.

Enkä voi hyvällä tahdollakaan sanoa, että nämä lapsen taidoilla ratsastavat ja lapsia valmentavat olisivat sieltä kaikkein fiksuimmasta päästä ylipäätään.

Vierailija
15/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset joilla on huono itsetunto ja alemmuuskompleksi (eivät kestä olla "huonompia") siirtävät sen ihan sujuvasti lapsiinsa näin. Ja ketju jatkuu ja jatkuu, kunnes yksi vanhempi on riittävän viisas sen katkaisemaan. Tässä tapauksessa niin ei näytä käyvän.

Vierailija
16/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset ois unohtanut moisen jo 5 minuutissa! en osais kuvitella että pari tuntia murjottais tuollaisesta. tästä sen huomaa kuinka erilaisia lapset ovat, joka asiassa, myös lukemaan oppimisessa.

Vierailija
17/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isoveli opetteli koulussa.

Kylläpä sai hänen kaverinsa äiti hepakat siitä. Tuntui, että tämä mamma pääse ohi siitä millään.

Vierailija
18/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverien 5-vuotiat on oppineet lukemaan ja mua jotenkin tympii, kun meidän 5v. ei halua edes yrittää vaikka osaa mm. kirjoittaa kun vain haluaa. En sitten voinut olla sanomatta, että "Kalle ja Kaisakin on oppineet ihan itse lukemaan, ne on viitsineet opetella" kun muksu taas halusi mun sanelevan jotain juttuja vaikka osaisi itsekin. Mulla oli ruuanlaitto kesken, enkä ois millään jaksanu keskittyä lapsen asioihin tankkaamaan niitä kirjaimia ja kannustamaan sitä itse miettimään, mikä tulee seuraavaksi. Olisinpa ollut hiljaa. Nyt se on murjottanut pari tuntia ja natissut "minä en opi ikinä lukemaan".

Sinun sanomisesi kalpenee taman mamman juttuihin verrattuna.

Vierailija
19/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Onko sinulle sairas vallankäyttö jotenkin orgastista toimintaa vai miksi alistat ja nujerrat lapsesi.

Tiedän vastauksen: et kestä, että lapsi on sinua parempi. Parasta murskata se heti alussa, niin siitä tulee koulukiusattu änkyttävä pelokas hiippari. Eli juuri se, mitä olet halunnutkin, jotain, minkä vierellä loistaa.

Vierailija
20/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että pystyi lukemisen jälkeen kertomaan sen saman sadun omin sanoin. Olet siis auttamatata myöhässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi