Kun ei ole rahaa - mitä syötte?
Miten pitäisi laittaa ruokaa, että rahat säästyisi mahdollisimman pitkään? Mitä ei ehdottomasti voi syödä? Miten priorisoitte?
Tv: uudessa elämäntilanteessa
Kommentit (44)
ovat hyviä ja halpoja. Samoin esim. erilaiset kiusaukset ja laatikot. En kehoita ostamaan aina halvinta vaan katsomaan myös mikä on ravitsemuksellisesti parempaa. Pieni määrä ns. parempaa ruokaa täyttää yhtälailla kun isompi määrä huonompilaatuista. Ostakaa juureksia isoissa pusseissa, se tulee halvemmaksi. Välipalaksi itse tehty rahka tai kiisseli ei tule kalliiksi. Uunissa hautuneet puurot ovat myös hyviä ja halpoja. Katsokaa tarjouksia, ostakaa kalaa/parempaa lihaa aina kun on hyvä tarjous. Leipää kannattaa leipoa itse tai käydä leipomoissa katsomassa ns. eilispäivän tuotteet. Muistakaa säästää myös muissa talouden kuluissa, niin jää enemmän rahaa ruokaan. Sähkö, vesi ym kulutus syyniin!
Edellinen jatkaa: mä laitan aina noin puolet täysjyvä- ja puolet tavallista makaroonia. Musta ei myöskään ole kauhean rikollista vähän huijata vihanneksia punnitessa nostamalla vaakaa, jos oikeasti tarkoitus on saada lapsille terveellistä ja monipuolista ravintoa. En sitten sanonut itse tekeväni näin mutta kivittäkää nyt jokatapauksessa. Esim palsternakasta, bataatista ja parsakaalista yhteensä voisi maksaa noin 2e eikä todellakaan niitä hintoja mitä ne kaupassa kiskovat.
varastamista sillä että tarkoitus on saada lapsille terveellistä ruokaa? Mitä mieltä pitäisi olla ihmisestä joka ei varastamatta saa Suomessa ruokittua lapsiaan?? =)
Mä en edes haluaisi syöttää lapsilleni varastettua ruokaa.
käynyt hakemassa välillä eu avustuspaketin ja sit ruokajonossa. Sit saa vähän monipuolisempaa ruokaa varsinkin jos on tosi tiukalla.
Olen opiskelija ja joudun pakolla tulemaan joka kuukausi toimeen todella pienillä rahoilla, mihinkään ylimääräseen ei ole rahaa..
Aina kun on se pv, että tulee opintotuki menemme kauppaan.. ja ostamme kaikkika halpamerkkejä. (euro shopper, pirkka, rainbow yms..)
Sunnuntai aamut ovat yleensä hyviä aikoja käydä kaupoissa, koska siellä on -30 ja -50% tuotteita paljon! ja ei muuta kun pakkaseen ja otetaan sitä mukaa kun tarvitaan.
Juokseme usein myös tarjousten perässä :)
Eu avustuspakkauksenkin olemme hakeneet :)
Ja silloin jos et ole rahaa niin käymme tuttavien luona kyläilemässä..
Siinä säästää myös todella paljon kun tekee isoja määriä ruokaa ja syö samaa ruokaa pari pv.. tai sitten tekee ison määrän ruokaa ja pakstaa sitä.