Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän toimivani väärin, mutta en taaskaan pystynyt olemaan naljailematta

Vierailija
26.01.2011 |

Kaverien 5-vuotiat on oppineet lukemaan ja mua jotenkin tympii, kun meidän 5v. ei halua edes yrittää vaikka osaa mm. kirjoittaa kun vain haluaa. En sitten voinut olla sanomatta, että "Kalle ja Kaisakin on oppineet ihan itse lukemaan, ne on viitsineet opetella" kun muksu taas halusi mun sanelevan jotain juttuja vaikka osaisi itsekin. Mulla oli ruuanlaitto kesken, enkä ois millään jaksanu keskittyä lapsen asioihin tankkaamaan niitä kirjaimia ja kannustamaan sitä itse miettimään, mikä tulee seuraavaksi.

Olisinpa ollut hiljaa. Nyt se on murjottanut pari tuntia ja natissut "minä en opi ikinä lukemaan".

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverien 5-vuotiat on oppineet lukemaan ja mua jotenkin tympii, kun meidän 5v. ei halua edes yrittää vaikka osaa mm. kirjoittaa kun vain haluaa. En sitten voinut olla sanomatta, että "Kalle ja Kaisakin on oppineet ihan itse lukemaan, ne on viitsineet opetella" kun muksu taas halusi mun sanelevan jotain juttuja vaikka osaisi itsekin. Mulla oli ruuanlaitto kesken, enkä ois millään jaksanu keskittyä lapsen asioihin tankkaamaan niitä kirjaimia ja kannustamaan sitä itse miettimään, mikä tulee seuraavaksi. Olisinpa ollut hiljaa. Nyt se on murjottanut pari tuntia ja natissut "minä en opi ikinä lukemaan".

Googleta 'Amy Chua' tai 'Tiger Mother'. Sinun sanomisesi kalpenee taman mamman juttuihin verrattuna.

Jestas sentään.. Olen sanaton.

Vierailija
22/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju kuin ketju ja aina siellä kilpaillaan lasten taidoilla, oli aloitus mikä tahansa.

Mulla alkaa ihan oikeasti olla stressi lasteni suhteen, kun ovat aina olleet kaikessa niitä hitaimpia.

Esikoinen alkoi ryömiä vasta 9 kk:n iässä, kontata 10 kk:n iässä ja kävellä 1v3kk. Yksittäisiä sanoja saattoi puhua mutta ei lauseita eikä ymmärrettävää puhetta ennen kuin 2v. Piirtäminen ei sujunut ennen kuin 3,5v (siis esittävä piirtäminen). Saksilla leikkaaminen alkoi sujua vasta 4 v. Ei lue, ei kirjoita eikä tunnista muita kirjaimia kuin oman nimensä ja ikää on nyt 4,5 v. Ei ole mikään lahjakas piirtäjä tai askartelija, vaikka nyt jotain osaakin.

Liikunnallisia kykyjä on normaalisti mutta esim. luistellessa kävelee ja liu´uttaa vain toista jalkaa hiukan. Ei osaa hiihtää. Pyöräilee apupyörillä. Ui kellukkeilla.

Nuorempi lapsi ei vielä konttaa eikä kävele, vaikka täytti 1 v. Ei osaa puhua. Ei vilkuta eikä taputa. Ei ylipäätään osaa juuri mitään, mitä 1 v neuvolassa testataan.

Huoh! Saakohan noista mitenkään täysipäisiä kansalaisia? Kun täällä tuntuu, että kaikkien muiden lapset osaavat aina kaiken ja heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverien 5-vuotiat on oppineet lukemaan ja mua jotenkin tympii, kun meidän 5v. ei halua edes yrittää vaikka osaa mm. kirjoittaa kun vain haluaa. En sitten voinut olla sanomatta, että "Kalle ja Kaisakin on oppineet ihan itse lukemaan, ne on viitsineet opetella" kun muksu taas halusi mun sanelevan jotain juttuja vaikka osaisi itsekin. Mulla oli ruuanlaitto kesken, enkä ois millään jaksanu keskittyä lapsen asioihin tankkaamaan niitä kirjaimia ja kannustamaan sitä itse miettimään, mikä tulee seuraavaksi. Olisinpa ollut hiljaa. Nyt se on murjottanut pari tuntia ja natissut "minä en opi ikinä lukemaan".

Googleta 'Amy Chua' tai 'Tiger Mother'. Sinun sanomisesi kalpenee taman mamman juttuihin verrattuna.

Jestas sentään.. Olen sanaton.

Kuitenkin parjaavat erinomaisesti kouluissa taalla USA:ssa. Amyn kirja on karjistetty 'memoir', ei mikaan kasvatusopas.

Amy itse on kiinalaisen aidin kasvattama ja Yalen yliopiston lakitieteen tohtori. Aika huumorintajuinen myos tuntuu olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän