Oletko koskaan jäänyt töistä pois koska et ole jaksanut mennä töihin?
Meillä saa olla ilman lääkärintodistusta 3 päivää sairaslomalla. Ihmiset on sairaslomalla aika harvoin.
Kommentit (30)
Olen. Kerran sivutyön deadline yllätti ja jouduin käyttämään käytännössä koko edellisen yön ja vielä aamupäivääkin sen viimeistelyyn. Tosin minulla on vuosityöaika, eikä mitään pakkoa ilmestyä työpaikalle joka päivä, jos ei ole mitään erityistä aikataulussa.
Meikin jään pois, jos on hirttäny ryyppy päälle.. Pitää vaan yritää sit maanantai iltana lopettaa, et selvii tiistaiks hommiin :)
En koskaan.
Mulla oli yksi lapsista sellainen että heräsi 3v saakka 4-7 kertaa yössä joten en ehtinyt nukkumaan juuri lainkaan, lisäksi kotona toinen muksu.
Em heräilystä jäi krooninen uniongelma eli nukun 2-4h, valvon 1-3h ja pilkin kellon sointiin saakka. 30 vuoteen ei yhtään läpinukuttua yötä.
Perussairaus jossa kovat kivut, silti aina töihin. Sairaslomaa ei krooniseen sairauteen saa.
Ylisuorittaja joo tai sitten korkea työmoraali. En vain näe että "väsymys" olisi syy lintsata töistä, muuten olisin ollut koko työikäni kotosalla....
Tasan kerran, raskauden alkuvaiheilla. Nukuin todella huonosti koko raskauden ajan, en vieläkään keksi miksi. Olen työssäkäyvä opiskelija ja takana oli 40 h/vko koulua ja lauantaina olisi pitänyt jaksaa Iltavuoroon. Olin niin totaalisen loppu univelkojen ja pahoinvoinnin takia, että soitin töihin olevani kipeä. Sen jälkeen en ole kertaakaan jäänyt töistä pois ilman oikeasti hyvää syytä (eli oma tai lapsen sairastuminen).
En.
Olen kerran ollut poissa töistä, kun pomoni hukkasi antamani ylityöt. Niitä oli parin päivän edestä, pyysi tuomaan uuden. No ei ollut uutta, kun olin kaikki kirjoittanut siihen paperille.
Otin takaisin, kun ilmoitin yhtenä päivän että olen kipeä.
Ja hyvin nopeasti tämän jälkeen aloin etsimään uutta työpaikkaa.
Minun työni on tulospainotteista. Ketään ei kiinnosta olenko paikalla tietyt tunnit tai tiettynä päivänä vai olenko jossain muualla. Se on ihan sama, kunhan vain saan kaikki työni tehtyä.
En jaksaisi hommissa, jossa työntekemisen sijaan tärkeintä on läsnäolo.
Olen. Olen tehnyt samaan paikkaan pätkätöitä o useamman vuoden, ja just sen verran aina pätkien välissä ettei voi vaatia vakinaistamista (olen etsinyt töitä muualtakin muttei ole onnistanut). En saa samoja etuja tietenkään kun vakkarit (mulla esim. ruokatunti 20 min eikä kahvitaukoja, muilla pidempi ruokatunti ja kahvitaukoja vaikka sama määrä tunteja pitää olla töisäs per viikko), ja koska en ole käytännössä koskaan sairaana otan vuodessa ehkä 2 päivää omaa lomaa (3 päivää saa olla omalla ilmoituksella). Silti teen enemmän hommia kuin monet vakkarit, ja huonommalla palkalla ja ehdoilla.
Olen, mutta kyse ei ollut kyllä pelkästään väsymyksestä, vaan sairastuin vakavaan masennukseen. Olisin voinut saada jopa puoli vuotta kerralla saikkua, mutta 'saikuttelin' maksimissaan viikon kerrallaan ja sitten taas yritin olla töissä. Luonto ei kaikesta huolimatta antanut jäädä pidemmälle saikulle, vaikka sitä mulle suositeltiin. Mutta voin sanoo että olin henkisesti niin poikki sillon, etten muista siitä ajasta juuri mitään! Väkisin kävin töissä, vaikka väsymys ja uupumus oli niin suurta, etten työpäivien jälkeen muistanut yhtään mitä olin töissä tehnyt.. Taisin olla aikamoinen työturvallisuusriski sillon..
mutta molemmilla kerroilla mulla on ollut aamuyöllä alkanut migreeni, joka loppuu n. klo 6-7. Olen oikeasti ollut kaatoväsynyt ja nukkunut koko päivän. Onneksi homma on itsenäistä eikä kaadu toisten niskaan.
Itseasiassa tein sitä välillä paljonkin ja oikeesti vielä kuvittelin, että kun tein työni todella hyvin, niin sitä katsottais läpi sormien. Nyt sitten olen lapsen kanssa kotona ja olen ymmärtäny mitä vastuu oikeesti tarkottaa. Hävettää ihan tosi paljon ja oikeesti ihan muutama päivä sitten mietin illalla tätä asiaa. En varmasti kehtaa enää hakea takas siihen työhön, kun joskus töihin paluu koittaa.
Laiskuuttaan tai huvikseen yrittäjä ei todellakaan voi olla töitä tekemättä, koska sellainen päivä on nollatuloa. Kyllä palkkatyössäkin turha "sairastelu" loppuisi kummasti jos palkkaa ei tulisikaan!
venyneen illanvieton takia pommiin tunnin. Mutta töihin siis menin, vaikka olo ei kaikista kukkein ollutkaan.
Olen ollu kerran pois töistä kun aamulla oli tukka sekaisin enkä saanu sitä kuntoon ajoissa. :)
Sitähän saa olla poissa, jos siltä tuntuu.
kun oli tukka kipeä.
Olen ollu kerran pois töistä kun aamulla oli tukka sekaisin enkä saanu sitä kuntoon ajoissa. :)
Oli eka ja ainoa kerta kun tavallaan lintsasin.
ja sen olen itse valinnut, mutta lukiossa jäätiin kahden kämppikseni kanssa yhtenä päivänä kotiin!Se oli tosi hauskaa, oltiin jo ulkovaatteissa tavarat mukana eteisessä lähdössä bussipysäkille kun yksi meistä, meitä oli 3, en muista kuka se oli, sanoi että ei jaksaisi kyllä lähteä. Ja sitten vaan päätettiin että jäädään kotiin! Ei olisi kyllä muuten ikinä antanut omatunto periksi mutta kun olin jo lopettamassa lukiota muutenkin niin ajattelin että mitäs tuosta.
Olen se, joka raahauttuu töihin vaikka pää kainalossa. Olen niitä ylisuorittajia, jotka eivät osaa myöntää edes itselleen, saati sitten jollekin muulle, että kaikki ei ole kunnossa.
Sairaslomalla olen joutunut olemaan, mutta kynnys sen hakemiseen on todella korkealla.
Vaikka kuinka monta kertaa. Jos ei kiinnosta ja jos pomo vittuilee, niin en mene töihin vaan haen saikkua.