"ihanaa" omakotitalo asumista!
Mulla on ainoastaan 1000m2 tontti. Kaikki kolattava lumi ei mahdu (tai mahtuis mutta en halua) tontille.
Nyt jo pihassa on 2 laskettulurinteen kokoista kasaa.
Tontti on kulmatontti eli rajaojaa piisaa.
Olen kolannut lunta omaan (huom!) ojaan.
Nyt sitten 200m päässä asuva naapuri valitti siitä mulle!!
Se ei mahdu kuorma-autolla menemään kun mun ojat on täynnä lunta.
Voiko olla edes totta! Ihan sekaisin koko ukko!!
Kommentit (120)
ilmoittaa selkeästi viestissään että heidän tontilleen mahtuisi kolaamaan lunta, mutta hän ei halua.
Naapuri ei siis mahdu kuorma-autollaan pihaansa. Miten sinne mahtuisi ajamaan esimerkiksi paloauto?
Varmasti mieltä lämmittää katsoa vierestä kuinka naapurin talo palaa poroksi, pääasia ettei omassa pihassa ole enempää lumikasoja.
se lumi seinien suojaksi niin saastyy rahaa talon lammityksessa.
ilmoittaa selkeästi viestissään että heidän tontilleen mahtuisi kolaamaan lunta, mutta hän ei halua.
Naapuri ei siis mahdu kuorma-autollaan pihaansa. Miten sinne mahtuisi ajamaan esimerkiksi paloauto?
Varmasti mieltä lämmittää katsoa vierestä kuinka naapurin talo palaa poroksi, pääasia ettei omassa pihassa ole enempää lumikasoja.
Eikös ole kuule ihme juttu, että roska-autot ja kaikki muutkin vastaavat suuret kuorma-autot mahtuu tossa kulkemaan. Kellään ei ole ongelmaa vaikka ei mahdu ajamaan meidän ojanpohjassa.
Mahtuu se naapuri pihaansa, ei liity tähän juttuun mitenkään.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille! ap
Naapuri siis ajelee teidän tontin kautta ja valittaa, ettette pidä omaa tonttianne ajokuntoisena hänelle? Rakentakaa tontin kyseiselle rajalle aita, ei pääse naapuri ajelemaan kesälläkään teidän tontillanne.
Ja voisi sitten se naapuri laittaa vaikka asiaa kunnalle eteenpäin, että leventäisivät tietä siitä kohti. Jos asia häntä siis kovin häiritsee. Ei ole teidän asia pitää OMAA tonttianne puhtaana naapurin auton takia.
tielle ei saa laittaa lumikasoja!kiitos sinunlaistesi mulkkujen, meidänkin tiet on niin kapeita nyt.
tielle ei saa laittaa lumikasoja!kiitos sinunlaistesi mulkkujen, meidänkin tiet on niin kapeita nyt.
VOI kun on luetun ymmärtäminen vaikeaa.
Ap on kolannut lunta ojaan -ei tielle.
Tajuatko?
lumi mahdo omalle tontille, tilaat paikalle koneet jotka vie sen pois.
Vesiojiin tai tontin ulkopuolelle sinä et saa sitä työntää.
Traktori auraa näitä teitä joka päivä. Jos mun lumet olisivat väärässä paikassa niin eiköhän se traktorikuski olisi työntänyt ne mennessään pois?!
Tai tullut sanomaan mulle että lopetan sen tielle kolaamisen! ap
Traktori auraa näitä teitä joka päivä. Jos mun lumet olisivat väärässä paikassa niin eiköhän se traktorikuski olisi työntänyt ne mennessään pois?! Tai tullut sanomaan mulle että lopetan sen tielle kolaamisen! ap
höpö höpö. Ojaan ne työnnetään ja sillä hyvä!
Tilaa sinä ihan rauhassa koneita paikalle...
tietenkin saat kolata sinne lunta. MIten se voi vaikuttaa mihinkään kuorma-auton tilanteeseen? Taitaa olla äijä vaan kateellinen, kun omat lumet eivät mahdu mihinkään eikä heillä ole omaa ojaa.
Etkö sä kolannutkaan niitä ojaan? Vaan tielle sit kuitenki.
Meidän mulkero naapuri tyhjentää oman pihansa lumet meidän pikkutielle. Todella v-mäistä ja asiasta sanottiin reilusti, että kyseinen toiminta häiritsee ja saa loppua.
Se jatko sitä kuitenkin ja minä soitin kuntaan. Ne tuli tyhjentämään sen jätökset ja lasku oli sille naapurille 250 euroa.
Traktori auraa näitä teitä joka päivä. Jos mun lumet olisivat väärässä paikassa niin eiköhän se traktorikuski olisi työntänyt ne mennessään pois?!
Traktorikuski tekee niitä hommia jotka sille kuuluu. Jos sinä olet työntänyt lunta väärään paikkaan, sen ei kuulu sitä korjata, ainakaan kirjoittamatta sinulle siitä laskua.
Eli sä kolaat tielle, etkä ojaan kuten väitit! ja kehtaat ihmetellä naapurin sanomisia
teksti taas uudestaan...
Meni ihan väärin.
Oottekohan osa sukua sille kuskille.. ap
höpö höpö. Ojaan ne työnnetään ja sillä hyvä!
Tilaa sinä ihan rauhassa koneita paikalle...
olettaen että se on todellakin oma oja ja omalla tontilla. Eikä se ole tontin rasitteena, virallisesti.
alkaa levitä se lumi tielle? Ap, miten se lumi nyt estää sitä sun naapurias mahtumasta sille tielle, selvennä nyt ettei meidän tarvii arvailla kun ei me nähdä tilannetta täältä ruudusta oikeen selkeesti!
minun kolaamaa lunta niin kuorma-auto pääsee ajamaan sitä ojanpohjaa myöten. Nyt ei mahdu vaan joutuu vekslaamaan. ap
Tontti on kulmatontti eli rajaojaa piisaa.
Olen kolannut lunta omaan (huom!) ojaan.
nyt siis rajaojaa vai omaa ojaa? Rajaojahan ei ole missään nimessä omaa, vaan yhteistä ojaa.
Miksi luulet, että on olemassa maksullisia lumenkaatopaikkoja ja itketään sitä että ne on täynnä - jos kerran lunta saa työntää mielestäsi mihin tahansa näreeseen?
Jos kutsut kuorma-auton hakemaan lunta pihaltasi, se vie sen asianmukaisesti lumenkaatopaikalle ja laskuttaa sinua - vaikka kuinka vinkuisit että sen lavan voi tyhjentää lähimetsään.