Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pandemrix ja Narkolepsia

Vierailija
25.01.2011 |

Terhi Kilpi toteaa uusimmassa Lääkärilehdessä, että rokote on ollut vaikuttavana tekijänä narkolepsian puhkeamisessa. Sillälailla. Vieläkös rokotteet kelpaa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaaliset hoidot voivat aiheuttaa syöpää, asperiinia ei saisi syödä kausi-influenssaan jne. Taidat puhua Talidomista, joka aiheutti kädettömyyttä yms. muissakin maissa, kuten esim. Yhdysvalloissa. Elämä on niin kovin riskaabelia..

Vierailija
2/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meillä jyllää taas kurkkumätä, polio ja moni muu ikävä sairaus. Näin käy, mikäli emme eneää rokotuta lapsiamme. Jopa ennen viattomina pidettyihin lastentauteihin liittyy vakavia riskejä. Jätetään MPR rokote antamatta ja kohta meillä kuolee lapsia aivokalvontulehdukseen ja keuhkokuumeeseen ja moni poikalapsi tulee hedelmättömäksi sikotaudin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:ltä BBC:n dokumentin Lääkkeestä sydänsairaus, joka kertoi GSK:n diabeteslääkkeestä joka vedettiin pois markkinoilta tämän ohjelman seurauksena. Ohjelmassa kerrotiin myös yleisesti EU:n lääkevalvonnasta ja tosiaan lääketehtaat valvovat EU:ssa suurin piirtein itse itseään! Ihan järkkyä! Tämän dokumentin katsomisen jälkeen olin todella tyytyväinen, etten rokotuttanut lapsiani enkä itseäni!

Vierailija
4/49 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita pistettiin satoja tuhansia. Jos pelkkä rokote olisi aiheuttanut, niin potilaita olisi enemmän.

Totuutta ei ehkä koskaan saada täysin tietää, mutta vapaaehtoisuuteen perustui. Tiedot oli heikot ja rokotteen yleinen suosittelu viranomaisten toimesta ehkä yliampuvaa.

Toivottavasti lapset saadaan kuntoon, se on pääasia, koska he eivät itse ole voineet päätöksiin vaikuttaa

Vierailija
5/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä noin lukenut. Odotellaan nyt kiltisti vaan se viikko sen raportin julkaisua ja sitä oikeaa tiedottamista asiasta.

Kelpaa.

Vierailija
6/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi Kilpi toteaa uusimmassa Lääkärilehdessä, että rokote on ollut vaikuttavana tekijänä narkolepsian puhkeamisessa. Sillälailla. Vieläkös rokotteet kelpaa?

eikä kellään ole narkolepsiaa. Turhaa tiedotusvälineiden lietsomaa hysteriaa koko kohu.

Vierailija
7/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä keski-euroopassa ei oltu ihan noin tosissaan asian kanssa

Vierailija
8/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miät Kilpi sitten sanoo, en pääse lukemaan lääkärilehteä? Huolestunut olen.

Vierailija
9/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksissakin on aina riskinsä ja suuremmat kuin rokotuksissa

Vierailija
10/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet yksi tekijä sairauksissa, mutta joku muu tekijä on kuitenkin se ratkaiseva. Ja sitä ei vielä tiedetä mikä se jokin on. On myös mahdollista, että itse virus on se laukaiseva tekijä.

Vierailija
11/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisestihan tuossa uutisessa ei ollut mitään uutta.

Vierailija
12/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää niin maan perkeleesti ihmiset kuten sinä ap joka referoit väärin artikkeliä jota ei pääse tavallinen lukija itse lukemaan.

Kilpi EI sano rokotteen olevan vaikuttava tekijä vaan mahdollisuuksia ja/tai yhteyttä tutkitaan eli ei varsinaisesti mitään uutta. Odotetaan vieläkin.

Vierailija
13/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo iltalehden kirjoitus siitä miten Kilpi myöntää nyt myös syy-yhteyden aiemmin tunnustetun ajallisen yhteyden lisäksi soopaa? Yhteisvaikutuksesta hän tuossa uutisessa puhui, ei siitä että joku toinen tekijä olisi ollut narkolepsian syynä. Surkeaa uutisointia ja säälittävää tiedottamista THL:ltä

Vierailija
14/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan Iltalehdestä: "Tämän hetkisen tiedon valossa on todennäköisintä, ettei rokote ole yksin aiheuttanut narkolepsian puhkeamista, vaan siinä on täytynyt olla jokin muukin tekijä mukana, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) rokoteosastoa johtava Kilpi sanoi lehdelle."

Kilpi ei siis sano, että rokote aiheuttaisi narkolepsiaa, vaan että siinä täytyy olla jonkin muunkin tekijän mukana. THL:n sivuilta löytyy tarkempaa tietoa asiasta. Lopulliset tutkimukset valmistuvat vasta myöhemmin.

Vierailija
15/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää niin maan perkeleesti ihmiset kuten sinä ap joka referoit väärin artikkeliä jota ei pääse tavallinen lukija itse lukemaan. Kilpi EI sano rokotteen olevan vaikuttava tekijä vaan mahdollisuuksia ja/tai yhteyttä tutkitaan eli ei varsinaisesti mitään uutta. Odotetaan vieläkin.

Ärsyynny kuule tyttö ihan rauhassa. Referoi tuota, äläkä ala viisastelemaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012413060974_uu.shtml

Vierailija
16/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpi ei siis sano, että rokote aiheuttaisi narkolepsiaa, vaan että siinä täytyy olla jonkin muunkin tekijän mukana.

No olisiko lapsen alttius sairastua narkolepsiaan. ALttius, jonka tuo rokote on sitten laukaissut.

Vierailija
17/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan Kilpi sanoo rokotteen aiheuttaneen narkolepsiaa yhdessä jonkin muun tekijän kanssa.

Toisin sanoen, Kilpi myöntää rokotteen osuuden narkolepsiaan, mutta sanoo että pelkkä rokote ei ole yksin syy, vaan rokotteen ja jonkin toistaiseksi tuntemattoman tekijän yhteisvaikutus.

"Tämän hetkisen tiedon valossa on todennäköisintä, ettei rokote ole yksin aiheuttanut narkolepsian puhkeamista, vaan siinä on täytynyt olla jokin muukin tekijä mukana"

Kilpi ei siis sano, että rokote aiheuttaisi narkolepsiaa, vaan että siinä täytyy olla jonkin muunkin tekijän mukana. THL:n sivuilta löytyy tarkempaa tietoa asiasta. Lopulliset tutkimukset valmistuvat vasta myöhemmin.

Vierailija
18/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä EPÄILTIIN rokotteen osuutta narkolepsiaan ja vedettiin rokotteet pois. Nyt Kilpi MYÖNSI rokotteen olleen yksi vaikuttaneita tekijöistä.

Ei vaan Kilpi sanoo rokotteen aiheuttaneen narkolepsiaa yhdessä jonkin muun tekijän kanssa.

Toisin sanoen, Kilpi myöntää rokotteen osuuden narkolepsiaan, mutta sanoo että pelkkä rokote ei ole yksin syy, vaan rokotteen ja jonkin toistaiseksi tuntemattoman tekijän yhteisvaikutus.

Vierailija
19/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin influenssarokote koko perheelle ja muksu on saanut kaikki rokotusohjelman mukaiset ja pari ylimääräistä.

Vierailija
20/49 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se johtuisi suoraan rokotteesta olisi varmasti sairastuneita huomattavasti enemmän, sillä kyllähän rokotetta pistettiin useita tuhansia.

Näillä lapsilla joilla narkolepsia on puhjennut, se olisi saattanut puhjeta esim. vasta aikuisiässä, mutta jokin rokotteen aine sai sen puhkeamaan jo näin varhain. Eihän toki ole poissuljettu, ettei rokotettuja sairastuisi vielä vuosia rokottamisen jälkeen, mikä ehkä on epätodennäköistä.

Esim, meillä rokotettiin vanhemmat lapset heillä astma, minä ja mies. Itse olin raskaana.

En nyt kuitenkaan maalaisi piruja seinille, meillä ei vielä ainakaan ole mitään oireita ja rokotteesta on kuitenkin jo reilu vuosi aikaa